2025-01-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förmodligen så vet de utfrågade inte till fullo hur Dumpen agerar. Hade jag inte vetat så skulle jag förmodligen sagt jag var positiv, vet dock inte hur frågeställningen löd. De flesta är positiva till att brott hanteras.

Dream on! Argumentet är irrelevant eftersom det ju även bör gälla de som svarade att de var tveksamma eller ogillade. Påverkar alltså, med tillgänglig information, inte tendensen som undersökningen visar.

FB-gruppen har för övrigt ökat med över 1000 personer senaste veckan
Citera
2025-01-25, 12:39
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Taskig attityd du har !

Väntade lite med att besvara men hänvisar till en länk

https://www.youtube.com/watch?v=KWgL9-YBZxg

Om du kollar på någon av de länkar som fortfarande är uppe så kan du även utläsa varifrån de kommer och med samma attityd som du har så kan jag tala om att USA inte är en del av EU.
Min fråga kvarstår dock om det är något mer land inom EU som TILLÅTER att man publicerar som Dummpen gör-
Om du har ett i kontext av den diskussion det gjordes, relevant svar på mitt inlägg, återkom gärna.
Citera
2025-01-25, 12:49
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du förstår inte. Hennes kamp för barnen har gjort att facebook bannlyst hennes två första konton så hon tvingades nu till en nödlösning. Hennes munhälsa kan ju påverkas av hennes cancerbehandling.

Går man runt med fullt med matrester mellan tänderna finns det inget annat att skylla på än att man inte borstar tänderna. Och att Sara blir bannlyst från facebook har ju med att göra att hon inte kan bete sig och rätta sig efter regler, ingenting med nån kamp mot barnen att göra. Kampen som för övrigt bara verkar vara att Sara ska få så mycket pengar som möjligt att använda på att felparkera och gå på krogen.
Citera
2025-01-25, 12:49
Medlem
Jag undrar om det finns en namninsamling för att införa dödsstraff för folk som våldtagit barn.är dessa inte typ omöjliga att bota? Dödsstraff är inget mer än det rätta då, både för att rädda barn och för att kunna lägga kostnader på vettigare saker
Citera
2025-01-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Det är ju du som antingen tramsar eller inte begriper det mest grundläggande.

Principen "oskyldig tills motsatsen bevisats" (oskuldspresumtionen) betyder att bevisbördan ligger på åklagarens sida och inte på den som står åtalad, och att man behåller många rättigheter (dock inte alla, man kan t.ex. sitta häktad enbart på misstanke, i Sverige t.o.m. i ett år eller mer, något som bl.a. FN starkt kritiserat Sverige för genom åren) som du möjligen (beroende på straff) förlorar först när och om du blir dömd.

Det betyder för det första inte, och nu citerar jag dig mer eller mindre ordagrant (se nedan för citat), att man "inte har begått något brott förrän det är bevisat i domstol". Läs den meningen högt för dig själv så inser du (kanske) hur absurt det du påstår är. Hur skulle någon domstol någonsin kunna bevisa att ett brott har begåtts om det i själva verket aldrig kan ha begåtts ett brott när det hamnar hos domstolen, eftersom frågan om skuld inte är avgjord där ännu? Det är självklart rent nonsens.

Principen betyder inte heller att allmänheten har någon sorts skyldighet att låtsas som att man inte har sett brott som begåtts offentligt eller att man inte sett t.ex. Sara erkänna brott som begåtts bakom stängda dörrar (som när det gäller barnporr, där vi inte riktigt vet vad det finns för bevis vad det gäller innehav, men där Sara själv beskrivit hur hon har tittat på mängder med material med övergrepp på "unga flickor och pojkar", dvs. hon har troligtvis i åtskilliga timmar tittat på barnporr, vilket är brottsligt i sig).

