2025-01-26, 11:43
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Hur vet du att chattarna inte är klippta och manipulerade av dumpen?
Hur vet du att de är det?
Citera
2025-01-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Och hur vet du att dom "tydligen" har det? Är dom lika säkra på detta som att de var säkra på att Impulskollen var ett seriöst företag så är den säkerheten inte mycket att hänga i granen.

För att dom själva säger det och jag har ingen anledning att tro att dom ljuger
Citera
2025-01-26, 11:46
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Alltså vad snackar du för skit? Läs chattloggen, det står 14 och de konverserar uppenbarligen om detta inte en chans att han missat det. Bara för att dumpen är kriminella och utpressar anhöriga så gör inte detta gäddorna bättre. Alla i den här soppan är skit, att sitta här och ljuga för att försvara gäddorna är lika illa som att försvara dumpens metoder.

Nu är det ju ingen lögn i det jag skrev, inte är det någon skit heller.

Det står givetvis var och en fritt att göra sin egen bedömning av det som visas.
Citera
2025-01-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Hur vet du att chattarna inte är klippta och manipulerade av dumpen?

Det kan jag såklart inte veta men skulle det ligga till på det sättet så skulle det underminera hela dumpens trovärdighet och jag ser det inte som särskilt troligt
Citera
2025-01-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Nej just ja för i Bertilvärlden så är det inte samma sak att registrera sig på en sida och fylla i att man är 20 som att säga att man är 20 i ett textmeddelanden..
Och man ska alltid lita slaviskt på vad någon främling på internet påstår och påstår någon att dom först är myndig för att sedan ändra sig till 14 och 9 månader så MÅSTE du tro på de sistnämnda och instinktivt ignorera allt som pekar mot de förstnämnda..

Oavsett vilken ålder som står i profilen så är väll den ålder man anger i konversationen man ska tro på
Dessutom så skickar dom ai bilder på barn så varför skulle någon gädda trots det tro att det rör sig om en vuxen?
Citera
2025-01-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Lustigt att du är så säker på att de sköter allt så fläckfritt dessutom..

Ena ägaren av Dumpen har ju ett långt förflutet med massvis av domar, är det folk man kan lita på tycker du?

Jag kan såklart inte vara 100% säker men jag tycker dom uppvisar ett seriöst intryck, sen finns det såklart en stor risk att dom gör sig skyldiga till förtal men det har dom sagt redan sen start att det är dom beredd på

Hon har sonat för sina brott och jag tycker hon uppvisar ett genuint intresse av att göra gott och hjälpa barn
Citera
2025-01-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Helt riktigt , men efter byte av forum,

Vad spelar det för roll?
Det är fortfarande i början av chatten
Citera
2025-01-26, 12:05
Medlem
Här har vi en gädda som tar ansvar för sina handlingar och inte skyller ifrån sig på "dumma dumpen"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/han-hangdes-ut-av-dumpen-berattar/?fbclid=IwY2xjawIC63lleHRuA2FlbQIxMQABHfkGdGYe3Kgc 2CTGukWkFJs9epZ3iH01Riv48LmN4tIVyhXxMFNIv_fu7g_aem _VK1cSwlMfSJqJ78c25tWRw
Citera
2025-01-26, 12:15
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeministSlayer
Alltså vad snackar du för skit? Läs chattloggen, det står 14 och de konverserar uppenbarligen om detta inte en chans att han missat det. Bara för att dumpen är kriminella och utpressar anhöriga så gör inte detta gäddorna bättre. Alla i den här soppan är skit, att sitta här och ljuga för att försvara gäddorna är lika illa som att försvara dumpens metoder.
Håller verkligen med, den där snubben är ute på jävligt grumliga vatten.

Precis som du skriver, detta ger inte grissara och dumputte rätten att starta ett aktiebolag och underhålla svenska ullaredeliten med lyteskomik som gör att dessa gäddor tar livet av sig.

Det ska vara hårda jävla straff och nypor på idioter dom tar lagen i egna händer.

Det är verkligen beklagligt med de som blivit utsatta för övergrepp, men att anklaga kreti o pleti för att vara pedofiler som BestTransport, Sara och Patrik gör för att bearbeta sina trauman är inte konstruktivt och skapar dessutom nya offer. Det sista kan inte de se eftersom de lider av nån form av störning och besväras inte av hög IQ.
Citera
2025-01-26, 12:15
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hur vet du att de är det?

Det har jag väl inte sagt att jag vet. Är det inte tillåtet att ställa frågor om man är kritisk eller vad vill du komma fram till? Bertil som jag ställde frågan till kom med ett moget svar.
Citera
2025-01-26, 12:16
Medlem
Patrik Sjöberg skriver på LinkedIn, ett förtydligande som jag faktiskt inte förstår öht:

” Idag råder det nyhetstorka i media Sverige då man i krigsrubriker menar att det är turbulens i Dumpen Media AB då Sara har trätt ur styrelsen.

Att jag också lämnar min post som ordförande leder till spekulationer att Dumpens framtid och dagar är räknade. Den enkla förklaringen är att Sara har lämnat styrelsen för att hon genomgår en tuff cancerbehandling och är för närvarande sjukskriven till 75%.

Att jag inte längre är ordförande är ju ganska logisk då det inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media. Men allt det där vet ju media redan om men väljer som vanligt att fokus förflytta för att generera fler klick.

Tänk om media skulle använda samma kraft för offer och utsatta barn och göra rapporteringar om den verkliga tillvaron för många av våra barn och ungdomar och inte hela tiden dreva på och smutskasta vårt arbete…”

Förutom det vanliga konspiratoriska offerkoftaresonemanget och utfyllnadstext får vi egentligen bara veta två saker.

1. Sara sjukskrivs 75% pga sjukdom
2. Dumpen behöver ingen ordförande och det är ”ganska logiskt”

Punkt 1 har med all säkerhet att göra med ersättningsnivåer från t ex försäkringskassan. Sara kan inte vara verksam på papperet till 100% i ett aktiebolag och samtidigt få stöd. Hon måste därför officiellt träda ur till den gräns som accepteras. Sätt det i perspektivet de 700 000:- hon tog emot svart under 2021-2022 (och eventuellt redan då fick t ex bidrag eller annan ersättning från staten som hon egentligen inte hade rätt till). Att hon är sjuk är det ingen som har åsikter om tror jag, och det är så klart tråkigt oavsett vem det gäller.

Punkt 2 makes no sense. Varför kommer sjöberg på just nu att det är ”ganska logiskt” att det ”inte behövs nån sån post i ett litet bolag som Dumpen Media” och hur förklarar det någonting alls?

Samtidigt ser vi både Sara och Patrik mata alla konspirationstroll genom att framställa sig som offer. Det ger i sig röda flaggor en masse, de kan aldrig hålla sig till saklighet. Och hittills vet vi också (genom att läsa saras svar till skatteverket) att lögner och ursäkter är vardagsmat.
Citera
2025-01-26, 12:17
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87

Hon har sonat för sina brott och jag tycker hon uppvisar ett genuint intresse av att göra gott och hjälpa barn
Stämmer inte. Hon må ha suttit av sitt straff för prostitutionen och drogerna, men hon har betydligt mer på sitt samvete (skattefiffel, urkundsförfalskning, bokföringsbrott, felparkering, grov utpressning, brottsprovokation och så vidare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in