2025-01-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
NU MÅSTE MAN TYDLIGEN HA EN DOM ENLIGT BERTIL.

Hur var det nu igen? Just ja, gubbarna hade inte begått något brott när de chattade med de vuxna utpressarna som låtsades vara barn. Hm, låter som att de som låtsades vara barn är de som begått brotten.

Om någon utpressning har skett får väll det bevisas i domstol i så fall
Än så länge är det bara en massa lösa rykten

Sen har dumpen inte hävdat att någon av gäddorna (annat än dom som tidigare är dömda) begått något brott utan bara att det dom gjort är väldigt olämpligt

Sen tycker jag du kan sluta med dina härskartekniker som är fullständigt onödig i en diskussion
Citera
2025-01-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Absolut i början av nytt forum. Vad är det du inte förstår??

Om du kan hitta någon chattlogg där åldern faktiskt har ändrats under chattens gång så får du gärna visa mig det för då är det något jag har missat

Av dom chattar jag har läst så har fiskaren nämnt 13 eller 14 redan i början av chatten och ibland flera ggr
Citera
2025-01-25, 16:52
Medlem
Citat:
Har definitivt inga bevis , men kan undra över varför det är föremål för en utredning.
Konstigt???

Det är väll jättebra att det utreds, har det skett så ska den skyldige såklart dömas
Citera
2025-01-25, 16:52
Medlem
Citat:
På något sätt får jag en känsla av att du hyser ett personligt agg riktat mot Bodström.Alternativt att han får representera vita mäns makt, som tydligen är problematiskt för dig.
Nej faktiskt inte alls. Jag har aldrig upplevt Bodström på något negativt vis och anser att han alltid varit en stilig karl som till skillnad från majoriteten av män är en man som verkligen blivit snygg med åldern. Nu har han iofs uppnått en mycket högre ålder då han snart är pensionär men han är en snygg karl. Smart också.

Vita män med makt är problemtatiskt för alla som utövar sin maktposition mot genom obalans. Jag har inte större problem med det än att det är tydliga strukturer av maktfördelning baserat på möjligheter få andra tilldelats i samma utsträckning.

Min poäng är hans reaktion i klippet samt att han i går i en grupp vita män som trots deras eget arbete är utsända för att demontera Dumpen. Inte skapa verkliga förändringar som reaktion utan endast få bort Dumpen med Sara. Som är kvinna längst ner i hierarkin. Det är fakta att Bodström är högst upp och Sara längst ner i maktförordningen.

Snarare är det poängen med att männen i topp har et problem med att de måste röja undan en kvinna i botten av hela systemet som get dem förmögenheter, sociala avseenden och arbeten samt närverk medan Sara tillhör alla de flickor som aldrig blir mer än trasiga spillror som vuxna när männen är klara med dem. De flickor i botten som vi skriver klandervärda saker om i dokumentationen som först medn de slussas runt mellan hem och socialtjänsten när de här männen får lovord och CVn, de som kan dra några linor på partyt medan dessa flickor istället går ut i misär och förnedrande missbruk.

Sara är myntets baksida.
Citera
2025-01-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestTransport
Nej faktiskt inte alls. Jag har aldrig upplevt Bodström på något negativt vis och anser att han alltid varit en stilig karl som till skillnad från majoriteten av män är en man som verkligen blivit snygg med åldern. Nu har han iofs uppnått en mycket högre ålder då han snart är pensionär men han är en snygg karl. Smart också.

Vita män med makt är problemtatiskt för alla som utövar sin maktposition mot genom obalans. Jag har inte större problem med det än att det är tydliga strukturer av maktfördelning baserat på möjligheter få andra tilldelats i samma utsträckning.

Min poäng är hans reaktion i klippet samt att han i går i en grupp vita män som trots deras eget arbete är utsända för att demontera Dumpen. Inte skapa verkliga förändringar som reaktion utan endast få bort Dumpen med Sara. Som är kvinna längst ner i hierarkin. Det är fakta att Bodström är högst upp och Sara längst ner i maktförordningen.