Det enda jag sagt är att i lagens mening har inget brott begåtts förrän det är bevisat i domstol eftersom man måste kunna bevisa att händelseförloppet har gått till på sådant sätt att gärningen varit brottslig

Att det sedan är högst sannolikt att ett brott har begåtts och att åklagaren har bevis nog för att peka ut vem som i så fall skulle kunna ha gjort det är skäl nog för att väcka åtal

Det är möjligt att hon kan ha begått brott om inte hennes gärning går under "allvarligt syftande nyhetsförmedling" vilket är ett undantag som utgör det hela som försvarligt

Vi får helt enkelt se hur utfallet blir, har hon begått brott så ska hon givetvis dömas
Citera
2025-01-25, 12:57
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Fantastiskt när man tror sig veta något men missar allt ni inte läser.
Detta har förekommit tidigare i tråden.

https://imgur.com/a/DkQmXE0
Ja jävlar hon säger ju faktiskt uttryckligen ”barn” hade missat det. Ja det där kommer ju inte vara bra för henne. Fan hon har sååå mycket ADHD och det tillsammans med att vilja synas hela tiden, straffar sig.
Citera
2025-01-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Jag tror inte jag får höra värre skitsnack under resten av detta året.
Blir Sara dömd, kommer du att köpa hennes bortförklaringar med hull och hår och kräka ur dig allehanda ursäkter om varför Dumpen fortsatt har ditt förtroende.
Så har det alltid sett ut i dina inlägg. Du försvarar Sara med en dåres envishet och argument, och med din historik i åtanke så gissar jag att dina inlägg efter en fällande dom kommer att inledas med "Sara säger".

Finns det en fällande dom så utgår jag ifrån den där båda parter får föra fram sin talan

Vi får helt enkelt se vad som blir utfallet
Citera
2025-01-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterFistel
Såg att Dumpen säljer kläder med dumpen-tryck. Även bäbiskläder!

Finns väl inte en människa som kan med att bära något sådant offentligt?

Jag har sett en snubbe med Dumpen-keps och han såg för övrigt ut precis som man föreställer sig en frälst Dumpling.

KYLP-tröjorna var väl inne ett tag tills något ljushuvud kom på att gå runt med uppmaning till mord är uppvigling. Sara har skickat över ansvaret för detta till den tidigare samarbetspartner även om jag misstänker starkt att en sådan tröja finns i hennes kassaskåp. Man måste betala bra under bordet för att få tag i ett sånt original exemplar idag.

Förtjänsten av försäljningen av dessa tröjor skickade Putte som en gåva till Childhood men det blev naturligtvis vändande post vilket gjorde honom mycket arg och han grät ut i samma media som han nu avskyr.
Citera
2025-01-25, 13:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag har sett en snubbe med Dumpen-keps och han såg för övrigt ut precis som man föreställer sig en frälst Dumpling.

Jag har sett en person med en KYLP-mössa och det var en parkbänksalkis i Göteborg. Jag har svårt att tro att han betalat för den själv dock då det vore en rätt konstig prioritering.
Citera
2025-01-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenfitta
mmm ... det vore smartare att skänka 1 miljon

och spamma varenda redaktion med pressmeddelande om sin generösa donation
Man kanske skulle köpa en reklambanner på FB med "Dumpen dödar"
Citera
2025-01-25, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Går man runt med fullt med matrester mellan tänderna finns det inget annat att skylla på än att man inte borstar tänderna. Och att Sara blir bannlyst från facebook har ju med att göra att hon inte kan bete sig och rätta sig efter regler, ingenting med nån kamp mot barnen att göra. Kampen som för övrigt bara verkar vara att Sara ska få så mycket pengar som möjligt att använda på att felparkera och gå på krogen.

För er som inte har facebook
https://imgur.com/a/8sqHWoY
Citera
2025-01-25, 13:25
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Jag undrar om det finns en namninsamling för att införa dödsstraff för folk som våldtagit barn.är dessa inte typ omöjliga att bota? Dödsstraff är inget mer än det rätta då, både för att rädda barn och för att kunna lägga kostnader på vettigare saker

Tror du verkligen på att det är med små namninsamlingar man ändrar lagstiftningen? Det fungerar säkert fint i pöbelsamhället där Sara och hennes sekt vill leva, där alla går med facklor och man kan avrätta folk med bödel på torget utan rättegång.
Senast redigerad av Bananfobi 2025-01-25 kl. 13:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in