2025-01-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om det är han (och inte "bara" anonyma chattar), så måste detta vara olustigt för Jocki och Anjo med familjer. Kräket satt ju och släppets fri i Norrköping. Nu är han nog i första hand inställd på att få fitta så snart han kan, men det hade verkligen inte förvånat mig om han svängt förbi deras hemadresser för att skrika några okvädningsord.

Om han nu tänker fortsätta som vanligt är det inte omöjligt att han skulle göra en så dum sak.

Ja jag tänker också som du. Det är ju bara att sätta sig in i deras situation för att förstå att detta inte känns bra alls.
Citera
2025-01-25, 00:25
Medlem
R170s avatar
Något fel är det med Jacke...
https://www.youtube.com/watch?v=cszVfz5fIIc&t=2s
Citera
2025-01-25, 00:25
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
https://youtu.be/ruTYP-i608U?si=spzZynIIFnUoAqre

Nu har det iallafall kommit en video på YouTube om att Chrippa är släppt. Lite oväntat från Skuldsanering.

Han har inget nytt att komma med, eller iallafall inget som inte vädrats här. Men han sammanfattar läget bra.

Han lär få massa visningar på klippet. Iallafall så länge han är den enda.

* skuldrådgivarn :
Citera
2025-01-25, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Men snälla människa utbilda dig!
Stämpling är planering/förberedelse till grovt brott.
Brottet behöver således inte accepteras eller genomföras för att han ska kunna bli åtalad för stämpling.
Hade det genomförts, då hade rubriceringen varit anstiftan till grov misshandel.

Du har verkligen noll koll. Grova ekobrott kan ta flera månader t o m år för förundersökning att bli färdig och det finns ingen tidsfrist för när åtal ska vara väckt förutom preskriptionstiden.
Även om förundersökningen läggs ner så kan den fortfarande väckas igen och leda till åtal senare t ex om det framkommer nya bevis.

Att få en ekobrottsling långtidshäktad hör inte till vanligheterna. Inte ens Ernstberger fick sitta i häktet mer än 6 veckor.
Att tro att en sån liten spelare som Chrippa skulle få fylla dyrbar plats i våra häkten en längre tid är löjligt.

Innan du agerar som en viktigpetter och talar om för någon annan att "utbilda sig" kan det vara bra att själv läsa vad lagboken säger.

"Med stämpling avses att gärningsmannen har någon form av kontakt med en eller flera personer och erbjuder sig eller övertalar någon att utföra ett brott. Att i allmänna ordalag prata om att begå brott är inte straffbart utan det är först när ett beslut om att begå ett brott tas som det blir straffbart."

Joakim har sagt att personen aldrig gått med på att genomföra misshandeln, förklara då får mig hur han ska kunna åka för stämpling?

Jag är fullt medveten om att tidsfristen för åtal för ekobrott är preskriptionstiden, att han släpps talar för att utredningen är i sitt slutskede.
Det är inte hans brott som gör att man ifrågasätter att han släppts, det är snarare att han redan avvikit ifrån landet under reseförbud. Nu låter det ifrån flera håll som att det skulle vara väntat att han släpps och det är lätt att säga nu i efterhand, men jag är övertygad om att de flesta trodde att han skulle vara häktad fram till rättegång.

_
Senast redigerad av shackihorsie 2025-01-25 kl. 01:17.
Citera
2025-01-25, 01:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Innan du agerar som en viktigpetter och talar om för någon annan att "utbilda sig" kan det vara bra att själv läsa vad lagboken säger.

"Med stämpling avses att gärningsmannen har någon form av kontakt med en eller flera personer och erbjuder sig eller övertalar någon att utföra ett brott. Att i allmänna ordalag prata om att begå brott är inte straffbart utan det är först när ett beslut om att begå ett brott tas som det blir straffbart."

Joakim har sagt att personen aldrig gått med på att genomföra misshandeln, förklara då får mig hur han ska kunna åka för stämpling?

Jag är fullt medveten om att tidsfristen för åtal för ekobrott är preskriptionstiden, att han släpps talar för att utredningen är i sitt slutskede.
Det är inte hans brott som gör att man ifrågasätter att han släppts, det är snarare att han redan avvikit ifrån landet under reseförbud. Nu låter det ifrån flera håll som att det skulle vara väntat att han släpps och det är lätt att säga nu i efterhand, men jag är övertygad om att de flesta trodde att han skulle vara häktat fram till rättegång.

_
Ja med den lagtexten borde brottet vara försök till stämpling. För först tänkte jag att det räckte med att Chrippa bett en person utför detta för att det skulle vara stämpling.

För han har ju varit i kontakt med någon dom han vill ska utföra ett brott.

Men sedan kom ju slutklämmen, och då har ju faktiskt inte något beslut om att begå brottet skett.
Citera
2025-01-25, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superdry12
Är Chrippas insta borta eller har man blivit blockad ?
Den är kvar han kanske är shadow bannad eller vad det kallas. För att kolla om du är blockad gå in på luggens insta (luggo25) den är öppen man behöver ej följa. Sedan går du in på dom han följer och söker upp christoferberg så får du det bekräftat 100% om du är blockad eller inte👍
Citera
2025-01-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R170
hur fan är det fel med jacke. tycker han är den ända i den familjen som verkar ödmjuk och snäll.
Citera
2025-01-25, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R170

Han valde så klart Cluee eftersom han vet historien bakom dvs Cluee och Jocke samt Cluee och Chrippa.

Han har absolut rätt till sin historia men det vore fel att inte påstå att han är lika uppmärksamhetstörstande som de flesta som har sociala medier.

Han liksom både Chrippa och Jocke är känslomänniskor på olika sätt.
Jag kan lite tycka att Jacke har gjort stor grej av att inte ta sånt här utåt utan hålla det privat kanske haltar lite.
Citera
2025-01-25, 02:50
Medlem
Tror Chrippa kommer hålla låg profil ett tag framöver, han är nog rätt skakig efter sin senaste upplevelse. Det bästa är ju att bara chilla, lägga ner sociala medier och knulla Linnea.
Citera
2025-01-25, 04:17
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Tror Chrippa kommer hålla låg profil ett tag framöver, han är nog rätt skakig efter sin senaste upplevelse. Det bästa är ju att bara chilla, lägga ner sociala medier och knulla Linnea.
Med Chrippas kropp så kan han hitta en bättre tjej på 1 dag, han är faktiskt riktigt jävla snygg
Citera
2025-01-25, 04:30
Medlem
Finns det ens något bevis på att chrippa varit med Linnea detta dygn? Inga bilder tillsammans.. linnea lägger upp som de haft myskväll men chrippas hand eller något syns inte ens
Citera
2025-01-25, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Finns det ens något bevis på att chrippa varit med Linnea detta dygn? Inga bilder tillsammans.. linnea lägger upp som de haft myskväll men chrippas hand eller något syns inte ens

Linnea sitter väl i marbella och väntar på att få gå live och visa sina nya caia produkter. Life goals achieved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in