2025-01-23, 20:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag hoppas denna tråd är rätt, det berör iallafall NHL.

Har funderat länge på om aftonbladet står för en lägenhet på Manhattan åt den halvkassa sludderjournalisten Bjurman?

Isåfall har han ju mer eller mindre vunnit på lotto. Tror inte man bekostar en sån lya mitt i New York på en svensk journalistlön.
Sen att just han fick möjligheten att bli NHL-korre. Något jag tycker han är dålig på. Känns som han mer eller mindre bara bevakar Rangers vilket han övertydligt håller på även om det inte sägs rakt ut.

Hans kollega Ekeliw som sitter i Sverige är en betydligt bättre journalist. Bjurman känns som han bara sitter och sväller sig och skryter om att bo i New yåååårk och spottar ur sig nån halvkass krönika ibland.

Gunnar Nordström är en betydligt mer kompetent NHL-korre än den valhänte sluddermajoren Bjurman som på nåt sjukt sätt får bevaka ifrån staterna.
Han tillför en mysighet som nästan helt har försvunnit i övrigt. När sporten på svt och tv4 visade nhl höjdpunkter och Albert Svanberg gjorde reportage om ligan så hade han inte fyllt samma funktion. Men nu när allt är så kallt och effektivt med statistik, youtube höjdpunkter och amerikansk vinkel så lindar han in det i något sympatiskt.

Bloggen är trevlig att hänga med på. Han sammanfattar och fokuserar på svenskarna på ett bra sätt som i gamla dar.

Utan honom så hade NHL blivit ännu mer vem som gör flest rusher över 22 mph , amerikanska studiofejkskratt och annat.

Han skryter inte alls om New york ,inte vad jag kan uppfatta. Jämför med Filip Hammar och hans Laaaa liv och det är som dag och natt.

Man vet aldrig med lägenheter 20 år bakåt i tiden. Han sålde kanske en upphaussad lägenhet på söder och köpte den i New york 2005. Eller så kan den ha hyrestak eller vad det heter. De har det även på Manhattan för att blanda befolkningen en aning mer.

Ekeliw är ju en overklig maskin. Man kan inte jämföra med honom.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-01-23 kl. 20:40.
Citera
2025-01-23, 20:36
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han tillför en mysighet som nästan helt har försvunnit i övrigt. När sporten på svt och tv4 visade nhl höjdpunkter och Albert Svanberg gjorde reportage om ligan så hade han inte fyllt samma funktion. Men nu när allt är så kallt och effektivt med statistik, youtube höjdpunkter och amerikansk vinkel så lindar han in det i något sympatiskt.

Bloggen är trevlig att hänga med på. Han sammanfattar och fokuserar på svenskarna på ett bra sätt som i gamla dar.

Utan honom så hade NHL blivit ännu mer vem som gör flest rusher över 22 mph , amerikanska studiofejkskratt och annat.

Han skryter inte alls om New york ,inte vad jag kan uppfatta. Jämför med Filip Hammar och hans Laaaa liv och det är som dag och natt.

Man vet aldrig med lägenheter 20 pr bakpt i tiden. Han sålde kanske en upphaussad lägenhet på söder och köpte den i New york 2005. Eller så kan den ha hyrestak eller vad det heter. De har det även på Manhattan för att blanda befolkningen en aning mer.

Ekeliw är ju en overklig maskin. Man kan inte jämföra med honom.

Vi tycker lite olika i frågan. Ska erkännas att jag inte lusläst hans blogg men i podden är han ju rent kass och babblar gärna in sig i oväsentliga hörn.

Det jag menar med skryt är att han gärna malligt poängterar sin underbara vy och alla ställen han vandrat runt på och att han gärna drar upp hur han är tjenis med den och den spelaren.

Ser inte riktigt hans mysighet mer än att han är något mjukare än nhl-journalister brukar va. Inte lika statistiknördig får jag väl ge honom.

Angående lägenheten vet jag inte hur han fick den. Men antar att när han skickades iväg som korre 2005 hade aftonbladet ordnat ett boende. Sen om han skaffat nåt eget efter det vet jag inte. Men Manhattan är pissdyrt.

Sen är han förstås inte en lika stor fjant som Hammar som nödvändigt ska bo i LA och tycker han är viktig. Men Filip är ett extremfall med obskyra mindervärdeskomplex.

Lindqvist är väl annars en som vågar ta ut svängarna lite men som samtidigt kommer med vettiga analyser om du nu tycker de flesta är som robotar. Han har personlighet.
Dock har han nån fetisch för att kommentera spelares kroppsdelar och snacka massa mode..
Senast redigerad av Kedox 2025-01-23 kl. 20:47.
Citera
2025-01-23, 21:07
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Inte sett inslaget nej.
Men tycker helt enkelt inte han är bra. Hans analyser är tämligen ointressanta och hans Rangers-runkande är tröttsamt.
Visst, han bor i New York men är NHL-korre, inte Rangers-korre.
Sen är han säkert trevlig privat. Men som sportjournalist har jag inte mycket för honom. Verkar inte ha någon familj så är säkert rätt ensam. Men en lägenhet på Manhattan och få träffa nhl-stjärnor dagligen och gå på matcher gratis kanske väger upp för honom.

