2025-01-27, 15:27
  #97
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Frågan är vilken polare Uffe nu skall utse till nationell säkerhetsrådgivare. AKB sitter ju på elefantkyrkogården utan uppdrag och kanske får ett samtal från Uffe
Stödpartiet kan kanske välja åt honom då det inte verkar vara hans starka sida.
En nationell säkerhetsrådgivare måste vara skärpt som attan, snabb och smidig.
Citera
2025-01-27, 15:31
  #98
Medlem
Vad tror ni om Björn Söder ,
Citera
2025-01-27, 15:38
  #99
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Måste fråga om Sozzeriet inte har gjort samma sak tidigare? Ynkeman sålde väl ut alla adresser i Biigregistret och är tillbaka och finns kanske fler?
Ja, Ygeman (S) var mycket, mycket värre. En riktig tok. Han blev avstängd en stund och sedan fick han komma tillbaka igen (så klart).
Citera
2025-01-27, 16:33
  #100
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Ja, Ygeman (S) var mycket, mycket värre. En riktig tok. Han blev avstängd en stund och sedan fick han komma tillbaka igen (så klart).
Och elefantkyrkogården . Landerholm har slarvat med hemliga uppgifter som jävla Åsa-Nisse men på den nivån är man ansvarsbefriad och kommer undan med det mesta. Jävla cirkus.
Citera
2025-01-27, 16:37
  #101
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jävligt intressant. Landerholm har alltså planerat 54 resor till Berlin. Men bara 2 resor till Bryssel, inga till Paris, inga till Madrig, inga till Lissabon.

Och ändå.




Vilka tjänsteangelägenheter som dessa 54 resor berodde på, får gärna någon av Moderatpolitikerna i forumet redogöra för.

Fan, vad illa jag tycker om politiker och tjänstemän som skor sig på skattebetalarnas bekostnad.

"-Nejdå, skattebetalarna har inte alls stått för några av mina privata resor. Jag bara råkade åka till Berlin, främst fredag-söndag, för att jag skulle träffa....eh....ehh....."
Klassisk förblindning av makt. Landerholm hade passat bättre som egen företagare.

Jag är så otroligt trött på allt fifflande i maktens sfärer. De har makt, position och pengar: Ändå ska det fifflas. Jag kommer ju osökt att tänka på hur en sociopat känns igen....
Citera
2025-01-27, 16:40
  #102
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Och elefantkyrkogården . Landerholm har slarvat med hemliga uppgifter som jävla Åsa-Nisse men på den nivån är man ansvarsbefriad och kommer undan med det mesta. Jävla cirkus.
Ygeman fick vara med igen, han hamnade inte på elefantkyrkogården (så klart).
Citera
2025-01-27, 16:48
  #103
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maksksl
Klassisk förblindning av makt. Landerholm hade passat bättre som egen företagare.

Jag är så otroligt trött på allt fifflande i maktens sfärer. De har makt, position och pengar: Ändå ska det fifflas. Jag kommer ju osökt att tänka på hur en sociopat känns igen....
Medhåll. Vi ser det om och om igen. Våra politiker är inte friska. Samma jävla dagis och det är för de är ansvarsbefriade. Blir man påkommen med handen i syltburken så hamnar man på elefantkyrkogården med en låtsastjänst och 130.000 i månaden i några år utan att ens behöva vara där. Jag är så jävla trött på sån skit. Fucking jävla rövknull mot oss väljare. Är riktigt jävla förbannad faktiskt men vad ska man göra?
Citera
2025-01-27, 17:06
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Medhåll. Vi ser det om och om igen. Våra politiker är inte friska. Samma jävla dagis och det är för de är ansvarsbefriade. Blir man påkommen med handen i syltburken så hamnar man på elefantkyrkogården med en låtsastjänst och 130.000 i månaden i några år utan att ens behöva vara där. Jag är så jävla trött på sån skit. Fucking jävla rövknull mot oss väljare. Är riktigt jävla förbannad faktiskt men vad ska man göra?
Sverige är inte så jämlikt eller rättvist som vi tror. Politikerna har skapat ett system för oss och ett annat för dem själv, både vad gäller arbete och pensioner. Varför ska politiker ha sådana gynnsamma reträttmöjligheter? Med sin oerhörda kompetens, gedigna utbildning och stora nätverk borde de kunna fixa ett nytt jobb om de blir av med det gamla.
Citera
2025-01-27, 17:16
  #105
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Medhåll. Vi ser det om och om igen. Våra politiker är inte friska. Samma jävla dagis och det är för de är ansvarsbefriade. Blir man påkommen med handen i syltburken så hamnar man på elefantkyrkogården med en låtsastjänst och 130.000 i månaden i några år utan att ens behöva vara där. Jag är så jävla trött på sån skit. Fucking jävla rövknull mot oss väljare. Är riktigt jävla förbannad faktiskt men vad ska man göra?
Elefantkyrkogården borde verkligen avvecklas. Politiker som inte skött sig bör få klara sig själv hos Arbetsförmedlingen.
Citera
2025-01-27, 17:20
  #106
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Elefantkyrkogården borde verkligen avvecklas. Politiker som inte skött sig bör få klara sig själv hos Arbetsförmedlingen.
Så tycker säkert 99.99% av väljarna.
Citera
2025-01-27, 17:22
  #107
Medlem
Yatsys avatar
Ja, så är det.
Citera
2025-01-27, 17:29
  #108
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Så tycker säkert 99.99% av väljarna.
Tur att demokrati då och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in