2025-01-23, 09:26
  #7921
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
to 2025-01-23 09:00 - 16:30 Huvudförhandling B 1506-24 våldtäkt Sal G

Går det på något sätt att följa vad som sägs eller är det bara att vänta in tills domen kommer?
Citera
2025-01-23, 10:35
  #7922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Går det på något sätt att följa vad som sägs eller är det bara att vänta in tills domen kommer?

Vi får nog vänta in domen tyvärr, förhoppningsvis river hovrätten upp den då det är uppenbart för alla normalt tänkande individer att någon våldtäkt inte skett
Citera
2025-01-23, 21:26
  #7923
Medlem
Någon som vet när hovrättsdomen kommer?
Citera
2025-01-23, 22:33
  #7924
Medlem
Var det endast en dag i hovrätten?
Citera
2025-01-24, 08:33
  #7925
Medlem
Dom ges den 6 februari 2025 kl. 11:00.
Citera
2025-01-24, 16:34
  #7926
Medlem
Av allt att döma har inga nya/kompletterande vittnesmål hållits och endast en liten bevisdetalj har tillförts från försvarets sida i detta målet. Det är ytterst märkligt om så verkligen är fallet, och det är oroväckande för den tilltalades, och rättssäkerhetens, sak.

Möjligen anser Rosero att saken redan är så uppenbar att han är säker på att hovrätten kommer gå på försvarets linje, men det förefaller som ett vådligt risktagande, måste jag säga.
Citera
2025-01-24, 16:43
  #7927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Av allt att döma har inga nya/kompletterande vittnesmål hållits och endast en liten bevisdetalj har tillförts från försvarets sida i detta målet. Det är ytterst märkligt om så verkligen är fallet, och det är oroväckande för den tilltalades, och rättssäkerhetens, sak.

Möjligen anser Rosero att saken redan är så uppenbar att han är säker på att hovrätten kommer gå på försvarets linje, men det förefaller som ett vådligt risktagande, måste jag säga.

Vad är det för bevisdetalj som tillförts? Ja det låter som ett väldigt risktagande, visst är det uppenbart att han är oskyldig men i våldtäktsmål är det mycket politiska domar
Citera
2025-01-24, 16:51
  #7928
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Av allt att döma har inga nya/kompletterande vittnesmål hållits och endast en liten bevisdetalj har tillförts från försvarets sida i detta målet. Det är ytterst märkligt om så verkligen är fallet, och det är oroväckande för den tilltalades, och rättssäkerhetens, sak.

Möjligen anser Rosero att saken redan är så uppenbar att han är säker på att hovrätten kommer gå på försvarets linje, men det förefaller som ett vådligt risktagande, måste jag säga.

Naturligtvis tillkommer det inget mer. Våldtäkts-vikings försvar har vänt på alla stenar som finns men till sist fått bita i det sura äpplet och ge upp den biten (påverkar såklart inte arvodet).
Citera
2025-01-24, 16:55
  #7929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vad är det för bevisdetalj som tillförts? Ja det låter som ett väldigt risktagande, visst är det uppenbart att han är oskyldig men i våldtäktsmål är det mycket politiska domar

Dessutom har rätten inte läst FUP. De får bara ta del av det som framkommer i rättegången. Och i tingsrätten så ställde "försvaret" i praktiken inga frågor och sa så gott som ingenting till försvar för den tilltalade, detta eftersom försvarsadvokaten var en korrupt feminist som uttalat (på sin egen hemsida) stod på våldtäktsoffrets sida.

I det här fallet är det så illa hanterat att den ursprungliga försvarsadvokaten borde anmälas till Advokatsamfundet. Hon gjorde väldigt långt ifrån det som förväntas av henne.

Det ska bli intressant att se vad hovrätten har att säga om detta. Men som sagt, det är oroväckande att så gott som ingenting tillförts. Annat än en bild som syftar till att förklara varför den tilltalade kom hem till kvinnan den aktuella kvällen.
Citera
2025-01-25, 20:56
  #7930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Dessutom har rätten inte läst FUP. De får bara ta del av det som framkommer i rättegången. Och i tingsrätten så ställde "försvaret" i praktiken inga frågor och sa så gott som ingenting till försvar för den tilltalade, detta eftersom försvarsadvokaten var en korrupt feminist som uttalat (på sin egen hemsida) stod på våldtäktsoffrets sida.

I det här fallet är det så illa hanterat att den ursprungliga försvarsadvokaten borde anmälas till Advokatsamfundet. Hon gjorde väldigt långt ifrån det som förväntas av henne.

Det ska bli intressant att se vad hovrätten har att säga om detta. Men som sagt, det är oroväckande att så gott som ingenting tillförts. Annat än en bild som syftar till att förklara varför den tilltalade kom hem till kvinnan den aktuella kvällen.

Vem var försvarsadvokaten i tingsrätten du syftar på? Menar du att försvarsadvokaten borde förhört målsägande under tingsrättsförhandlingen eller vad var i synnerhet bristfälligt enligt dig?

Bytte Viking försvarsadvokat till hovrättsförhandlingen?

Vad skulle anledningen enligt bilden ha varit till att Viking kom hem till målsägande den aktuella kvällen?
Citera
2025-01-25, 21:15
  #7931
Medlem
Jag reagerade också kraftigt på den tilltalades försvar. Alltså målsägandebiträdet är ju inte ett dugg till försvar!! Det är häpnadsväckande att inte andra människor än några här på flashback i denna tråd reagerade. Försvaret är en skandal tycker jag iallafall. Jag försvarar inte den tilltalade, men det här är inte likhet inför lagen.
Citera
2025-01-26, 08:02
  #7932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Mitt förslag till dig att du sammanställer advokatens brister som framkommit i den här tråden och gör en anmälan till advokatsamfundets disciplinnämnd.

För min egen del avvaktar jag den otvivelaktiga juridiska Domen från HR.

Glömde att upplysa dig målsägaren är den som blivit våldtagen dvs offret, den tilltalade är våldtäkts förövaren dvs V!k!ng.

Nåväl nu finns inget som tyder på att offret blivit våldtagen förutom en krystad anklagelse och hörsägen, tvärtom tyder allt på falsk tillvitelse så även en medioker försvarsadvokat borde utan problem kunna få den oskyldiga mannen frikänd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in