2025-01-27, 19:40
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Då kommer följdfråga... Sara fick utgivningsbevis innan varesig AB eller förening var inblandat. Är det nu då överfört till AB't?

Ja, det är det:

https://mediemyndigheten.se/tillstandsregister/?q=Dumpen
Citera
2025-01-27, 19:43
Medlem
Citat:
Tack för förtydligande. Finns det inte också något om att personen inte får gå i personlig konkurs?
Åker hon på eftertaxering som hon inte kan betala kan Skatteverket ansöka om personlig konkurs
Citera
2025-01-27, 19:52
Medlem
Dom chattarna som Aftonbladet visar upp och där dom påstår att Sara har skrivit följande. ”glöm inte att radera BP”. Kan det finnas en möjlighet att någon med ett horn i sidan till Sara har förfalskar dom här loggarna. Finner det väldigt märkligt om Sara har skrivit det här då hon vet att det hon skriver finns kvar och att hon då är så dum att hon gör så här och efterlämnar så tydliga bevis. Möjligt att jag har fel men det verkar lite för bra.
Citera
2025-01-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Dom chattarna som Aftonbladet visar upp och där dom påstår att Sara har skrivit följande. ”glöm inte att radera BP”. Kan det finnas en möjlighet att någon med ett horn i sidan till Sara har förfalskar dom här loggarna. Finner det väldigt märkligt om Sara har skrivit det här då hon vet att det hon skriver finns kvar och att hon då är så dum att hon gör så här och efterlämnar så tydliga bevis. Möjligt att jag har fel men det verkar lite för bra.
Hon hävdar ju själv att hon skrivit det för att uppmana folk att ta bort bp de fått skickat till sig. Vidare har polis och åklagare undersökt material skickat från ett kik konto Sara uppger ej har koppling till dumpen, medan det visat sig ha just den kopplingen.
Citera
2025-01-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Och se där tipset verkar ju stämma! Eller försöker du på nått sätt hävda nån form av förmildrande omständigheter pga vem det är som lämnat tipset?

Så länge hon inte är dömd så kan vi inte veta om tipset stämmer. Normalt anmäler man ju brott till polisen så det är udda att gå via någon annan och samtidigt meddela Aftonbladet.
Citera
2025-01-27, 20:00
Medlem
Citat:
Hon hävdar ju själv att hon skrivit det för att uppmana folk att ta bort bp de fått skickat till sig. Vidare har polis och åklagare undersökt material skickat från ett kik konto Sara uppger ej har koppling till dumpen, medan det visat sig ha just den kopplingen.
Jag bara tycker det verkar så otroligt korkat och helt ofattbart.
Citera
2025-01-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Åker hon på eftertaxering som hon inte kan betala kan Skatteverket ansöka om personlig konkurs

Just det ekonomiska är aldrig ett problem för Sara då the rubb överlåtes på sektmedlemmarna, dom betalar vilket skit som helst om Sara befaller aggressivt.

Att inte media slutar jaga henne nu då det inte finns något som biter på denna coola brutta. Hon har naturligtvis aldrig hållit i sån här bp-skit, det säger sig självt.

Sara hade ju massvis med husmorstips i poddavsnittet "Rumpbågen" och när Sara drar detta inför rätten så kommer det bli andra bullar som bagaren sa när han sket på plåten.
Sara får inte tjuvfiska ifred och det är där fokuset borde ligga och inte på den här skiten. Sara reser sig på 9 igen, hedersord.
Citera
2025-01-27, 20:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag bara tycker det verkar så otroligt korkat och helt ofattbart.

Varför får du intrycket av att Sara är smart?
Citera
2025-01-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Varför får du intrycket av att Sara är smart?
Smart vet jag inte om det är det rätta ordet. Men driftig och framåt tycker jag beskriver henne bättre.
Citera
2025-01-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Så länge hon inte är dömd så kan vi inte veta om tipset stämmer. Normalt anmäler man ju brott till polisen så det är udda att gå via någon annan och samtidigt meddela Aftonbladet.
Du menar så som när Dumpen agerar på tips som egentligen kunde gått till polis och starta aktiva utredningar ist och Dumpen potentiellt förstör för polis ist?
Citera
2025-01-27, 20:11
Medlem
Citat:
Smart vet jag inte om det är det rätta ordet. Men driftig och framåt tycker jag beskriver henne bättre.

Sara är en överlevare som gjort en del dumma grejer men absolut inte sånt här.
Citera
2025-01-27, 20:12
Medlem
Semperexians avatar
Jisses. Man kan börja ana rejäla straff i Dumpens framtid. Och ecpat som tipsade dem. Seriösa organisationer mot barnporr tycker så illa om Dumpen att de aktivt agerar för att de ska åka dit.
Senast redigerad av Semperexian 2025-01-27 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in