2025-01-24, 23:01
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Anstiftan till olaga hot. Har andra hotat? Eller har han själv skrivit hoten?

Ingen har hotat någon, kom in i matchen. Orkar ej hålla hand
Citera
2025-01-24, 23:01
Medlem
Citat:
Som jag skrev för någon månader sedan. Chrippa kommer släppas i väntan på rättegång och dom.

Många bara, nej aldrig, han har flyktrisk osv.

Ekobrott skall mycket till om man sitter häktad tills domen kommer.

Så länge han inte kan påverka utredningen mer, så försatts man på fri fot.

För mig tog det 2,3 år mellan min första dom i tingsrätten tills att jag ställde in mig på anstalt, det tog tid innan hovrätten dömde mig.

Så om Chrippa sköter sig nu, kommer han vara fri ett bra tag, för han kommer säkerligen överklaga domen som han kommer få i tinget.

Jag kan erkänna att jag trodde han skulle bli kvar.
Men vi får väl se hur det går med överklagan om han åker in igen, vore ju lite snopet om han bara är fri under helgen typ.

En fråga om du vill svara, var det inte skit jobbigt att gå och vänta så länge på ställa in dig? Själv skulle jag nog känna stress varje dag 😅
Citera
2025-01-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jag kan erkänna att jag trodde han skulle bli kvar.
Men vi får väl se hur det går med överklagan om han åker in igen, vore ju lite snopet om han bara är fri under helgen typ.

En fråga om du vill svara, var det inte skit jobbigt att gå och vänta så länge på ställa in dig? Själv skulle jag nog känna stress varje dag 😅

Det var det värsta med hela straffet, att vänta. Domen blev ju 4.5 år totalt istället, för väntan var ju ett straff också. Så egentligen är det lika bra att göra straffet så snabbt som möjligt.

Väl därinne så var det fan nice ändå. Det var tiden innan som var jobbig
Citera
2025-01-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Ingen har hotat någon, kom in i matchen. Orkar ej hålla hand

Vad har hänt i Chatten då Einstein? Har Chrippa sträckt fram sin arm genom chatten och misshandlat folk eller?
Citera
2025-01-24, 23:09
Medlem
Citat:
Det var det värsta med hela straffet, att vänta. Domen blev ju 4.5 år totalt istället, för väntan var ju ett straff också. Så egentligen är det lika bra att göra straffet så snabbt som möjligt.

Väl därinne så var det fan nice ändå. Det var tiden innan som var jobbig

Jag kan tänka mig att väntan var jobbig, måste va en del oro.

Antar att man slappnar av lite när man väl har kommit på plats.

Tack för att du svarade 🙏
Citera
2025-01-24, 23:18
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Det undrar jag med.. Någon som vet hur lång tid sånt brukar ta? Jag trodde det skedde inom samma dygn. Men det kanske är mer akuta fall.

Är det inte akut brukar det ta två veckor innan dom. En sk kanslidom.
Citera
2025-01-24, 23:26
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Min kvalificerade gissning är att Chrippa är rejält jävla vingklippt och stukad just nu. Han har fått sig en äkta lektion i livets hårda skola genom att gå från "catch me if you can" och hånskratt åt myndigheter till att få bo 14 dagar i ett av Europas värsta rövhålsfängelser. Sen får han komma hem och känna på trygghet på en nivå att t.o.m fulla restriktioner känns som ett lyxhotell.

Jag tror han just nu är som en strykrädd hund som inte riktigt vet hur han ska ta sig upp och fram igen för att bli den han var för bara ett par månader sen. När man slås ner hårt så kan man slås ner hårdare än man tror. Inte alltid vi i trygga och säkra Sverige kan förstå det.

Jag tror som dig. Är han det minsta smart så håller han enormt låg profil, så kanske han tom kan fly nån gång till innan rättegång. Inställa sig på polisstationen nästa fredag och ta flyget till Marbella direkt efter. Då hinner han gräva ner sig rätt bra innan han blir efterlyst igen.

Kan ju även vara så att han gömmer sig redan nu pga åklagarens överklagan, risken finns ju nämligen att HR går på åklagarens sida och omhäktar Chrippa. Då blir han lyst direkt och sys in.
Citera
2025-01-24, 23:28
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ska Jocke darra?

Dig tar jag inga som helst diskussioner med eftersom du konstant verkar påverkad av någonting och skriver väldigt förvirrat.

Pratar inte om Jocke utan om barnets LVU.
Citera
2025-01-24, 23:36
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
????

Bevis

Denna jag menar (cred: banal)
https://pixeldrain.com/u/X2xbQZ4Y

Full disclosure, det framgår faktiskt inte att det är han som är misstänkt i dokumentet, utan det är Boi som påstår det efter att ha fått se ett utdrag från meddelandena.
Citera
2025-01-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror som dig. Är han det minsta smart så håller han enormt låg profil, så kanske han tom kan fly nån gång till innan rättegång. Inställa sig på polisstationen nästa fredag och ta flyget till Marbella direkt efter. Då hinner han gräva ner sig rätt bra innan han blir efterlyst igen.

Kan ju även vara så att han gömmer sig redan nu pga åklagarens överklagan, risken finns ju nämligen att HR går på åklagarens sida och omhäktar Chrippa. Då blir han lyst direkt och sys in.

Åklagare överklagar alltid oavsett. Så det där är inget att lägga vikt vid.

Chilla, snubben kom ut nyss från häktet. Låt honom andas. Han kommer komma ut på sina medier snart.

Han kommer köra på som vanligt, tills dessa att han eventuellt döms, och tills att det är dags för inställelse. Kan ta 1-3 år.

Tro mig, domstolen har andra fall som är mer akuta, vare sig han är bror till narcissiten Jockibooooi eller inte, så tar de inte tag i fallet fortare för det.

Fly kommer han inte göra.
Senast redigerad av blaha95 2025-01-24 kl. 23:58.
Citera
2025-01-25, 00:03
Medlem
Merrybums avatar
https://youtu.be/ruTYP-i608U?si=spzZynIIFnUoAqre

Nu har det iallafall kommit en video på YouTube om att Chrippa är släppt. Lite oväntat från Skuldsanering.

Han har inget nytt att komma med, eller iallafall inget som inte vädrats här. Men han sammanfattar läget bra.

Han lär få massa visningar på klippet. Iallafall så länge han är den enda.
Citera
2025-01-25, 00:17
Medlem
Är Chrippas insta borta eller har man blivit blockad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in