Pfizer: "Look, we don't know is the answer."
Någon i en av de andra trådarna, en vaccinrelaterad antar jag, tyvärr hann jag inte hitta den igen, tipsade om följande video och den var rätt intressant, med Dr Gottlieb från Pfizers styrelse.
Människor kan ju ha svårt att svara exakt som de i efterhand hade önskat när de är med i direktsändning, men är detta ändå inte märkligt?
Jag tänker på klippet från 22 januari 2025 där Scott Gottlieb från Pfizer intervjuas av CNBC Television och ett ankare berättar att en vän till honom diagnosticerades med cancer stadium 3 igår, att en nära familjemedlem till honom har haft cancer, en vän till honom har just fått en stroke och inte längre kan prata, en kompis till honom låg just inne på sjukhus för lunginflammation, och ankaret säger
"I know I'm getting older, I know we´re all getting older. Is it just me or is everybody sick? Like, the level of RSV pneumonia, all this stuff going around, strokes, breast cancer, New York Times did a story on breast cancer - spiking. Doctor can you give us an answer as to why? Cause you know where I'm going with this, a lot of people point to Covid, and maybe even the Covid vaccine, cause they don't know. What is it?"
Och äntligen ställer en person denna fråga, och vad svarar då Gottlieb från Pfizer? Jo hans svar direkt efter citatet ovan är:
Gottlieb/Pfizer: "Look, we don't know is the answer. Some cancers are going up, you're right, colon cancer in particular in younger -"
Ankaret: Under 30 right?
Gottlieb: "Right, so we don't understand that, some people believe its related to changes in the US diet, as far as the infectuous diseases going around we have had a difficult season with flu, with Covid, with RSV, those rates looks like they're coming down across most of the country right now, with the exception of Norovirus which is still going up" (Norovirus, alltså vinterkräksjuka, vilket Gottlieb sedan fortsätter att prata om, att det är en ny variant som folk inte har immunitet mot, prat prat).
Ankaret ställer sedan frågan: "Did we hurt ourselves" genom lockdowns, som skapade dessa "supervirus", "
otherwise I'm just not sure what's going on." Gottliebs intetsägande svar är bara att han tror att vi nu närmast är tillbaka på nivåerna av smitta vi hade före pandemin.
Sedan frågar ett av de andra ankarna Gottlieb om de ser att folk inte längre vill ta vaccinet, och han svarar ja, och går sedan över till att tala om hur folk inte längre vill vaccinera sig eller sina barn mot andra sjukdomar, som därmed får utbrott, till exempel mässling.
Kan vara en tillfällighet, men är det inte en aning märkligt att denne Pfizer-representant får en rak fråga om ifall vi blivit sjukare och om detta kan bero på Covid
eller till och med vaccinet, och på detta svarar inte Gottlieb det som han egentligen ska svara enligt det svenska narrativet för att inte bli kallad antivaxxare. Gottlieb svarar inte att vi vet att detta
inte kan bero på vaccinet, vilket hade varit det förväntade av honom och vilket han enligt den officiella sanningen borde ha svarat. Han svarade inte ens i stil med (jag hittar på): "Look, we know the vaccine has saved billions of lives", utan "Vi vet inte".
Han svarar "Look, we don't know is the answer".
Det är alltså en ultraprofessionell person från Pfizer, så det är inte troligt att han inte vet vad han svarar. Därför ska jag citerar det igen, med bara detta:
Ankaret: "a lot of people point to Covid, and maybe even the Covid vaccine, cause they don't know. What is it?"
Pfizer: "Look, we don't know is the answer."
Klippet:
https://youtu.be/GwvzEGt-T2M?list=PL18uPjjnW_eMAs3dwpUZ9pE78DPVCPnEI&t=103
Gottlieb på Pfizers hemsida:
https://www.pfizer.com/people/leadership/board_of_directors/scott_gottlieb-md