2025-01-26, 12:37
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Patrik Sjöberg skriver på LinkedIn, ett förtydligande som jag faktiskt inte förstår öht:

” Idag råder det nyhetstorka i media Sverige då man i krigsrubriker menar att det är turbulens i Dumpen Media AB då Sara har trätt ur styrelsen.

Att jag också lämnar min post som ordförande leder till spekulationer att Dumpens framtid och dagar är räknade. Den enkla förklaringen är att Sara har lämnat styrelsen för att hon genomgår en tuff cancerbehandling och är för närvarande sjukskriven till 75%.

Att jag inte längre är ordförande är ju ganska logisk då det inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media. Men allt det där vet ju media redan om men väljer som vanligt att fokus förflytta för att generera fler klick.

Tänk om media skulle använda samma kraft för offer och utsatta barn och göra rapporteringar om den verkliga tillvaron för många av våra barn och ungdomar och inte hela tiden dreva på och smutskasta vårt arbete…”

Förutom det vanliga konspiratoriska offerkoftaresonemanget och utfyllnadstext får vi egentligen bara veta två saker.

1. Sara sjukskrivs 75% pga sjukdom
2. Dumpen behöver ingen ordförande och det är ”ganska logiskt”

Punkt 1 har med all säkerhet att göra med ersättningsnivåer från t ex försäkringskassan. Sara kan inte vara verksam på papperet till 100% i ett aktiebolag och samtidigt få stöd. Hon måste därför officiellt träda ur till den gräns som accepteras. Sätt det i perspektivet de 700 000:- hon tog emot svart under 2021-2022 (och eventuellt redan då fick t ex bidrag eller annan ersättning från staten som hon egentligen inte hade rätt till). Att hon är sjuk är det ingen som har åsikter om tror jag, och det är så klart tråkigt oavsett vem det gäller.

Punkt 2 makes no sense. Varför kommer sjöberg på just nu att det är ”ganska logiskt” att det ”inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media” och hur förklarar det någonting alls?

Samtidigt ser vi både Sara och Patrik mata alla konspirationstroll genom att framställa sig som offer. Det ger i sig röda flaggor en masse, de kan aldrig hålla sig till saklighet. Och hittills vet vi också (genom att läsa saras svar till skatteverket) att lögner och ursäkter är vardagsmat.

Sara och Patrik verkar vara så inne i tunnelseende att de inte kan förstå varför dumpen kritiseras. Det handlar (för majoriteten som jag förstår det) inte om att nån kritiserar att en organisation, dumpen eller någon annan, jobbar för att skydda barn mot slemmiga gubbar. Kritiken handlar väl för det mesta om att dumpen verkar vara ett luftslott som inte alls jobbar för att uppnå det de säger att de vill. Varför ska nyheterna inte får rapportera om dumpen då mycket pekar på att det inte alls har gått rätt till bakom kulisserna?
Citera
2025-01-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hur vet du det?

trodde du hade koll på allt i tråden men tydligen inte..
Citera
2025-01-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hela tiden? Vad snackar du om?
Hela deras poäng är ju att deras beteende INTE är brottsligt och att det är det dom vill ändra på

Begär kukbilder?
I vilka chattloggar då?
Gäddorna skickar oombedda kukbilder och riskerar göra sig skyldig till sexuellt ofredande men tyvärr läggs sånna anmälningar alltsomoftast ner

Där har du fel, det Sara har erkänt är att dom ibland kan skjuta på en publicering för att det finns omständigheter kring gäddan som gör att den behöver skjutas upp
Och det kan vara gäddans psykiska ohälsa, barn som inte mår bra som gör att dom behöver tid eller andra omständigheter

Publicering sker oavsett, det är enbart tidpunkten som går att förhandla om

Okej så du tycker att Dummpen drivs av en seriös organisation med utbildad personal inom det de jobbar med? Handplockad personal med bakrundskontroll?

Kan du förklara varför Herr ÖL inte har några kort till IMPULSKOLLEN längre och att de flydde fältet fortare än vinden.

