Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Han tillför en mysighet som nästan helt har försvunnit i övrigt. När sporten på svt och tv4 visade nhl höjdpunkter och Albert Svanberg gjorde reportage om ligan så hade han inte fyllt samma funktion. Men nu när allt är så kallt och effektivt med statistik, youtube höjdpunkter och amerikansk vinkel så lindar han in det i något sympatiskt.
Bloggen är trevlig att hänga med på. Han sammanfattar och fokuserar på svenskarna på ett bra sätt som i gamla dar.
Utan honom så hade NHL blivit ännu mer vem som gör flest rusher över 22 mph , amerikanska studiofejkskratt och annat.
Han skryter inte alls om New york ,inte vad jag kan uppfatta. Jämför med Filip Hammar och hans Laaaa liv och det är som dag och natt.
Man vet aldrig med lägenheter 20 pr bakpt i tiden. Han sålde kanske en upphaussad lägenhet på söder och köpte den i New york 2005. Eller så kan den ha hyrestak eller vad det heter. De har det även på Manhattan för att blanda befolkningen en aning mer.
Ekeliw är ju en overklig maskin. Man kan inte jämföra med honom.
Vi tycker lite olika i frågan. Ska erkännas att jag inte lusläst hans blogg men i podden är han ju rent kass och babblar gärna in sig i oväsentliga hörn.
Det jag menar med skryt är att han gärna malligt poängterar sin underbara vy och alla ställen han vandrat runt på och att han gärna drar upp hur han är tjenis med den och den spelaren.
Ser inte riktigt hans mysighet mer än att han är något mjukare än nhl-journalister brukar va. Inte lika statistiknördig får jag väl ge honom.
Angående lägenheten vet jag inte hur han fick den. Men antar att när han skickades iväg som korre 2005 hade aftonbladet ordnat ett boende. Sen om han skaffat nåt eget efter det vet jag inte. Men Manhattan är pissdyrt.
Sen är han förstås inte en lika stor fjant som Hammar som nödvändigt ska bo i LA och tycker han är viktig. Men Filip är ett extremfall med obskyra mindervärdeskomplex.
Lindqvist är väl annars en som vågar ta ut svängarna lite men som samtidigt kommer med vettiga analyser om du nu tycker de flesta är som robotar. Han har personlighet.
Dock har han nån fetisch för att kommentera spelares kroppsdelar och snacka massa mode..