2025-01-25, 18:54
  #63841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Då borde du veta att det har med ansvar att göra.
Som jag försökt förklara för dig, ansvaret i den kommentaren (inte lagtext) är för att förtydliga att en person t ex inte ska anses skyldig till brottet ifall att den som får förfrågan men avstår. Då har denne inget ansvar.
Det har Chrippa i detta fall då han kommer med uppmaningen/förfrågan.
Du svarade inte på min fråga, tror du på fullaste allvar att det är lagligt att beställa grov misshandel eller mord så länge mottagaren avstår?

Du förstår ju inte avsnittet om ansvar i lagtexten, så det kvittar vad du använder för källa. Tänkte att det var mer lättförståeligt för dig där det förtydligas i enkel text vad stämpling innebär för de olika ansvaren.
Men här har du en Youtubelänk med en av Sveriges största brottsmålsadvokater David Massi.
Från 2:57 kan du börja titta. https://youtu.be/XVxzN0ybae8?si=g1NVBumURuvpqRwN
Ge dig nu, du har fel.

Du skrev att åtal ska vara väckt inom några veckor, vilket är fel.
Åtal kan väckas om 7 år om de vill. Så nej, du har fel. Kom inte med efterkonstruktioner.

Mitt svar på din fråga är att det beror på förutsättningarna och förutsättningarna har vi fått reda på i det här fallet av målsägande själv. Joakim har sagt att trots tjat ifrån Chrille så har personen som man sökt för att genomföra misshandeln hela tiden sagt nej. Hur tänker du att det ska finnas något straffansvar när gärningen varit helt utesluten? Läs tex RH 2009:56

Jag har rätt.

Ja, åtal ska vara väckt inom några veckor. Är inte åtal väckt inom den tidsperioden ska det till en ny förhandling. Ska och måste är inte synonymer, vilket du verkar fått för dig.


_
Citera
2025-01-25, 18:56
  #63842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ja och Christofers alla reakktioner på folk som ifrågasätter hans förmågor som en bra far visar än mer på hur fel han tänker.

Ju mer ifrågasättande han mötte ju mer visade han upp hur mycket pengar och resor han öste över henne.
Man förstod hur insiktslös han var och är.

Det är så tydliga bevis för att han brister i förstånd.

Exakt, han behöver hela tiden visa upp och ge ett sken av något som han egentligen inte har, artikeln 111-111 la upp säger ganska mycket om vem han är och vad han sysslar med.
Citera
2025-01-25, 18:59
  #63843
Medlem
Varför leker Linnea som att C är helt fri?

Såg att C kommer släppa en youtube video om sitt liv i häktet också. Undra vad J tycker om att C, L och jacke åt middag idag
Citera
2025-01-25, 18:59
  #63844
Medlem
Tror ni C kommer besöka dottern något nu då
Citera
2025-01-25, 19:00
  #63845
Medlem
Hur ska C få inkomst nuv
Citera
2025-01-25, 19:00
  #63846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Intressant att Cluee tjänar så bra, även att Linnea ligger på en ”normal” lön utan att jobba heltid 2023.

Dom andra har som vi alla är överens om näringsverksamheter som inte en tidning eller någon annan har möjlighet att granska.

Omsättning på 1 miljon i ett AB är verkligen inte bra om man ska kunna leva på det. Troligen tog han utdelningen för att det inte funnits gott utrymme till just lön.

Luggen hade ingen näringsverksamhet, han gick på soc fram till i höstas, ett socbidrag som han troligen drygade ut med drogpengar. Han satt också i fängelse i ett par månader för det senare.
Citera
2025-01-25, 19:03
  #63847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Omsättning på 1 miljon i ett AB är verkligen inte bra om man ska kunna leva på det. Troligen tog han utdelningen för att det inte funnits gott utrymme till just lön.

Luggen hade ingen näringsverksamhet, han gick på soc fram till i höstas, ett socbidrag som han troligen drygade ut med drogpengar. Han satt också i fängelse i ett par månader för det senare.

Han tog ju ut 40,4 k i månaden och 200k i utdelning det är väll inte så dåligt?

