2025-01-27, 17:29
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
jag känner din smärta bror. 12g per dag är ju dock inte så farligt, benim tar 25-30 gram per dag...

Men visst det kommer bli smärtsamt oavsett, men vi tar oss igenom detta tillsammans broder, tips är att köpa lyrica att använda 1-2 ggr per vecka för att set till så att du får sova ut åtminstone 1-2 ggr per vecka, men inte mer än det annars riskerar du annat förmodligen tyngre beroende. ta också iskalla duschar, det hjälper verkligen.
Ska också köpa 2 kg till, och ha 1 kg till systematisk nedtrappning. Stay strong bror, vi fixar detta, vet att paniken är svår just nu, men vi tar oss igenom detta. Jag har gjort CT avtändning på kratom 2 ggr på över 30 dagar, om du är som jag så kommer de akuta symptomen sluta efter ca 30 dagar, för mig tog det 32 innan akuta symptomen försvann.

Ja alltså det blir ju 24 gram om dagen för mig så vi ligger rätt lika Men det tog dig alltså 30 dagar o bli av med skiten? Jag har hört folk säga det bara tar en vecka men det är väl väldigt individuellt.

Kanske man får ta till flaskan o supa sig till sömn i värsta fall men om man trappar ner 1-2 gram över kanske 2 månader borde symtomen bli minimala hoppas jag.
Citera
2025-01-27, 17:34
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Ja alltså det blir ju 24 gram om dagen för mig så vi ligger rätt lika Men det tog dig alltså 30 dagar o bli av med skiten? Jag har hört folk säga det bara tar en vecka men det är väl väldigt individuellt.

Kanske man får ta till flaskan o supa sig till sömn i värsta fall men om man trappar ner 1-2 gram över kanske 2 månader borde symtomen bli minimala hoppas jag.
jag vet faktiskt inte hur mycket mer lindrigt ATn kan bli om man trappar ner sakta och metodiskt, har bara kört CT, men den här gången så ska jag ta det lugnt. hoppas att det inte blir lika mycket smärta som vid CT. jag äär dock väldigt dålig på att vara disciplinerad och systematisk när det kommer till substanser, kommer förmodligen att misslyckas med nedtrappningen och kör CT ändå

aja, ska göra mitt bästa att disciplinera mig själv och göra detta properly den här gången.

Har du någon idé på ett bra nedtrappnings-schema bror?
Citera
2025-01-27, 17:39
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
jag vet faktiskt inte hur mycket mer lindrigt ATn kan bli om man trappar ner sakta och metodiskt, har bara kört CT, men den här gången så ska jag ta det lugnt. hoppas att det inte blir lika mycket smärta som vid CT. jag äär dock väldigt dålig på att vara disciplinerad och systematisk när det kommer till substanser, kommer förmodligen att misslyckas med nedtrappningen och kör CT ändå

aja, ska göra mitt bästa att disciplinera mig själv och göra detta properly den här gången.

Jag börjar nog med 10 gram i 2-4 veckor, sen 8g några veckor och siktar på att gå ner 2 gram åt gången blir nog bra utan att hjärnan får extrema cravings på mer. Får räkna ut hur många kilon detta kommer krävas.

När man är nere på 4-5 gram kanske man kan köra Kall Kalkon vid det läget.
Citera
2025-01-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Hanna Nyberg är en idiot.

https://www.sverigesradio.se/artikel/hanna-nyberg-sandare

Kan tänka mig att hon super till nån gång per år utan några problem.

Man kan förfan inte bli hög på skiten vad är det hon inte fattar?!

Istället för att hjälpa oss så har hon gjort något helt annorlunda, hon har förstört för oss som nyttjar kratom för smärta och mood boost. Vi blir inte höga på skiten!

Har god lust att kontakta Hanna. Istället för det relativt harmlösa Kratom, lär ju missbruket av Sub och diverse opioider öka nu när missbrukare inte kan gå på Kratom i perioder. Jag tror inte att journalisten testat Kratom själv och märkt att vid överdosering så spyr man snabbt och få fortsätter då att ösa i sig Kratomet. Ett fåtal idioter verkar dock ha gjort det och hamnat på sjukhus, men allt kan ju missbrukas, även energidrycker, kaffe och annat som ligger i linje med Kratomets effekt (boost).

Jag är dock rätt säker på att Kratom för många missbrukare haft en stark placeboeffekt, när man upplevt att det gått bra att tända av på annat med hjälp av Kratom, men synd att den placeboeffekten nu omöjliggörs.

Som någon annan skrev, hur kan något man inte blir hög på eller ens lullig på narkotikaklassas? 🤔
Senast redigerad av Florman 2025-01-27 kl. 18:14.
Citera
2025-01-27, 18:20
Medlem
CptKirks avatar
Men va fan! Använt Kratom nu i cirka 8månader 3.5 teskedar efter jobbet för att slappna ner...funkat hur bra som helst.
det har också hjälpt till att dämpa tristess och depression.

Måste väl komma något alternativ? Känns som många i vårt land använder kratom för olika besvär.
Senast redigerad av CptKirk 2025-01-27 kl. 18:25.
Citera
2025-01-27, 18:21
Medlem
Kommer det bli smärtfritt om man trappar ut i ett halvår? Tar 15g per dag vanligtvis. Har ett schema för uttrappning i ett halvår skapat av Chatgpt, med massa info om hur mycket kratom som behövs m,m om någon är intresserad.
Citera
2025-01-27, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har god lust att kontakta Hanna. Istället för det relativt harmlösa Kratom, lär ju missbruket av Sub och diverse opioider öka nu när missbrukare inte kan gå på Kratom i perioder. Jag tror inte att journalisten testat Kratom själv och märkt att vid överdosering så spyr man snabbt och få fortsätter då att ösa i sig Kratomet. Ett fåtal idioter verkar dock ha gjort det och hamnat på sjukhus, men allt kan ju missbrukas, även energidrycker, kaffe och annat som ligger i linje med Kratomets effekt (boost).

