2025-01-28, 12:42
Medlem
Finns någon bild på Bo?
Citera
2025-01-28, 16:30
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tomas Lången greps ju för några dagar sedan i Istanbul. De hittade vapen narkotika osv i lägenheten i Istanbul.
Menar du att han är släppt?

Vart har du fått uppgifterna om att det fanns narkotika uppe i lägenheten? Vilken lägenhet? Thomas? Ahmets?
Det är 6000 kr i böter för innehav av skjutvapen om det är skarpt i Turkiet.

Cannabis för eget bruk är slag på fingrarna. Jag tror Thomas är släppt. Men jag understryker tror. Fanns det möjlighet till betting på detta skulle jag sätta stora summor på att han var på begravningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Finns någon bild på Bo?

Finns i tråden om du går bak och tittar.
Senast redigerad av Pavic 2025-01-28 kl. 16:33.
Citera
2025-01-28, 17:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Vart har du fått uppgifterna om att det fanns narkotika uppe i lägenheten? Vilken lägenhet? Thomas? Ahmets?

Cannabis för eget bruk är slag på fingrarna. Jag tror Thomas är släppt. Men jag understryker tror. Fanns det möjlighet till betting på detta skulle jag sätta stora summor på att han var på begravningen.

Sorry borde skrivit enligt hörsägen.
Det har endast stått offentligt att de hittade vapen i MGM lägenhet
Citera
2025-01-28, 18:32
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:

Är ID bilden den enda som finns?
Citera
2025-01-28, 19:13
Medlem
marytraders avatar
Citat:

Jag trodde de var stenhårda i Turkiet med allt möjligt. Typ finkan för cannabis. Men det kanske är en myt? Är de inte som Iran där?
Citera
2025-01-28, 19:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Finns massa bilder på Facebook och Instagram från några år tidigare som hans närmaste släkt lagt upp.
Citera
2025-01-28, 20:42
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tomas Lången greps ju för några dagar sedan i Istanbul. De hittade vapen narkotika osv i lägenheten i Istanbul.
Menar du att han är släppt?

Ursäkta en kanske dum fråga, men "Lången"? Är det han de kallade "Lången" som planerade helikopterrånet som de stod om i boken eller är det en annan "Lången"?
Citera
2025-01-28, 21:14
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Ursäkta en kanske dum fråga, men "Lången"? Är det han de kallade "Lången" som planerade helikopterrånet som de stod om i boken eller är det en annan "Lången"?

Nä, det är Goran Bojovic.

Lången är ett vanligt smeknamn för någon som är lång helt enkelt.
Citera
2025-01-29, 02:47
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Jag trodde de var stenhårda i Turkiet med allt möjligt. Typ finkan för cannabis. Men det kanske är en myt? Är de inte som Iran där?

Jag var i samma ort som Thomas och Ahmet har sina lyor i nyligen. Folk röker lite här och var. Går du vissa promenadstråk så känner du ändå lukten.

Personligen valde jag att inte köpa röka för i princip allt var träsk toke och det kostade motsvarande 300kr per gram. Min granne däremot rökte på balkongen.

Han var också utlänning (även om du är turk i dessa orter så är du tysk, dansk eller whatever) och när jag frågade honom ifall det var säkert att röka sa han att han aldrig behövt betala mer än $270 (för mig är det samma sak som att det inte är säkert, jag vill inte hamna i en situation där jag behöver förhandla).

Turkarna är hårda med narkotika men det går en form av legaliseringsvåg över den yngre generationen. På Tinder/Bumble så skriver var tredje profil 420.

Allt beror på vilken polis som tar dig och om du har kontakter. Cannabis är halal om du använder det för att behandla sjukdomar. Det bär fängelse typ automatiskt om du inte skriver upp dig hos en psykolog. Men husis o sånt finns inte i Turkiet heller.

Som turist så klarar du dig undan med de mesta (men jag rekomenderar inte att bruka narkotika), kan räkna på två händer antal gånger polisen kommit på motorcyklar och stannat för att prata med mig om något jag gjort..

Så fort de inser att jag inte kan säga något annat än tamam så brukar de ge upp.

Jag skulle inte bryta mot lagen i Turkiet. Jag är helt övertygad om att Thomas inte brutit mot lagen i Turkiet. Jag skulle inte bli förvånad om Ahmet rökt gräs sporadiskt.
Citera
2025-01-29, 12:20
Medlem
RoyKeanes avatar
Finns det bild på MGM?

Försökt hitta i tråden men inte lyckats, får förmodligen besöka närmaste optiker.
Citera
2025-01-29, 20:37
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyKeane
Finns det bild på MGM?

Försökt hitta i tråden men inte lyckats, får förmodligen besöka närmaste optiker.

https://imgur.com/a/w5obAuJ

Men ja, bilden finns redan i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod

Denna du tänker på? Det räcker tänker jag
Senast redigerad av Pavic 2025-01-29 kl. 20:51.
Citera
2025-01-29, 21:35
Medlem
RoyKeanes avatar
Citat:
https://imgur.com/a/w5obAuJ

Men ja, bilden finns redan i tråden.

Denna du tänker på? Det räcker tänker jag

Ser inte ut att heta M*chael L*indström. Skulle inte skytten heta så och vara ifrån Hbg-trakten? Bytt namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in