Jasså gör dom då alla saker gratis? Isåfall har dom ingen näringsverksamhet Chripp och luggen alltså.
Citera
2025-01-25, 19:07
  #63848
Medlem
Intressant då att man anklagat Linnea för att leva på andras pengar och att hon inte har ett jobb när hon dragit in en fullt normal medellön. Är det därför det kliar så mycket hos Rask? En liten brud som dragit in mer i genomsnitt ett år än vad han gjorde de senaste 15 åren.

_
Citera
2025-01-25, 19:09
  #63849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Mitt svar på din fråga är att det beror på förutsättningarna och förutsättningarna har vi fått reda på i det här fallet av målsägande själv. Joakim har sagt att trots tjat ifrån Chrille så har personen som man sökt för att genomföra misshandeln hela tiden sagt nej. Hur tänker du att det ska finnas något straffansvar när gärningen varit helt utesluten? Läs tex RH 2009:56

Jag har rätt.

Ja, åtal ska vara väckt inom några veckor. Är inte åtal väckt inom den tidsperioden ska det till en ny förhandling. Ska och måste är inte synonymer, vilket du verkar fått för dig.


_

Haha kolla på Youtube klippet din jävla mås! Nej du har fel. David Massi säger uttryckligen "stämpling skulle kunna vara t ex vara när någon försöker övertyga någon annan att begå en gärning, men denne väljer att [UBinte[/u] begå den här gärningen". Exakt samma situation som i fallet med Chrippa. David Massi lär veta bättre än dig din pajas.
Så du har fel. Nej förlåt, så in i helvete fel!

Nej åtal ska inte vara väckt inom några veckor.
Det kan lika gärna som jag skrev, väckas om 5-7 år.
Citera
2025-01-25, 19:16
  #63850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Han tog ju ut 40,4 k i månaden och 200k i utdelning det är väll inte så dåligt?

Jasså gör dom då alla saker gratis? Isåfall har dom ingen näringsverksamhet Chripp och luggen alltså.

40 000 kr/mån är ungefär vad 1 miljon i omsättning räcker till. Det är, som de skriver i artikeln, medellönen i Sverige. Det är ok men inte mer än det.
Citera
2025-01-25, 19:18
  #63851
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Hur ska C få inkomst nuv

Han får väl leva på SNEAS "lön" ?
Han klarar sig nog, han har ju familj och så..
- som kan ta hand om honom.
Citera
2025-01-25, 19:19
  #63852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Ja jag håller med.

Man behöver inte vara utbildad för att se att Christofer är narcissist. Det är ett helt kapittel för sig att gå in på hur en narcissist fungerar och det finns ett spektrum.

Att en personlighet som ser sig själv som störst bäst och vackrast och catch me if you can, att han skulle bli ödmjuk är isåfall något han kan lära sig försöka vara, men han kommer aldrig att förstå fullt ut hur man är ödmjuk och empatisk.

Det ingår i diagnosen att inte fullt ut kunna det. Att säga att han bryr sig om sin dotter och bevisar detta genom att köpa designerkläder till henne är ett av alla empatistörda beteenden.

Jocke har i narcissistbroderns ögon lyckats i livet för han har pengar, hur snällt bemötande Jocke än ger narcissisten så kommer narcissisten alltid att jämföra sig och tävla med honom.

Att låna ut bilen, ge en telefon och möjliggöra en lägenhet är något narcissisten ser förbi, det är garanterat lovebombing i tacksamhet för att det vet narcissisten ger resultat i att bli förlåten och godkänd i andras ögon, men narcissisten somnar på sin kudde varje kväll lika tom på empati, insikt och ödmjukhet inför andra som han alltid varit och alltid kommer att vara.

precis så fungerar det. den ända han kan känna sorg över är honom själv. enligt vad vi endast hört per telefon så verkar ju farsan vara liknande sort. morsan är ju dokumenterat störd. då återstår jacke där, som ensam med empati. dom 3 äter jacke till frukost, spelar ut honom som ett spelkort och kastar ut honom när dom känner för det. och jacke vet inte varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in