2025-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Får han Otrivin i häktet?

Hur ska vi veta det?
Om det är möjligt? Svar ja.
Citera
2025-01-20, 17:57
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Får han Otrivin i häktet?

Det skulle jag inte tro.
Man brukar få näsdroppar (engångsdoser i pipett) om man är förkyld, men inte mer än max antal dagar som rekommenderas (10 tror jag?) och jag har aldrig sett någon få Otrivin.
Citera
2025-01-20, 18:15
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Ja och ju förtiden sitter man oftast 2 och 2 i häktet restriktioner eller inte, 9 av 10 har tv fast de har fulla, man får ta emot brev och överbevakade besök trotts fulla.
Okey, ny information för mig. Jag
visste att de ofta var två på cellerna på fängelserna.

Jag tycker det är bra om man lättat lite på de fulla restriktionerna. Det måste verkligen vara tortyr att inte få se på tv eller lyssna på radio. Bara tystnad och en pytteliten cell.

Jag vet dock inte om Chrippa har så många som kan/vill besöka honom. Besöken måste ju vara godkända och jag antar att de flesta i hans bekantskap är svåra att utesluta att de varit med och fifflat med pengar åt honom.
Citera
2025-01-20, 18:20
Medlem
Tror det kommer ut lite ny info ikväll om chrippas stämpling, han är inte så oskyldig som många vill tro.
Citera
2025-01-20, 19:20
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Stackarn är beroende av det också. 😁

Jobbigt
Citera
2025-01-20, 19:31
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Ja och ju förtiden sitter man oftast 2 och 2 i häktet restriktioner eller inte, 9 av 10 har tv fast de har fulla, man får ta emot brev och överbevakade besök trotts fulla.

Nja, det här stämmer ju inte riktigt.

Häktade med restriktioner sitter oftast ensamma. Vissa kan bo 2, om bådas åklagare godkänner det och det inte finns andra omständigheter som gör det olämpligt.
Häktade utan restriktioner, på gemensamhets-avdelning, sitter oftast 2.

Häktade med fulla restriktioner har inte TV. Har man TV så har man helt enkelt inte fulla restriktioner. (väldigt ovanligt med faktiska fulla restriktioner dock, många säger det lite slarvigt om vilka restriktioner som helst)

Brev får man ta emot om åklagaren godkänner att breven skickas vidare. Annars inte. Om man inte har restriktioner måste man godkänna att kriminalvården kontrollerar posten, annars läggs breven i förrådet utan att man får läsa dem.

Ta emot besök är samma sak, det kan man få göra om åklagaren godkänner det. Och då sker det oftast tillsammans med polisen, i samband med förhör eller liknande.
Citera
2025-01-20, 19:36
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vet någon när åtalet faller?

Det stod att åtal ska väckas senast 24/1, men det kan ju säkert förlängas. Chrippa har ju förtur då han sitter häktad så det kommer säkert inte dröja allt för länge.
Citera
2025-01-20, 19:55
Medlem
Varför befinner sig int Linnea i samma stad som den hon älskar
Citera
2025-01-20, 19:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Varför befinner sig int Linnea i samma stad som den hon älskar

Det skulle inte göra någon skillnad för någon av dem.
Citera
2025-01-20, 20:02
Medlem
micke_mans avatar
Anjo och lisen ska släppa en video i kväll om nått hemskt som har hänt,Är det att jonna blivit av med körkortet eller ?
Citera
2025-01-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Anjo och lisen ska släppa en video i kväll om nått hemskt som har hänt,Är det att jonna blivit av med körkortet eller ?

Jocke som inte vill ha drama eller något med detta att göra har säkert skickat sin marionettdocka anjobanjo chipstutte.
Citera
2025-01-20, 20:11
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Jocke som inte vill ha drama eller något med detta att göra har säkert skickat sin marionettdocka anjobanjo chipstutte.
Det är väll bra för oss om så mycket som möjligt kommer ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in