Tycker bara han halkat in på ett bananskal. Tafatt och klumpig. Gunnar Nordström tycker jag däremot fick sitt jobb via sin kompetens.
Som Blotsven sa så verkar Burre inte ens vara sportjournalist i grunden utan någon form av nöjesreporter.

Okej jag förstår.

Kolla gärna.

https://tv.aftonbladet.se/video/379127/bjurmans-new-york-en-dag-som-korre

Fast om du inte riktigt tål honom kan jag förstå om du avstår, men tycker reportaget ändå var lite smått intressant bara utifrån mitt egna intresse för hockey.
Citera
2025-01-23, 21:13
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Okej jag förstår.

Kolla gärna.

https://tv.aftonbladet.se/video/379127/bjurmans-new-york-en-dag-som-korre

Fast om du inte riktigt tål honom kan jag förstå om du avstår, men tycker reportaget ändå var lite smått intressant bara utifrån mitt egna intresse för hockey.

Jag är öppen för att vidga vyerna så ska kolla!
Lär väl inte ändra min syn på honom som sportjournalist men kanske får mig att mjuka gentemot honom som person
Citera
2025-01-23, 21:23
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Jag är öppen för att vidga vyerna så ska kolla!
Lär väl inte ändra min syn på honom som sportjournalist men kanske får mig att mjuka gentemot honom som person

Kul att höra, kolla jättegärna. Jag fick då inget arrogant intryck av honom.

Snarare en rätt introvert och ödmjuk mas.

Hans utsikt från balkongen är galenskap!

Återkom gärna om du sett den, se om det eldade på dig ytterligare.
Citera
2025-01-24, 00:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Vi tycker lite olika i frågan. Ska erkännas att jag inte lusläst hans blogg men i podden är han ju rent kass och babblar gärna in sig i oväsentliga hörn.

Det jag menar med skryt är att han gärna malligt poängterar sin underbara vy och alla ställen han vandrat runt på och att han gärna drar upp hur han är tjenis med den och den spelaren.

Ser inte riktigt hans mysighet mer än att han är något mjukare än nhl-journalister brukar va. Inte lika statistiknördig får jag väl ge honom.

Angående lägenheten vet jag inte hur han fick den. Men antar att när han skickades iväg som korre 2005 hade aftonbladet ordnat ett boende. Sen om han skaffat nåt eget efter det vet jag inte. Men Manhattan är pissdyrt.

Sen är han förstås inte en lika stor fjant som Hammar som nödvändigt ska bo i LA och tycker han är viktig. Men Filip är ett extremfall med obskyra mindervärdeskomplex.

Lindqvist är väl annars en som vågar ta ut svängarna lite men som samtidigt kommer med vettiga analyser om du nu tycker de flesta är som robotar. Han har personlighet.
Dock har han nån fetisch för att kommentera spelares kroppsdelar och snacka massa mode..
Ja Jonathan Lindqvist tycker jag är hela Sveriges bästa sportpoddare. En personlighet som skapt för podd.
Citera
2025-01-24, 06:27
Avslutad
Skönt att se att Edmonton inte står och faller med 97

Vilken slakt mot Canucks
Citera
2025-01-24, 06:29
Avslutad
Hur kan Nashville va så kassa denna säsongen med alla spelare de fått in?

Stamkos, Marchessault Oreiily Forsberg, Saros, Josi m.fl

Kryllar ju av stora namn i truppen.
Senast redigerad av kungalfonzo 2025-01-24 kl. 06:32.
Citera
2025-01-24, 07:30
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

Vem har tagit Ekholms plats?

Ser inte att Nashville har ngn målvakt högre än plats 28 i ligan (Saros) av 32 lag.
Citera
2025-01-24, 11:32
Medlem
Bartman777s avatar
Varför har Sonny Milano bara spelat 3 matcher denna säsong?
Det har jag totalt missat. Har han varit skadad?
Citera
2025-01-24, 13:09
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo

De måste ha byggt fel eller inte fått in ett bra spelsystem. För som du säger är det inga dåliga namn de sitter på..
Plockat in flertalet spelare som vunnit SC men har inte fallit väl ut.
Men de har åtminstone kickat tränare. Både Trotz & vi andra kliar oss i huvudet över vad som gått snett.
Förra året överpresterade dem och nu underpresteras det.
Min spekulation är att det kommit stora namn med tydliga roller i sina tidigare lag som inte kommit rätt i detta nybygge. Och Nashvilles stjärnor sen tidigare som Forsberg har också tryckts tillbaka.

Påminner lite om PSG som trodde att bara man köper in bästa spelarna för miljarders miljarder så vinner man lätt CL utan att tänka på dynamik. De har inte vunnit den än.
Citera
2025-01-24, 14:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Liket(Nashville) lever ju lite mer just nu.

Inatt som var bärgades femte raka segern, dock på ett litet lustigt sätt då denna matchen, andra på raken mot hajarna, höll på bli precis tvärtom den första, att dom nästan tappade en klar ledning.

Är väl ~12-14 poäng borta från striden.

Jag tar det för osannolikt men vem vet, Forsberg levererar då just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in