2025-01-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Intressant då att man anklagat Linnea för att leva på andras pengar och att hon inte har ett jobb när hon dragit in en fullt normal medellön. Är det därför det kliar så mycket hos Rask? En liten brud som dragit in mer i genomsnitt ett år än vad han gjorde de senaste 15 åren.

_

Det var Skabbe som gjorde henne beroende av honom under 2024. Hon förlorade jobbet p g a sälenresan i dec 2023.
Citera
2025-01-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
40 000 kr/mån är ungefär vad 1 miljon i omsättning räcker till. Det är, som de skriver i artikeln, medellönen i Sverige. Det är ok men inte mer än det.

Glöm inte utdelningen på detta med.
+200k-30% skatt drog han in helt lagligt och vitt. 11k till efter skatt i månaden.

Jag tycker iaf det är bra för det han jobbar med, bolaget gick även med +11-12% i vinst.
Citera
2025-01-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
precis så fungerar det. den ända han kan känna sorg över är honom själv. enligt vad vi endast hört per telefon så verkar ju farsan vara liknande sort. morsan är ju dokumenterat störd. då återstår jacke där, som ensam med empati. dom 3 äter jacke till frukost, spelar ut honom som ett spelkort och kastar ut honom när dom känner för det. och jacke vet inte varför.
Ja det är tyvärr den bild jag har efter allt man sett utspela sig.
Citera
2025-01-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tydligen?
Eller var det ngn form av VECKO/MÅNADSPENG från Chrippa?

Med tanke på hur mycket de rest har jag svårt tro hon haft ett jobb
Citera
2025-01-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
David Massi är en av Sveriges största brottsmålsadvokater och kan garanterat mer än dig bubbis

Haha läs det fetmarkerade ovan. Det är om faran för brottet är ringa 🤣🤣🤣
Du gör dig själv till åtlöje, big time.

Enligt 23 kap. 2 § tredje stycket brottsbalken skall inte dömas till ansvar för stämpling om faran för brottets fullbordan varit ringa. Gärningsmannen går således fri från ansvar antingen om faran för brottets fullbordan var helt utesluten.

Detta betyder att man inte skall dömas om fullbordan av det beställda brottet osannolikt kommer att utföras.

Eller det betyder även att om det är en liten försumbar chans att brottet inte utförs så döms ingen till stämpling.

Det har inget att göra med ringa brott. Utan att det är en ringa chans att brottet skulle göras.
Citera
2025-01-25, 19:54
Medlem
Carrocks avatar
1 månad i häkte, över 1 vecka i spansk häkte. Han verkar fortfarande inte fått en reality check. Så fort han kommer ut är det instagram och storys direkt, samma visa.

Helt makalöst.
Citera
2025-01-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
David Massi är en av Sveriges största brottsmålsadvokater och kan garanterat mer än dig bubbis

Haha läs det fetmarkerade ovan. Det är om faran för brottet är ringa 🤣🤣🤣
Du gör dig själv till åtlöje, big time.

Men snälla du, jag har citerat direkt ifrån BROTTSBALKEN, en brottsmålsadvokats tolkningar står inte över vad som faktiskt står i brottsbalken, speciellt inte när han sitter och säger "det kan tex vara".

Du bara gräver dig djupare ner. Det handlar inte om att brottet i sig skulle vara ringa, du kan överhuvudtaget inte ens dömas för stämpling för ringa brott. Det handlar om att faran för brottets fullbordan varit ringa. I det här fallet har faran för fullbordan varit utesluten. Exakt vad i det här är det du inte förstår?

_
Citera
2025-01-25, 19:56
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Det finns inga "bäst före datum för att skylla på sin barndom" otroligt insiktslöst att hävda så.

Beroende på traumats grad, beroende på personliga egenskaper, beroende på OM man får stöd, beroende på VILKET stöd man får och beroende på NÄR man får stöd så är det allt från något som man i viss mån kommer över, till att det är något man får brottas med i olika grad livet ut ofta med ångestperioder.

Av det jag lyssnat på Jockes reflektioner om sin barndom så har han insikt och förståelse för att han kan ha varit ett stökigt barn.
I vuxen ålder söker han nu förklaringen på varför hans föräldrar inte klarade av honom och det innebär då att bearbeta allt som framkommer om föräldrarna och på så sätt söka förståelse från det perspektivet. Han har fått bekräftat genom socialpapper att särskilt hans mamma har brist i mycket.