Förhandla om tidpunkten vad är det som man förhandlar med tror du?
Citera
2025-01-26, 12:48
Medlem
Citat:
Fortfarande så är åldern 13-14 redan vid första chatten
Det spelar ingen roll vad profilen säger, skriver dom att dom är 13 eller 14 så är det det som gäller och det skriver dom redan i början av chatten, ibland flera ggr för att verkligen göra gäddan uppmärksam på det

Nej, inte i den första chatten , men absolut i den andra.Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-01-26, 12:54
Medlem
Citat:
Jag kan såklart inte vara 100% säker men jag tycker dom uppvisar ett seriöst intryck, sen finns det såklart en stor risk att dom gör sig skyldiga till förtal men det har dom sagt redan sen start att det är dom beredd på

Hon har sonat för sina brott och jag tycker hon uppvisar ett genuint intresse av att göra gott och hjälpa barn

Hon har sonat sina brott och fått en andra chans i livet menar du??
Citera
2025-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Patrik Sjöberg skriver på LinkedIn, ett förtydligande som jag faktiskt inte förstår öht:

” Idag råder det nyhetstorka i media Sverige då man i krigsrubriker menar att det är turbulens i Dumpen Media AB då Sara har trätt ur styrelsen.

Att jag också lämnar min post som ordförande leder till spekulationer att Dumpens framtid och dagar är räknade. Den enkla förklaringen är att Sara har lämnat styrelsen för att hon genomgår en tuff cancerbehandling och är för närvarande sjukskriven till 75%.

Att jag inte längre är ordförande är ju ganska logisk då det inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media. Men allt det där vet ju media redan om men väljer som vanligt att fokus förflytta för att generera fler klick.

Tänk om media skulle använda samma kraft för offer och utsatta barn och göra rapporteringar om den verkliga tillvaron för många av våra barn och ungdomar och inte hela tiden dreva på och smutskasta vårt arbete…”

Förutom det vanliga konspiratoriska offerkoftaresonemanget och utfyllnadstext får vi egentligen bara veta två saker.

Punkt 1 har med all säkerhet att göra med ersättningsnivåer från t ex försäkringskassan. Sara kan inte vara verksam på papperet till 100% i ett aktiebolag och samtidigt få stöd. Hon måste därför officiellt träda ur till den gräns som accepteras. Sätt det i perspektivet de 700 000:- hon tog emot svart under 2021-2022 (och eventuellt redan då fick t ex bidrag eller annan ersättning från staten som hon egentligen inte hade rätt till). Att hon är sjuk är det ingen som har åsikter om tror jag, och det är så klart tråkigt oavsett vem det gäller.

Punkt 2 makes no sense. Varför kommer sjöberg på just nu att det är ”ganska logiskt” att det ”inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media” och hur förklarar det någonting alls?

Samtidigt ser vi både Sara och Patrik mata alla konspirationstroll genom att framställa sig som offer. Det ger i sig röda flaggor en masse, de kan aldrig hålla sig till saklighet. Och hittills vet vi också (genom att läsa saras svar till skatteverket) att lögner och ursäkter är vardagsmat.

Jag vet. Och kommentarsfälten svämmar över av svordomar från Dumpenfans som är arga på att media gör det som media ska göra: Skriver,/rapporterar om ett offentligt fenomen om offentliga personer.

Det bevisar ju det några försöker säga: att Dumpen-anhängarna är...(Insert passande ord).

Hittar inget passande ord, för då blir de upprörda och ba: DU KALLAR OSS FÖR SEKTMEDLEMMAR.

De överröser personer med hat och okvädningsord, när någon säger något som inte passar.

Slutsats: Media ska göra ett undantag för Dumpen och skriva om alla andra offentliga aktörer men ej Dumpen. Dumpern ska ha en särställning utan like. Trots att deras leaders tar ut skattebefriad inkomst olagligt,trots att de haft kepsar på sig med budskapet: "Kill ur local pedophile",samarbetat med Impulskollen som verkar drivas av rena kriminella som kört med utpressning, trots att deras verksamhet medfört att elva personer tagit livet av sig. Trots att dess verksamhet är en ny form av medborgargardeliknande folkdomstol i gränslandet mellan journalistik och pöbel och som sådant av intresse för allmänheten, kanske tom banar väg för andra sådana livsformer att bli det nya heta i samhällskroppen, vilket i sig ändrar spelreglerna för demokratin och publicism direkt och oåterkalleligt, trots att det framkommit att Dumpen i vissa fall medfört att bevis kunnats undanhållas i utredningar.

