Citat:
Ursprungligen postat av
DaddyCool64
Vad har det med saken att göra? Jobbar man remote så är ens arbetsverktyg en dator med internet.
Det du skrev är bara blaj.
ok
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Kan du utveckla den tanken lite mer?
Och varför skulle det spela roll om den anställde vill jobba på distans eller inte, jobbets karaktär är väl densamma?
Om du har en typ av jobb som kräver att du måste vara någon annanstans än hemma, t ex för att träffa andra människor (sjukvård t ex), hantera vissa maskiner, fysiska produkter, kunder etc... så blir du svårare att bortrationalisera. Alla konstorsjobb, särskilt de som utförs på distans, är lättare att bortrationalisera.
Men det finns även företag med jobb av kontorstyp där fysisk närvaro är viktig. Tänk dig företag med teknisk utveckling t ex. Många goda idéer tror jag kommer från spontana samtal i korridoren, vid maskinen, vid fabrikslinan, vid servrarna, i fysiskt möte med kund etc
Så om arbetsgivaren säger att de vill begränsa distansarbete, så hade jag funderat lite på dessa saker, innan jag slår bakut och säger att jag vill vara hemma för det inte är någon skillnad om jag sitter hemma eller är på jobbet.
Om du har just ett sådant jobb som det inte spelar någon roll om det utförs hemma eller ej, så hade jag försökt skaffa mig ett jobb där fysisk närvaro på annan plats än hemmet är viktig.