Citat:
Ursprungligen postat av
Psychotronix
Han hade en fantastisk förmåga att vara osympatisk, dryg och osaklig när han svarade på frågor som inte passade honom. För att inte tala om hans ton mot folk som ställde befogat kritiska frågor. Men det var längesedan, nu bara blockar han alla som inte är underdåniga sykofanter.
Det han tillför där är att samla diverse tweets så att man själv slipper kolla en massa olika konton. Värdet av det sjönk drastiskt när kriget drog ut och man hellre ville se sammanfattningar än ögonblickstweets. Efter kriget kommer, som du säger, det sista intresset för honom att sjunka till förkrigsnivå.
Han har skrev en del om prepping förr men när han postade en bild på Knorr- och Felix-konserver försvann trovärdigheten. Seriösa preppers bör konservera själva, så att det blir rejält med närings- och energi-innehåll i burkarna. (Nej, jag är inte seriös själv heller, så j*vla roligt är inte livet ens i normaltider att det är värt jobbet att överleva en kris.)
Mycket bra skrivet!
Jag tänkte en del förut på varför han var på pk i vissa frågor, och tänkte att han bara spelade för att inte tappa läsare. Läsare av hans böcker och att kunna vara med i P4 och diverse tidningar.
Men nu tror jag att det på riktigt är hans åsikter
Argumentationen har för på X om Elon Musk heilade eller inte: Prova att göra likadant själv på din arbetsplats eller offentligheten, eller filma dig själv och lägg ut och se vilka reaktioner du får
Det skulle ju motsvara att häda under en inkvisition eller att uttala trollformler under en häxprocess.