Ja, budskapet är tydligt: Dumpen ska helt lämnas ifred, om journalisterna inte direkt förskönar och skriver positivt om Dumpen. Till och med neutrala nyheter får Dumpen-anhängarrna att rasa. Det gör enorm skada på samhällskroppen då sund kritik lyser med sin frånvaro eftersom vanligt folk zoomar ur, man kan riskera bli utsatt för att ett vredgat medborgargarde knackar på ens dörr .

Dumpen-anhängarna lever i en parallell verklighet där lag och rätt upphört att existera och för Dumpen-Sara och Patrik är två vise män, med religiös status som aldrig kan säga och göra fel.

En person frågade Dumpen-Sara en gång när de skrev att det var "rena lögner" i något kvällspressen skrev om dem, därav reaktionerna på reportaget.
Då hen frågade vad lögnerna bestod i fick hen inget svar. Som väntat.
De piskar upp massan utan att ta det minsta ansvar ens när det blir fel.
Senast redigerad av Ericcca 2025-01-26 kl. 12:58.
Citera
2025-01-26, 12:57
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll?
Det är fortfarande i början av chatten

Det stämmer.
Citera
2025-01-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Nej, inte i den första chatten , men absolut i den andra.Vad är det du inte förstår?

Dummpen har ett systematiskt sätt att inleda chatt på plattformar som har minimiålder reglerad av lagar för att sedan gå över till KIK där de matar in en lägre ålder och kör vidare.

Vem är det som uppmanar till sexuell kontakt Dummpen eller Kåta Gäddan?

Då detta är det som finansierar ÖL, bensin, mm så de kan dra på sig p-böter så gäller det att köra lika aggresiva lockelser som den lokala stormarknaden.

Ni som tycker synd om saara Swisha gärna till hennes skattekonto
Citera
2025-01-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Det har jag väl inte sagt att jag vet. Är det inte tillåtet att ställa frågor om man är kritisk eller vad vill du komma fram till? Bertil som jag ställde frågan till kom med ett moget svar.

Pussy är dumpens ordningsman, så det är bara att finna sig i.
Citera
2025-01-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Sara och Patrik verkar vara så inne i tunnelseende att de inte kan förstå varför dumpen kritiseras. Det handlar (för majoriteten som jag förstår det) inte om att nån kritiserar att en organisation, dumpen eller någon annan, jobbar för att skydda barn mot slemmiga gubbar. Kritiken handlar väl för det mesta om att dumpen verkar vara ett luftslott som inte alls jobbar för att uppnå det de säger att de vill. Varför ska nyheterna inte får rapportera om dumpen då mycket pekar på att det inte alls har gått rätt till bakom kulisserna?

Det är en bra poäng. De får inte kritiseras, rapporteras om eller granskas.
Det låter mer som att det finns något att gömma.
Samma när Sara säger de är oskyldiga och varmt välkomnar polisutredningar för de har minsan inget att dölja.

På samma rad ger de 20 olika historier och osamanhängande lögner om allt mellan himmel och jord.
Citera
2025-01-26, 13:05
Medlem
Citat:

Vi får också lära oss att media är ute efter klick . Var i dagstidningarna finns den klickfunktionen?
Är det kanske att likställa med Swishdonationer?
Citera
2025-01-26, 13:08
Medlem
Aciess avatar
Citat:

Så är det alltid med knarkskallar, det är alltid någon annans fel, även så om man sålt fittan som 12 åring och knarkat heroin.
De ljuger alltid och tror att lögnerna bara smälter in som verklighet hos de dem ljuger till.
De tror alltid att de är otroligt intelligenta.

Dock:
Dunning-Kruger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in