2025-01-25, 13:27
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
För er som inte har facebook
https://imgur.com/a/8sqHWoY

Rövcancer och ett liv som tjackhora tär på kroppen.....men det är TRÖJAN som liksom sätter pricken på i där.
Citera
2025-01-25, 13:27
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sett en person med en KYLP-mössa och det var en parkbänksalkis i Göteborg. Jag har svårt att tro att han betalat för den själv dock då det vore en rätt konstig prioritering.

Fast det är ju också interessant om välgörenhet/second hand skänker/säljer kläder med texter som uppmanar till mord, om det var från något sånt han fått den.
Citera
2025-01-25, 13:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Fast det är ju också interessant om välgörenhet/second hand skänker/säljer kläder med texter som uppmanar till mord, om det var från något sånt han fått den.

Patrik bor ju i Göteborg, så jag antar att han kan fått den direkt från källan. Det vore konstigt för en sådan person att ha beställt en mössa till överpris online - inte direkt prioritet för en parkbänksalkis om man säger så.
Citera
2025-01-25, 13:35
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag har sett en snubbe med Dumpen-keps och han såg för övrigt ut precis som man föreställer sig en frälst Dumpling.

Jag såg en bil med deras dekal nån gång. Såg också ut att tillhöra en typisk dumpling. Nån gammal rostig skrothög med ett par i som såg ut att ha gått livets hårda skola och ha som främsta interesse att kedjeröka billiga cigaretter.
Citera
2025-01-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Finns int så mkt nyanser i gäddor as beteenden
Vuxna som vill förgripa sig på barn, finns inga omständigheter där det är okej

Men du väljer fortsatt att tro på konspirationsteorier

Klart det finns nyanser. Ålder, kukbilder eller inte och bilder öht. Start på vuxenchatt , sen önskan om byte av forum. Nu blev vederbörande 14 . Inser att det är en chatt med en vuxen och undrar vad det är för "skit". Vill gå till botten med det hela och spelar med. Resultat uthängd trots mail och förklaringar.
För dig är det enkelt att dra alla över samma kam. Försök ha en tanke där vi alla är olika och inte är stöpta i samma form.Vilka är de nyanser du nämner ovan???
Citera
2025-01-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Tror du verkligen på att det är med små namninsamlingar man ändrar lagstiftningen? Det fungerar säkert fint i pöbelsamhället där Sara och hennes sekt vill leva, där alla går med facklor och man kan avrätta folk med bödel på torget utan rättegång.

Nu känner vederbörande inte till uttryck som pöbelsamhälle och bödel. , utifrån det intelligenta inlägget.
Däremot tror jag vederbörande klarar av att bära en fackla.
Citera
2025-01-25, 14:37
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Det enda jag sagt är att i lagens mening har inget brott begåtts förrän det är bevisat i domstol eftersom man måste kunna bevisa att händelseförloppet har gått till på sådant sätt att gärningen varit brottslig

Att det sedan är högst sannolikt att ett brott har begåtts och att åklagaren har bevis nog för att peka ut vem som i så fall skulle kunna ha gjort det är skäl nog för att väcka åtal

Det är möjligt att hon kan ha begått brott om inte hennes gärning går under "allvarligt syftande nyhetsförmedling" vilket är ett undantag som utgör det hela som försvarligt

Vi får helt enkelt se hur utfallet blir, har hon begått brott så ska hon givetvis dömas
Det stämmer inte, men OK, du kan säga och upprepa vad du vill. Vad oskuldspresumtionen innebär är att du inte kan dömas till straff (däremot kan du sitta häktad, utsättas för husrannsakan, osv.) innan det är bevisat att du är skyldig och att bevisbördan ligger på åklagaren. Inte att handlingen på något sätt blir brottslig först när domen har fallit.

För att göra det lite mer konkret: Det är självklart rent absurt att hävda att om någon t.ex. tar en pistol och skjuter någon annan i huvudet så har inget brott begåtts förrän gärningsmannen är fälld i domstol. Hela utredningen och sedan domstolsprocessen handlar ju om att utreda om ett brott har begåtts eller inte... om det per definition aldrig har begåtts något brott förrän det är bevisat finns ju inget att ens börja utreda.
Citera
2025-01-25, 14:45
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Finns det en fällande dom så utgår jag ifrån den där båda parter får föra fram sin talan

Vi får helt enkelt se vad som blir utfallet

Oj jävlar, nu ska man tydligen ha "fällande dom".
Hur är det med de dumpen har pressat på pengar? Gjorde dessa personer något olagligt?
Citera
2025-01-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Klart det finns nyanser. Ålder, kukbilder eller inte och bilder öht. Start på vuxenchatt , sen önskan om byte av forum. Nu blev vederbörande 14 . Inser att det är en chatt med en vuxen och undrar vad det är för "skit". Vill gå till botten med det hela och spelar med. Resultat uthängd trots mail och förklaringar.
För dig är det enkelt att dra alla över samma kam. Försök ha en tanke där vi alla är olika och inte är stöpta i samma form.Vilka är de nyanser du nämner ovan???

Visst finns det grova övergrepp och övergrepp av normalgraden

Men det är fortfarande övergrepp, gäddorna har likförbannat gått över gränsen
Dom fiktiva barnen har redan från början uppgett sin ålder och inte skrivit att dom är vuxen hur mycket du eller någon annan än vill låtsas om ngt annat

Jag har sagt att jag är kritisk mot att man publicerar artiklar om dom med svårare diagnoser då jag anser att det bör ske i särskilda fall när andra vägar är uttömda
Citera
2025-01-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Hur är det med de dumpen har pressat på pengar? Gjorde dessa personer något olagligt?

Dumpen har inte pressat någon på pengar
Har du bevis för att det skulle ha skett så lämna in det till polisen i så fall istället för att komma med tomma anklagelser på flashback
Citera
2025-01-25, 14:56
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Har du bevis för att det skulle ha skett så lämna in det till polisen i så fall istället för att komma med tomma anklagelser på flashback

Alla fattar vad dumpen hållit på med ditt ruttna lik.
Snacka om att byta focus, svara på en fråga med en fråga.

Hur var det nu då, har de dumpen pressat pengar av begått något brott i detta sammanhang?
Citera
2025-01-25, 15:00
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Finns det en fällande dom så utgår jag ifrån den där båda parter får föra fram sin talan

Vi får helt enkelt se vad som blir utfallet

Citat:

Citat:

Citat:
Alla fattar vad dumpen hållit på med ditt ruttna lik.
Snacka om att byta focus, svara på en fråga med en fråga.

Hur var det nu då, har de dumpen pressat pengar av begått något brott i detta sammanhang?

NU MÅSTE MAN TYDLIGEN HA EN DOM ENLIGT BERTIL.

Hur var det nu igen? Just ja, gubbarna hade inte begått något brott när de chattade med de vuxna utpressarna som låtsades vara barn. Hm, låter som att de som låtsades vara barn är de som begått brotten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in