2025-01-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Har han förlorat en bit av sina tänder?? Han hade ingen glögg innan

Jag reflekterande det också. Har han bjudit upp till dans i Spanien tro 🤔.. Kanske halkade han på tvålen 😂.
Citera
2025-01-24, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Jag reflekterande det också. Har han bjudit upp till dans i Spanien tro 🤔.. Kanske halkade han på tvålen 😂.

Eller blev biten av en kopparorm...!
Citera
2025-01-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Eller så släpps han för att dom anser att dom inte har tillräckligt för åtal, det är oxå normalt förehavande.

Det finns flera andra normala omständigheter med som kunnat göra så att han släpps idag.

Men tror du han hade fått ringa face samtal med den superkriminella medbrottslingen L om han var super misstänkt för tillfället?

Facetime samtalet har inte tingsrätten något med att göra. Det är åklagaren som beslutar det eftersom han hade restriktioner. Troligtvis var detta samtal övervakat att häktespersonal.

Han släpps för att han troligtvis inte kan påverka utredningen negativt samt att han borde förstå att inte fortsätta att göra brott.
Tror att de åklagaren överklagar är nog för att åklagaren tror att han kommer att stick utomlands igen. Så för att förhindra det så ville åklagaren ha honom fortsatt häktad.
Sedan tycker nog tingsrätten att de finns andra brottslingar som behöver hans häktescell mer än honom.
Citera
2025-01-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Facetime samtalet har inte tingsrätten något med att göra. Det är åklagaren som beslutar det eftersom han hade restriktioner. Troligtvis var detta samtal övervakat att häktespersonal.

Han släpps för att han troligtvis inte kan påverka utredningen negativt samt att han borde förstå att inte fortsätta att göra brott.
Tror att de åklagaren överklagar är nog för att åklagaren tror att han kommer att stick utomlands igen. Så för att förhindra det så ville åklagaren ha honom fortsatt häktad.
Sedan tycker nog tingsrätten att de finns andra brottslingar som behöver hans häktescell mer än honom.

Så kan det troligtvis vara.

Facesamtalet mellan dom av sekten utpekade medbrottslingarna tycker jag troligtvis pekar på att L inte är så inblandad.

Annars är troligtvis allt klart och det planeras för att väckas åtal.
Citera
2025-01-24, 14:04
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimPa
Jo det är brott man sitter häktad för, speciellt när det är 10 punkter och risken för att han avviker från Sverige är stor. Det finns vissa häktningsskäl som åklagaren ska uppge. Tror Chrippa uppfyller i alla fall 3 av dessa.

"Den som på sannolika skäl är misstänkt för ett brott som kan ge fängelse i minst ett år får häktas"
"Om det finns risk att personen avviker"
"Undanröjer bevis eller fortsätter sin brottsliga verksamhet"

Skulle säga check på alla dessa tre.
Ja, självklart är det för brottet man sitter häktad. Men häktningen är iallafall inte ett straff.

Jag skulle tycka att alla tre boxarna var i kryssade oxå. Men så bedömde tingsrätten det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av BowlingGurun
Vill ändå att han ska bli släppt i några dagar så han kan släppa en hybrid video där han bölar om att han missa nyår och julen. Vill se han leka kaxig trots allt det här hahah
Jag håller med du!
Citera
2025-01-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Så kan det högst troligt vara. Men åklagaren verkar inte vara överens med dig, åklagaren har överklagat och vill ha misstänkt i häktet.

Just nu kan det högst troligt vara på massor med sätt.

Det är tingsrätten som har fattat det beslutet, inte jag Åklagaren anser nog att det finns en rymningsrisk eftersom han har brutit mot reseförbudet redan en gång. Men det lär ju visa sig tänker jag.
Citera
2025-01-24, 14:15
Medlem
Jag är mest nyfiken på hur Chrippa kommer göra nu?
Kommer han vara smart nog att hålla lowkey och hålla reseförbudet den här gången, eller kommer han gå fullständigt bananas på sociala medier och streams, bryta reseförbudet och köra ett nytt försök av Catch me if you can?
Citera
2025-01-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Jag är mest nyfiken på hur Chrippa kommer göra nu?
Kommer han vara smart nog att hålla lowkey och hålla reseförbudet den här gången, eller kommer han gå fullständigt bananas på sociala medier och streams, bryta reseförbudet och köra ett nytt försök av Catch me if you can?

Blir nog en vända till power för att köpa ny utröstning igen😂

Hans ligger ju på kfm auktion nu
Citera
2025-01-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Det finns inget i lagen som heter ”grovt mord”.
Dessutom gällde väl misstanken stämpling till grov misshandel, alternativt mordförsök.

Enligt Jockibois fans så gällde det minsann grovt mord.
Blir svårt att åtala någon för stämpling när uppdraget enligt Joakim själv aldrig accepterats.

Nu ska åtal väckas inom några veckor, ställer mig högst tveksam till denna åklagare, hur svårt kan det vara att få en person som trots reseförbud redan brutit emot reseförbud fortsatt häktat?
Tror till vissas besvikelse att det inte blir många år för Chrippa på kåken.

_
Citera
2025-01-24, 14:26
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Enligt Jockibois fans så gällde det minsann grovt mord.
Blir svårt att åtala någon för stämpling när uppdraget enligt Joakim själv aldrig accepterats.

Nu ska åtal väckas inom några veckor, ställer mig högst tveksam till denna åklagare, hur svårt kan det vara att få en person som trots reseförbud redan brutit emot reseförbud fortsatt häktat?
Tror till vissas besvikelse att det inte blir många år för Chrippa på kåken.

_

Ja, grovt mord och släppt i väntan på vidare förhandlingar. Och även om han drog utomlands förra gången.
Så får han gå på gatorna igen.
Det säger nog det mesta om hur dett kommer bli i framtiden gällande hans dom.
Citera
2025-01-24, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Hade det gjort henne till ett bättre människa om hon dök upp på en häktningsförhandling?

Eller varför är det så viktigt att hon skulle
dyka upp på förhandlingen?
Det är ju dom mot världen, iallafall har det låtit så i över ett år. Minsta man kan göra som flickvän är väl att dyka upp?
Citera
2025-01-24, 14:37
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja, grovt mord och släppt i väntan på vidare förhandlingar. Och även om han drog utomlands förra gången.
Så får han gå på gatorna igen.
Det säger nog det mesta om hur dett kommer bli i framtiden gällande hans dom.

”Grovt mord”

Ny grej asså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in