Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Oh, jävlar! Vad häftigt att Telia har något sådant.

Sånt har inte Tele2.

Jag kör själv IPTV sedan några månader tillbaka. Frugan och jag är supernöjd. Vi har tele2 som "backup" men använder inte det.

Sedan använder jag svågers teliaplay när jag vill se på hockey. Vi ser på tv i princip "gratis".
Tror att Allente, Telia, Tele 2 m fl nu börjar konkurrera med varandra med stt sätta press på streamingtjänster, "katten på råttan", kunder -> telebolag -> streamingtjänster -> säljare av rättigheter och det tack vare "illegal" IPTV.
Citera
2025-01-25, 20:00
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Jo, det gäller att inte "dubbelswisha" till iptv-leverantören
Vad är dubbelswisha?
Citera
2025-01-25, 20:15
Medlem
handtralalas avatar
Så bra att regeringen fokuserar på de viktigaste samhällsproblemen som detta. Hoppas att de snart också tar itu med hårdhandskarna med de som går mot röd gubbe eller inte återvinner allt överblivet kontorspapper.
Citera
2025-01-25, 20:42
Föga förvånade att borgarna med stöd av SD skulle gynna kapitlet.

Samtliga SDare borde fängslas för förräderi.
Citera
2025-01-25, 23:09
Medlem
Freebops avatar
Iptv är här för att stanna, kommer alltid finnas sätt att kringgå det
Citera
2025-01-25, 23:56
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Vad är dubbelswisha?

https://www.isof.se/svenska-spraket/nyord/lar-dig-mer-om-nyord/nyordslistor/nyordslistan-2023
Citera
2025-01-26, 00:00
Medlem
deddds avatar
Citat:
https://www.isof.se/svenska-spraket/nyord/lar-dig-mer-om-nyord/nyordslistor/nyordslistan-2023
Jahaja, ord från språkrådsbesittarnas överskattade instagramflöde, lagda på fat av amerikanska Mark Zuckerbergs algoritmer.

Tack...

edit: inte menat som negg mot dig, tacket var riktigt
Citera
2025-01-26, 01:20
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Jahaja, ord från språkrådsbesittarnas överskattade instagramflöde, lagda på fat av amerikanska Mark Zuckerbergs algoritmer.

Tack...

edit: inte menat som negg mot dig, tacket var riktigt

Det finns en prejudicerande hovrättsdom som säger att det räcker att om man swishat två gånger på en massagesalong för att det ska vara bevisat att man köpt sex.

Antar att det blir nåt liknande när det gäller ip-tv, Har du betalt till någon på exempelvis aliexpress så räcker det för en fällande dom dvs godtyckliga ingrepp där folk åtalas eller dömas utan tillräcklig bevisning

Märkligt att de inte har lärt sig nåt från pirate-bay tiden.
Citera
2025-01-26, 02:11
Medlem
deddds avatar
Citat:
Det finns en prejudicerande hovrättsdom som säger att det räcker att om man swishat två gånger på en massagesalong för att det ska vara bevisat att man köpt sex.

Antar att det blir nåt liknande när det gäller ip-tv, Har du betalt till någon på exempelvis aliexpress så räcker det för en fällande dom dvs godtyckliga ingrepp där folk åtalas eller dömas utan tillräcklig bevisning

Märkligt att de inte har lärt sig nåt från pirate-bay tiden.
Då förstår jag verkligen din användning av ordet, passar väldigt bra. Tack för förklaringen.

Gällande aliexpress så är det skyddet att de är som amazon och liknande. Du betalar till just ali och de sköter utbetalningen till säljaren. Där just aliexpress och andra kinesiska företag gissningsvis inte kommer dela ut dessa uppgifter till svenska myndigheter, insynen från svenska bankers håll så vet de inte om man köpt iptv, en smörkniv, eller en tvåhövdad dildo. Medan om man swishar eller kortbetalar till coolsvenskiptv.se så är risken större att "dubbelswich" uppmärksammas.
Något som nog dämpar antalet köpare, i alla fall tillfälligt.

När jag tänker efter tror jag faktiskt att bara det faktum att det är illegalt och görs en grej av kommer sänka något. Ganska många svenskar är väldigt laglydiga och rädda för lagen. 10-25% minskning bara det?
Citera
2025-01-26, 03:22
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pPm53W/regeringen-vill-stoppa-ip-tv-forbud-utreds

Vad tänker ni om det här?

Löjligt. Intellectual property som helhet bör inte existera och det är patetiskt att ett så kallat parti för fria marknader driver på frågan.
Citera
2025-01-26, 03:48
Medlem
Onanikrems avatar
Så länge jag tvingas betala en hundring eller två till public service i månaden kommer jag inte betala en spänn för något annat. (Tittar aldrig på public service, lyssnar jag på radio blir det rockklassiker)

Kör inte IPTV heller av den anledningen att jag har för ostabil lina här, ointresserad av sport. Laddar fortfarande ned det jag vill se (och höra) via torrent. Det mesta är gammalt skit jag har på Vhs eller vinyl, så jag har redan betalt en gång för det. Ibland två och tre gånger då jag har en del på cd och Ld också.

Polare som bor inne i samhället betalade närmare 1600 i månaden för alla jävla TV-kanaler, nu bytte han till IPTV för 1200 om år för typ 30 000 kanaler och all sport.

Det kanske blivit för dyrt för folk att ha? Bara en tanke, utbud/pris? Ni sportfånar förstår jag lite, men film och tv-serier är ju till 99% skit.
Citera
2025-01-26, 04:45
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Hur skall man kunna förbjuda streaming? Då får man ju släcka ner nätet helt isåfall .

Det finns en väg att gå för att folk ska låta bli iptv och det är att tvbolagen sänker sina priser .

Det är inte rimligt att betala upp emot 10 000kr om året för att se reklamtv .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in