• 1
  • 2
2025-01-24, 11:25
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Man brjar nog bli gammal och gaggig, men fy fan vad iallafall jag retar mig p saker som r I-landsproblem ;-)

1:Mobilzombies som gr med nsorna i mobilerna och har noll koll vart dom gr utan att se sig fr,likadant smala trottoarer och familjer som stller sig i klump fr att kolla in souvenirer utan att ha koll p att dom str rtt rejlt i vgen fr andra

2:Folk som har noll vett att stnga sina hotellrumsdrrar normalt inte smlla igen dom,hade idag ett par ovanfr mig p resorten som sprang in och ut till sitt rum typ 20ggr inom 1 timma och varje gng skulle det minsann smllas igen

3:alla dessa klockfrsljare , ja jisses vad dom r ptrngande nr man sitter och ter , avvisar man 1 har man 1 till efter 1 minut, tittar man inte ens upp, eller svarar dom blir dom frbannade,

r vl inget speciellt syndrom fr Thailand ,

Och ja ta nu detta med en nypa salt I-landsproblem som sagt,
Men ngon som har samma synpunkter ,eller kanske bara jag som irriterar mig i ondan
Citera
2025-01-24, 11:31
Medlem
RiverStyxs avatar
Du retar upp dig ver smsaker. Jag tror du dricker fr lite. Frsk att vara lite halvfull hela tiden s tar du snt trams med en klackspark.
Citera
2025-01-24, 11:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Man brjar nog bli gammal och gaggig, men fy fan vad iallafall jag retar mig p saker som r I-landsproblem ;-)

1:Mobilzombies som gr med nsorna i mobilerna och har noll koll vart dom gr utan att se sig fr,likadant smala trottoarer och familjer som stller sig i klump fr att kolla in souvenirer utan att ha koll p att dom str rtt rejlt i vgen fr andra

2:Folk som har noll vett att stnga sina hotellrumsdrrar normalt inte smlla igen dom,hade idag ett par ovanfr mig p resorten som sprang in och ut till sitt rum typ 20ggr inom 1 timma och varje gng skulle det minsann smllas igen

3:alla dessa klockfrsljare , ja jisses vad dom r ptrngande nr man sitter och ter , avvisar man 1 har man 1 till efter 1 minut, tittar man inte ens upp, eller svarar dom blir dom frbannade,

r vl inget speciellt syndrom fr Thailand ,

Och ja ta nu detta med en nypa salt I-landsproblem som sagt,
Men ngon som har samma synpunkter ,eller kanske bara jag som irriterar mig i ondan

Om du "hamnat" p en plats i Thailand dr det r s mnga klockfrsljare s har du hamnat p
fel plats. Relocate.
Citera
2025-01-24, 11:38
Medlem
En sak jag irriterar mig p r alla frldrar som lter sina barn kra ltt motorcykel utan hjlm och krkort. Vi snackar 12ringar.
Sen nr olyckan r framme blar dom ut i aftonbladet om att dom inte fr hjlp frn svenska myndigheter.
Citera
2025-01-24, 11:41
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om du "hamnat" p en plats i Thailand dr det r s mnga klockfrsljare s har du hamnat p
fel plats. Relocate.
Fel plats r ju lite annorlunda fr dig och mig d, du kanske gillar Djungeln i Chiang mai det gr mig rastls
Citera
2025-01-24, 11:45
Medlem
(FB) I-landsproblem, men stnga drrar normalt p hotell i Th?

Hll dig till din tidigare trd om drrar.

Gllande drrar r det en del som inte gr igen utan lite kraft. Ofta p lite halvkassa hotell.

Klockfrsljarna r vl p dig fr att du ser ut som en lttlurad turist.
Aldrig varit med om att dom ilsknat till heller.
Citera
2025-01-24, 11:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Fel plats r ju lite annorlunda fr dig och mig d, du kanske gillar Djungeln i Chiang mai det gr mig rastls

Hahaha, jag ker till Chiang Mai / Rai bara under songkran nr det r s innihelvete varm i Bangkok.
Citera
2025-01-24, 13:57
Medlem
StorKokoss avatar
Ja, du lter gammal och gaggig. Sen heter det "de" om du pratar om mnniskor och inte "dom". Dom r ngot man kan f om man begtt lagbrott.
Citera
2025-01-24, 14:09
Medlem
Det r ett problem p vissa gator, bo inte mitt i de vrsta turiststrken s slipper du dessa klockfrsljare
Citera
2025-01-24, 16:05
Medlem
sebastian66s avatar
Jag mste sga att det r bttre att du stannar p hemmaplan istllet. Nr man ker utomlands speciellt i Thailand kan man inte tnka som du tnker.
Det gller till att vara ute och ha trevligt och gilla lget och trffa folk.
Kan det vara mjligt att du r folkskygg ven att folk kommer och sljer.
Det knns som att det r vldigt normalt i Thailand och i Asien. Om du inte gillar sna saker s fr du ka till Danmark Finland eller Island.
Citera
2025-01-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Ja, du lter gammal och gaggig. Sen heter det "de" om du pratar om mnniskor och inte "dom". Dom r ngot man kan f om man begtt lagbrott.

Det r vl nd allmnt vedertaget vid detta laget att "dom" r ngot man kan anvnda ven i skriftsprk?
Citera
2025-01-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag mste sga att det r bttre att du stannar p hemmaplan istllet. Nr man ker utomlands speciellt i Thailand kan man inte tnka som du tnker.
Det gller till att vara ute och ha trevligt och gilla lget och trffa folk.
Kan det vara mjligt att du r folkskygg ven att folk kommer och sljer.
Det knns som att det r vldigt normalt i Thailand och i Asien. Om du inte gillar sna saker s fr du ka till Danmark Finland eller Island.

Jag hller med.

Kan ocks lgga till Norge p listan med freslagna resml fr TS. Dr pratar dom nstan som vi gr i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in