Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenpannkaka
Sjukt ändå att du ringde ambulansen, måste kommit väääldigt mycket blod?
Okej tack för tipset ska blöta den innan. Ska ta av den imorn, ska även duscha varje dag sa de. Vettifan vilken tid jag tar av kompressen, förmodligen när jag får mod nog att våga ta bort skiten.
Såg lite blod efter operationen som de torkat bort, men det kommer ju blod eftersom de tar bort hud från kroppen med ett vasst föremål. De sa inget om att jag blödde mycket, tror jag blödde som man normalt gör vid sådan OP.
För min del så var hela badrumsgolvet täckt, jag blev riktigt skraj och kände mig direkt som om jag skulle svimma. Så la mig ner och lät kroppen ta hand om det av sig självt, som tur är så är den ganska bra på det.
Mycket av hela läkningsprocessen har varit om mod tycker jag, från att "våga" ställa sig upp till att "våga" duscha, och har funnit att det i de flesta fall är mycket jobbigare i skallen än vad det egentligen är.
Nu verkar jag gå in i stadiet där det inte gör super ont tror jag? Sitter just nu i kallingar framför datorn utan några problem. Nu är typ det jobbigaste hur ömtåligt ollonet är men det fixar sig väl med tiden kan man hoppas. Hade inte heller klagat på att få bort allt torkat blod men sånt lär väl försvinna av sig själv? Vågar inte röra runt för mycket på såret. Livet är ganska okej ändå. Helg nu och ledighet på åtminstone måndag så blir mycket sitta stilla och låta kroppen göra sitt.