Detta ledde till Jockes utåtagerande personlighet i tonåren och uppåt i åldern, att Jocke blev känd för denna minst sagt vilda personlighet har han fått hård kritik och hån för, därför är det självklart även en sorts bevis för honom att öppet förklara sin barndom som gjort honom till den han var och nu jobbar för att förändra så gott det går.

Att Christofer blev narcissist talar för att även hans barndom innefattade negligering. Man föds inte som narcissist men man kan födas med personliga drag som förvärrar. Narcissism uppstår och påverkas i hög grad av miljöfaktorer. dvs hemmet i största delen.
Nej det är inte insiktslöst att säga att det finns ett bäst före datum att skylla på sin barndom.

Det är faktiskt lite patetiskt när vuxna sitter som offer och skyller sitt mående på sina föräldrar. Det handlar om att acceptera det du inte kan förändra

Att vara vuxen innebär att ta ansvar för sig själv. Och då oxå att ta ansvar för sitt mående. Det gör man genom att bearbeta sina trauman. Det är ett jobb ingen kan göra åt en, utan det ligger helt och hållet på den vuxna individens ansvar.

Hurvida man föds till narcissist eller missbrukar är svårt att veta. Jag tror iallafall att människor som blir det har genetiska anlag för det. Och självklart påverkar hur trygg din barndom är. Hur mycket de utvecklas.

Jag säger inte inte att man som vuxen inte får använda sin barndom som förklaring till viss saker i sitt liv. Men att skylla på det finns ett bäst före datum för.

Det handlar inte om hur du har det. Utan om hur du tar det.
Citera
2025-01-25, 20:03
Medlem
Såg i en kommentar under Linneas inlägg på IG, att åklagarens överklagan ang att Chrippa släpptes, sket sig. Stämmer det?

Hur kan de få det till att han suttit häktad 35+ dagar? Greps han inte mellan jul och nyår eller minns jag fel?
Citera
2025-01-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej det är inte insiktslöst att säga att det finns ett bäst före datum att skylla på sin barndom.

Det är faktiskt lite patetiskt när vuxna sitter som offer och skyller sitt mående på sina föräldrar. Det handlar om att acceptera det du inte kan förändra

Att vara vuxen innebär att ta ansvar för sig själv. Och då oxå att ta ansvar för sitt mående. Det gör man genom att bearbeta sina trauman. Det är ett jobb ingen kan göra åt en, utan det ligger helt och hållet på den vuxna individens ansvar.

Hurvida man föds till narcissist eller missbrukar är svårt att veta. Jag tror iallafall att människor som blir det har genetiska anlag för det. Och självklart påverkar hur trygg din barndom är. Hur mycket de utvecklas.

Jag säger inte inte att man som vuxen inte får använda sin barndom som förklaring till viss saker i sitt liv. Men att skylla på det finns ett bäst före datum för.

Det handlar inte om hur du har det. Utan om hur du tar det.
Alltså du skriver en hel harang om hur fel jag har och omformulerar dig så att det ska framstå som något du tänkt ut själv men i själva verket befäster det jag skrev med lite input på att jag har fel och du har rätt

Edit.

Att dra klyschan "Det handlar inte om hur du har det utan hur du tar det" är ju inget indikativ på att alla hanterar allt på ett sätt som i allas ögon ses som rätt.
Det är ju utefter vilka förutsättningar man har att utgå ifårn som avgör hur man "tar något" och hur man processar det.

Allt är relativt förstår du väl och det är det uttrycket syftar på.
En sticka i foten är ett jätteproblem för en diabetiker och kan ge infektion och skapa en jättereaktion med rädsla för vad som kan hända med tanke på dålig blodcirkulation.
En sticka i foten för en annan kan vara -oj hade jag en sticka i foten, äh det fixar sig.
Du klankar då ner på den som reagerar utefter andra förutsättningar.

Så jävla insiktslöst att säga så i denna kontext. DU vet ingenting och noll hur en annan människa bearbetar sina problem inombords. Det är alltid arv och miljö som påverkar hur människor tar sig an och reagerar på sina problem.
Senast redigerad av Temporary5 2025-01-25 kl. 20:30.
Citera
2025-01-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
1 månad i häkte, över 1 vecka i spansk häkte. Han verkar fortfarande inte fått en reality check. Så fort han kommer ut är det instagram och storys direkt, samma visa.

Helt makalöst.

Ja kändes också som han skröt lite för han suttit i värsta häktet
Citera
2025-01-25, 20:16
Medlem
Ni får inte glömma att LINNEA satte chrippa i häktet första gången. Nu går han tillbaka till den psykopaten..

Kan lova att de startar onlyfans innan sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in