Citat:
Du menar att bara ni får sitta här och spåna?
Det är en otroligt märklig vändning från Bodström. Jag har mycket svårt att tro att motivet är hans känsla för laglydighet och så ser det inte riktigt ut i klippet.
Jag upplever inte att det skulle vara det minsta anmärkningsvärt om en sådan grupp som Dumpem slutligen gav sig efter någon som fick ett riktigt vansinne öppnas hos någon annan som på något vis har någon form av relation med personen.
Och en människa med makt skulle isåfall dra i alla möjliga trådar.
Det finns människor som skulle kunna gå över lik för att någon utsatts för något. Det är kanske inte särskilt vanligt men ovanligt är inte detsamma som omöjligt.
Alla de där gäddorna är inte människor som ingen annan i världen bryr sig om eller kan ha starkare känslor eller band till.
Bodströms vändning är riktigt anmärkningsvärd. Han säger även att det inte handlar om barnen.
Det är tydligt att han uppfattar det provokativt att han ifrågasätts som fd justitieminister.
Det är en otroligt märklig vändning från Bodström. Jag har mycket svårt att tro att motivet är hans känsla för laglydighet och så ser det inte riktigt ut i klippet.
Jag upplever inte att det skulle vara det minsta anmärkningsvärt om en sådan grupp som Dumpem slutligen gav sig efter någon som fick ett riktigt vansinne öppnas hos någon annan som på något vis har någon form av relation med personen.
Och en människa med makt skulle isåfall dra i alla möjliga trådar.
Det finns människor som skulle kunna gå över lik för att någon utsatts för något. Det är kanske inte särskilt vanligt men ovanligt är inte detsamma som omöjligt.
Alla de där gäddorna är inte människor som ingen annan i världen bryr sig om eller kan ha starkare känslor eller band till.
Bodströms vändning är riktigt anmärkningsvärd. Han säger även att det inte handlar om barnen.
Det är tydligt att han uppfattar det provokativt att han ifrågasätts som fd justitieminister.
Spåna du på ingen som försöker stoppa dig. Skillnaden är väl att våra spekulationer grundar sig i faktiska pengar som donerats, polisutredningar, tidigare brottsregister och offentliga handlingar medans ditt "spånande" ligger i pseudovetenskaplig psykologi du lärt dig genom att titta på true crime, kärleksfilmer på hallmark och besök hos en psykolog.
För att förtydliga:
Vi misstänker att Douglas åkt fast som en gädda och nu utpressas baserat på att
Dumpen redan misstänks ha utpressat gäddor, vilket de facto utreds av polisen.
Att Dogge i egenskap av kunnig entreprenör plötsligt donerat en miljon till ett projekt kantat av polisanmälningar, stämningar och problem. Man behöver inte vara en investment banker eller daytrader för att inse hur riskabelt och korkat det är att lägga en miljon på detta.
Att han i SVT sändningen var riktigt nervös och obekväm, han darrade på rösten.