Jag är dock rätt säker på att Kratom för många missbrukare haft en stark placeboeffekt, när man upplevt att det gått bra att tända av på annat med hjälp av Kratom, men synd att den placeboeffekten nu omöjliggörs.

Som någon annan skrev, hur kan något man inte blir hög på eller ens lullig på narkotikaklassas? 🤔

Om man läser på reddit tycker jag att många missuppfattat kratom. Många tar extrakt och vill ha ett rus.

Kratom är INTE för berusningssyfte. Då tar ni alldeles för mkt eller såna jävla extrakt som är poppis i USA. Trodde extrakt skulle bli poppis i Sverige o leda till kratom ban. I andra länder köper man extrakt lagligt i butiker som finns lite varstans.
Citera
2025-01-27, 19:23
Avslutad
Den stora frågan är hur alla här tänker på bunkring? För o klara sig så länge man är beredd att betala.. För så långsam urtrappning man behöver.

Seriöst gör en plan för er framtid med kratom till slutet om ni inte är OK att bryta mot lagen.
Citera
2025-01-27, 19:33
Medlem
Citat:

Kan rekomendera denna guide jag hittade på reddit, jag kopierar - klistrar in:
Jag följer den och det har gått förvånansvärt bra.

Tapering

Hello! Tapering is a method of quitting kratom that allows us all to function, work, care for families, etc. It is also beneficial to folks suffering from any autoimmune disorder as it provides an easier transition to a kratom free life without causing to many problems.

Product: When tapering you need to use the same product you have been using, same vendor, and same batch if you can mange. This is no time to rotate strains! You don't want to keep your mind 'guessing' you want it to know exactly what's coming! (Envision a heart monitor. This taper should look like a smooth straight line that is descending.. not an up and down line. Minimizing the peaks and valleys is crucial! )

Digital scale: In order to begin your taper, you must find out exactly how much you use a day. This will give you a starting point. The scale will also assist you with measuring out your doses! Eyeballing it doesn't cut it.

Adjusting: This is VERY important! After your drops your body will require an adjustment period. This typically takes between 4-10 days (most of us fall in the middle somewhere...). If you don't allow your body to adjust, tapering is pointlessness! Its the difference in gently descending a flight of stairs vs flinging yourself off the top step to only crash at the bottom! Adjust!

Drops: Once you have figured out your total daily intake, reduce it by 1/3 . So, if your total 30g a day, you will start at 20g. Now you are starting at 20g...divide this up into 4 or 5 doses. Many small doses is the goal...remember, we want a straight line! The numerous doses gives your body a steady stream of alkaloid delivery (no ups and downs!). So your day 1 will be 5 doses of 4g evenly spaced throughout the day. Keep your doses similar in size (no high highs, no low lows). Next, wait to adjust. After you are feeling good, time to drop again. From here on out your drops will be smaller. Now you have adjusted to 20g. We are now going to take 0.25g off each dose. That's a 1.25g drop. ( slow and steady) See how it feels. Allow yourself to adjust. Rinse and repeat!

Accountability: Preweigh your doses and individually bag them. Take what you need when you leave the house. Never dose out of your big bag! To tempting! Change your dosing spot! Put all kratom and paraphernalia out of sight! This taper is a means to an end!!!

The first 2 weeks is the most difficult, but your body is purging all the 'extra' kratom in your system. Our bodies and tissues are saturated with kratom at this point. Keep a notebook and record your doses, drops, and how long it takes to adjust. A pattern will emerge! As you go further into this process your confidence will grow and it gets easier the lower you go!!!!

This is doable! I tapered for 93 days off a 120g a day habit for 6 years. I jumped off at 2.5g but please taper all the way if you so desire. I am sending you all strength! Good luck and godspeed!
Citera
2025-01-27, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kilimanjarowayup
Tja,

Steg 1: Köp en liten digital våg som väger 0.1 Finns i köks affärer.

Steg 2: köp måttsats. Från tesked ner till kryddmått.

Steg 3: trappa ner. Om du tex ligger på 10g om dagen så börjar du på 7.5. Gör ett schema och skriv upp! Bestäm dig i huvet att du kommer klara det lätt! Du kommer bara må bättre och bättre ju lägre du kommer nedåt. Bättre att ta små doser flera gånger en stora.

Dag 1: 7.5
Dag 2: 7.5
Dag 3: 7.0
Dag 4: 7.0
Dag 5: 6.5
Osv

Det absolut viktigaste är att bestämma sig och hålla sig till schemat!

Tack! Tror detta är till hjälp för många stackare just nu.
Citera
2025-01-27, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Det är bara att skriva under här.

Tror de har försökt samla in underskrifter ett tag nu.

https://kratomforeningen.se

Tror du att det finns någon chans att vi ”klarar oss”.

Har nästan inget hopp. Sverige kommer alltid att fortsätta göra korkade och onödiga beslut. Inom exakt allting.
Citera
2025-01-27, 19:44
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linglong123
Tror du att det finns någon chans att vi ”klarar oss”.

Har nästan inget hopp. Sverige kommer alltid att fortsätta göra korkade och onödiga beslut. Inom exakt allting.

Hur ska jag veta? Jag vet inte.
Senast redigerad av pOXE 2025-01-27 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in