Citat:
Ursprungligen postat av
Yatsy
Elefantkyrkogården borde verkligen avvecklas. Politiker som inte skött sig bör få klara sig själv hos Arbetsförmedlingen.
Jag är absolut ingen försvarare av Elefantkyrkogården, eller människorna som arbetar där. Men jag känner ändå att jag måste förtydliga lite missförstånd...
1. Det är ju inte "politiker som misskött sig" som arbetar på elefantkyrkogården, utan f.d generaldirektörer och myndighetschefer, dvs tjänstemän.
2. Det är ju dessutom inte så att alla som arbetar på elefantkyrkogården är sparkade. Det finns ju även myndighetschefer, vars myndigheter exempelvis lagts ned, som arbetar där.
3. Det är heller inte så att man per definition "får jobb på Elefantkyrkogården" när man hamnar i korridoren på Garnisonen. Utan man får ju en anställning på Regeringskansliet och riktas mot ett av departementen, beroende på vilket utredningsuppdrag man får.