2025-01-27, 17:36
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Mycket bra och sansat inlägg. Allt har gått ut på att få med Sverige i Nato. Så kallad "chockterapi", högern har väntat på ett tillfälle som detta. Så fort Ryssland invaderade Ukraina så slog man till och satte planen i verket: nu eller aldrig - Sverige ska med i Nato. Fort, innan det han debatteras eller göra några trista analyser.
Vad fan har det med idiotens avgång att göra? Förklara gärna för oss okunniga.
Citera
2025-01-27, 18:02
  #110
Medlem
Yatsys avatar
Jag kan tycka att Moderaterna ska tillsätta en ny partiledare. Kristersson lever kvar i gammal i tid, han missbedömder mycket. Han är inte rapp och snabb och förstår samhällsutvecklingen.
Citera
2025-01-27, 18:06
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Elefantkyrkogården borde verkligen avvecklas. Politiker som inte skött sig bör få klara sig själv hos Arbetsförmedlingen.

Jag är absolut ingen försvarare av Elefantkyrkogården, eller människorna som arbetar där. Men jag känner ändå att jag måste förtydliga lite missförstånd...

1. Det är ju inte "politiker som misskött sig" som arbetar på elefantkyrkogården, utan f.d generaldirektörer och myndighetschefer, dvs tjänstemän.

2. Det är ju dessutom inte så att alla som arbetar på elefantkyrkogården är sparkade. Det finns ju även myndighetschefer, vars myndigheter exempelvis lagts ned, som arbetar där.

3. Det är heller inte så att man per definition "får jobb på Elefantkyrkogården" när man hamnar i korridoren på Garnisonen. Utan man får ju en anställning på Regeringskansliet och riktas mot ett av departementen, beroende på vilket utredningsuppdrag man får.
Citera
2025-01-27, 18:10
  #112
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Vad fan har det med idiotens avgång att göra? Förklara gärna för oss okunniga.
Landerskog tillhör den Natovänliga falangen. Sen att villkoren för medlemskap är overkill för vem som helst med minst två fungerande hjärnceller är en annan femma. Trådens poäng är väl den + att han är en överbetald slarver och politrukhöna.
Citera
2025-01-27, 18:10
  #113
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag är absolut ingen försvarare av Elefantkyrkogården, eller människorna som arbetar där. Men jag känner ändå att jag måste förtydliga lite missförstånd...

1. Det är ju inte "politiker som misskött sig" som arbetar på elefantkyrkogården, utan f.d generaldirektörer och myndighetschefer, dvs tjänstemän.

2. Det är ju dessutom inte så att alla som arbetar på elefantkyrkogården är sparkade. Det finns ju även myndighetschefer, vars myndigheter exempelvis lagts ned, som arbetar där.

3. Det är heller inte så att man per definition "får jobb på Elefantkyrkogården" när man hamnar i korridoren på Garnisonen. Utan man får ju en anställning på Regeringskansliet och riktas mot ett av departementen, beroende på vilket utredningsuppdrag man får.
Vad är elefantkyrkogården? Skulle ni säg att det är en form av myndighet?
Citera
2025-01-27, 18:13
  #114
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag är absolut ingen försvarare av Elefantkyrkogården, eller människorna som arbetar där. Men jag känner ändå att jag måste förtydliga lite missförstånd...

1. Det är ju inte "politiker som misskött sig" som arbetar på elefantkyrkogården, utan f.d generaldirektörer och myndighetschefer, dvs tjänstemän.

2. Det är ju dessutom inte så att alla som arbetar på elefantkyrkogården är sparkade. Det finns ju även myndighetschefer, vars myndigheter exempelvis lagts ned, som arbetar där.

3. Det är heller inte så att man per definition "får jobb på Elefantkyrkogården" när man hamnar i korridoren på Garnisonen. Utan man får ju en anställning på Regeringskansliet och riktas mot ett av departementen, beroende på vilket utredningsuppdrag man får.

Du är fan helt jävla blåst. Dan Elisasson som var den första som gjorde elefantkyrkogåden känd för oss vanliga dödliga behövde inte ens visa sig på kansliet och fick ändå sin feta lön.
Citera
2025-01-27, 18:14
  #115
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Vad är elefantkyrkogården? Skulle ni säg att det är en form av myndighet?
En form av nepotism för eliten skulle jag säga.
Citera
2025-01-27, 18:18
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Du är fan helt jävla blåst. Dan Elisasson som var den första som gjorde elefantkyrkogåden känd för oss vanliga dödliga behövde inte ens visa sig på kansliet och fick ändå sin feta lön.

En fråga: Vart i mitt tidigare inlägg nämnde jag någonting om lön, arbetsvillkor och Dan Eliasson?

Det är nog bara på Flashback man kan bli kallad för "helt jävla blåst" utan att på något sätt ha gått i polemik med någon...
Citera
2025-01-27, 18:19
  #117
Medlem
Knotknets avatar
Moderaterna är en enorm säkerhetsrisk för Sverige. Avsätt hela regeringen och skicka Landerholm i fängelse.
Citera
2025-01-27, 18:19
  #118
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
En fråga: Vart i mitt tidigare inlägg nämnde jag någonting om lön, arbetsvillkor och Dan Eliasson?

Det är nog bara på Flashback man kan bli kallad för "helt jävla blåst" utan att på något sätt ha gått i polemik med någon...
"de dom arbetar på regeringskansliet"
Citera
2025-01-27, 18:20
  #119
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
En form av nepotism för eliten skulle jag säga.
Elit var dom väl inte? Mer personer med grandios självbild som icke gjorde gott för Sverige.
Citera
2025-01-27, 18:20
  #120
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Moderaterna är en enorm säkerhetsrisk för Sverige. Avsätt hela regeringen och skicka Landerholm i fängelse.
Sossarna är ju likadana så ingen skillnad där så sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in