Snarare är det poängen med att männen i topp har et problem med att de måste röja undan en kvinna i botten av hela systemet som get dem förmögenheter, sociala avseenden och arbeten samt närverk medan Sara tillhör alla de flickor som aldrig blir mer än trasiga spillror som vuxna när männen är klara med dem. De flickor i botten som vi skriver klandervärda saker om i dokumentationen som först medn de slussas runt mellan hem och socialtjänsten när de här männen får lovord och CVn, de som kan dra några linor på partyt medan dessa flickor istället går ut i misär och förnedrande missbruk.

Sara är myntets baksida.

Dock handlar det ju inte om ett fåtal män. Det är ju stora delar av samhället som ganska tidigt tog avstånd från Dumpen i och med deras metoder, inga experter eller seriösa organisationer verkar ju vilja befatta sig med dem.

Jag tror inte att Bodströms reaktioner är särskilt märkliga. Han ogillar så klart att människor som inte är dömda i domstol ska kunna utsättas för drev som leder dem till självmord. Dessutom visar ju forskning på att stigmatisering i sig kan göra dessa individer ännu farligare samt mer obenägna till att söka hjälp.

Och lagstiftare lär ju knappast börja se över några lagar när det så tydligt går att se hur mycket elände metoderna leder till på grund av all exploatering. På det viset kan Dumpen i mångt och mycket motverka sitt eget syfte. Och efter alla de beskyllningar som framkommit så är det klart att det behöver undersökas för att se om det även förekommit oegentligheter. Det återstå att se om så är fallet.

Jag tror Bodström helt enkelt blev ganska förvånad över att hans "motdebattör" använde samma typ av dåliga argument som Dumpen själva använder sig utav samt att han även blev personligt påhoppad. Det går som sagt att arbeta för två saker samtidigt och som han själv tog upp så har han arbetat mycket för barn tidigare då han bland annat varit ordförande i Ecpat, en organisation som utgår från forskning och evidensbaserade metoder, till skillnad från Dumpen.
Citera
2025-01-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Dock handlar det ju inte om ett fåtal män. Det är ju stora delar av samhället som ganska tidigt tog avstånd från Dumpen i och med deras metoder, inga experter eller seriösa organisationer verkar ju vilja befatta sig med dem.

Jag tror inte att Bodströms reaktioner är särskilt märkliga. Han ogillar så klart att människor som inte är dömda i domstol ska kunna utsättas för drev som leder dem till självmord. Dessutom visar ju forskning på att stigmatisering i sig kan göra dessa individer ännu farligare samt mer obenägna till att söka hjälp.

Och lagstiftare lär ju knappast börja se över några lagar när det så tydligt går att se hur mycket elände metoderna leder till på grund av all exploatering. På det viset kan Dumpen i mångt och mycket motverka sitt eget syfte. Och efter alla de beskyllningar som framkommit så är det klart att det behöver undersökas för att se om det även förekommit oegentligheter. Det återstå att se om så är fallet.

Jag tror Bodström helt enkelt blev ganska förvånad över att hans "motdebattör" använde samma typ av dåliga argument som Dumpen själva använder sig utav samt att han även blev personligt påhoppad. Det går som sagt att arbeta för två saker samtidigt och som han själv tog upp så har han arbetat mycket för barn tidigare då han bland annat varit ordförande i Ecpat, en organisation som utgår från forskning och evidensbaserade metoder, till skillnad från Dumpen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Trollj%C3%A4garna

Har någon kontrollerat vilka konsekvenser Trolljägarna gett de uthängda?

Vad är det för skillnad mot att söka upp människor som skriver på nätet och hänga ut dem i TV jämfört mot Dumpen?

Det är en extremt relevant fråga i sammanhanget av att man påstår att problematiken med Dumpen handlar om att inte pröva folk i domstol.

Varför gick det bra för Aschberg att agera likadant och få betalt samt att man sände det på tv och streamingtjänster?

Varför har man inte polisanmält och försökt åtala Aschberg och Frida Boisen?

Är skillnaden att man aktivt i samhället från mediernas och politikernas sida arbetar till förmån för sexualförbrytare och emot offer för sexualbrott?

Det är alltså värre att skriva elaka saker till en annan vuxen människa än attt skicka djurporr och försöka övertala främst flickor under 15 år, att ha sex med par, våldta sina syskon, utföra beordrade våldtäkter på dem själva samt att köpa sex av dem?

