Citat:
Citat:
Jag sitter i skrivande stund på ett café i Madeira och ska betala för en kopp kaffe med bitcoin över lightning. Låt se om det går vägen eller om du har rätt!
Dock spelar det ingen större roll, eftersom kortsystemet etc kan fungera utmärkt med bitcoin som monetär bas.
Dock spelar det ingen större roll, eftersom kortsystemet etc kan fungera utmärkt med bitcoin som monetär bas.
Citat:
Citat:
Citat:
Visst, det lär inte komma i allmänt bruk förrän fiatvalutorna har upphört att existera, vilket lär hända tids nog. Till dess blir det bara enstaka entusiaster eller sådana som har allt de äger i bitcoin som är intresserade.
Med det sagt ska jag (som uppfyller båda kriterierna) nu äta en biffstek och betala med bitcoin.
Med det sagt ska jag (som uppfyller båda kriterierna) nu äta en biffstek och betala med bitcoin.
Citat:
Bra poäng Kikbo. Affären var helt rättvis i rådande marknad. Ingen visste hur framtiden såg ut, och hade pizzaköparen velat hade han kunnat köpa på sig tio tusen bitcoin kort efter pizzaköpet.
Historien förtäljer mig veterligen inte vad pizzeriaägaren gjorde av dessa bitcoin, huruvida han har dem kvar eller ångrar sig.