Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Man kan väl då nästan börja säga att du har blivit hjärntvättad av det som lades fram i dokumentären? ☺️
/../Fast nu har väl du missförstått vad en indiciekedja är för någonting? Du har i vart fall misslyckats med att se till helheten.
.
Det verkar ju som om det som var i dokumentären stämmer med sakförhållandena.
Som sagt - jag har varit öppen för att det kanske finns nåt skit om läkarna som utelämnats eller fakta som är felvinklade.
Men utifrån det jag kan läsa mig till om fallet, de fakta som föreligger, kan jag faktiskt inte hitta någon hållbar indiciekedja av fakta eller vittnesmål som visar på att TA och TA tillsammans mördat och/eller styckat Da Costa.
Jag tänker mig att omsvängningen hos folk efter dokumentären inte handlar om Josefssons suggestionsförmåga, utan om folkbildning. Dvs att folk tidigare inte satt sig in i fallet.
För de som läst Per Lindebergs genomgång i Döden är en man verkade ju redan för några decennier sen vara inne på samma spår.
Jag vet mycket väl vad en indiciekedja är - och jag tror ingen anser att "barnets berättelse" är en bärande del av en sådan. Och hela kopplingen av TA och TH och det tänkta skendet på rättsläkarstationen vilar helt på den länken.
Om du tar bort det uppmålade tänkta scernariet att just de två skulle målat sig i corpse paint och haft sexlekar med lik pga mammans suggestiva fantasier om barnets joller - vad kopplar då just de två till den platsen och mordet? Vilka vittnesmål hade kopplat både TA och TH till a. brottsoffret b. brottsplatsen. c. brottet? Det finns ju ingenting som pekar mot just de två, tillsammans, på rättsläkarstationen - utan barnets berättelse.