Jag är som sagt inte positivt inställd till Dumpens metoder eftersom jag vill att vi har ett fungerande rättssamhälle och bra vård för både offer och förbrytare. Saken är att endast Dumpen existerar av allt det.
Senast redigerad av BestTransport 2025-01-25 kl. 17:50.
Citera
2025-01-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Jag anser deras utgivningstillstånd ska dras in så länge Sara mfl är under utredning.
Släng henne i häktet med restriktioner också så hon inte kan påverka sektmedlemmarna.
Hon har nog en egen möblererad cell med egen väktare som känner henne väl.
Citera
2025-01-25, 18:03
Medlem
Citat:

Vad är det för skillnad mot att söka upp människor som skriver på nätet och hänga ut dem i TV jämfört mot Dumpen?

Det är en extremt relevant fråga i sammanhanget av att man påstår att problematiken med Dumpen handlar om att inte pröva folk i domstol.

Varför gick det bra för Aschberg att agera likadant och få betalt samt att man sände det på tv och streamingtjänster?

Är skillnaden att man aktivt i samhället från mediernas och politikernas sida arbetar till förmån för sexualförbrytare och emot offer för sexualbrott?

Det är alltså värre att skriva elaka saker till en annan vuxen människa än attt skicka djurporr och försöka övertala främst flickor under 15 år, att ha sex med par, våldta sina syskon, utföra beordrade våldtäkter på dem själva samt att köpa sex av dem?

Jag är som sagt inte positivt inställd till Dumpens metoder eftersom jag vill att vi har ett fungerande rättssamhälle och bra vård för både offer och förbrytare. Saken är att endast Dumpen existerar av allt det.

Om Trolljägarna begick brott så är det definitivt inget jag försvarar. Jag har heller inte någon direkt insikt i vilka metoder de använt. Så klart kan det vara dubbelmoral av Robban om han nu har använt sig utav jämförbara metoder och om det är fallet så är jag definitivt för att de ska bli granskade på samma sätt som det de själva gör nu. Jag är inte för metoderna oavsett vem som använder dem.
Senast redigerad av BobGet 2025-01-25 kl. 18:08.
Citera
2025-01-25, 18:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Jag har inte sett allt trolljägarna producerat och kommer heller inte ihåg allt. Men jag har för mig att Aschberg inte exponerade dem på samma sätt.

Framför allt så upplever jag att de ville visa på, inte främst hänga ut. De hängde inte ut 550 av samma typ av troll. Det ser jag som en väsentlig skillnad.
Citera
2025-01-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Om Trolljägarna begick brott så är det definitivt inget jag försvarar. Jag har heller inte någon direkt insikt i vilka metoder de använt. Så klart kan det vara dubbelmoral av Robban om han nu har använt sig utav jämförbara metoder och om det är fallet så är jag definitivt för att de ska bli granskade på samma sätt som det de själva gör nu. Jag är inte för metoderna oavsett vem som utför dem.
Trolljägarna gick knappast förbi utan att folk såg det. Dessutom så visade de enbart upp en smal del av hur näthatare ser ut. Systematiskt undvek de alla av invandrarbakgrund och gav dem immunitet i jakten på att visa upp och hänga ut svenskar i syftet att förvränga hur näthatare kan se ut.

Det är självklart att vi bör hålla Trolljägarna i minnet när plötsligt en massa vita män med pengar och makt nu agerar med påståenden om Dumpens metodik när de alla var medvetna om att Trolljägarna agerade liknande. Man skulle nästan kunna säga att Trolljägarna är föregångaren till Dumpen.
Citera
2025-01-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har inte sett allt trolljägarna producerat och kommer heller inte ihåg allt. Men jag har för mig att Aschberg inte exponerade dem på samma sätt.

Framför allt så upplever jag att de ville visa på, inte främst hänga ut. De hängde inte ut 550 av samma typ av troll. Det ser jag som en väsentlig skillnad.
Skillnaderna är inbillade då de gjorde TV och definitivt innebar en större uthängning i bästa sändningstid.
Citera
2025-01-25, 18:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Skillnaderna är inbillade då de gjorde TV och definitivt innebar en större uthängning i bästa sändningstid.
En massa vita män (bl a Patrik, Douglas) med pengar och makt nu agerar. Dumpen har större spridning och under 4 år har de nått många, bl a 7 åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in