2022-10-14, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Nja, tvekar att det där är känt utanför ett fåtal som följer den svenska kampsportsscenen. Det uppmärksammades bara på en numera nedlagd kampsportssida och artiklarna går inte att komma åt längre.
Har väldigt svårt att tro att det har med tjejen att göra-August är okänd utanför kampsortskretsar.

Mycket troligare är att det har att göra med att det är olika kampsporter där vissa betraktas som farligare att träna än proffsboxning. Tjänstemännen kanske har hört talas om A.G och tycker det verkar fullständigt livsfarligt typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vilken idiot, skyller på rasism även om jag förstår han.

Just denna klubb hoppar runt som en jävla jojjo över hela staden. Varför kan inte gbg kommun ge dom en central enorm fastighet som bara riktar in sig på kampsport. Visst det blir dyrt men alla tjänar på det i längden. Finns väldigt många verksamheter också som ligger någorlunda centralt som står tomma i gbg.

Alltid får dom tryckas in i en övergiven industrilokal som ligger långt åt helvete, vara där några år och sen flytta till andra sidan staden. Det här gör att folk slutar som ex jag.
Folk behöver en stabil punkt som är lättillgänglig. Hade den legat i stan så hade jag lätt tränat där.
Håller med helt. August har säkert rätt när det gäller detta med byråkrati mm han är ju inte den förste att stöta på det i Sverige direkt ändå låter det så på han ha ha. Ja han är duktig på att tala och argumentera för saker även om han är långt ifrån socialt smidig alla gånger och ödmjukhet är han absolut inte känd för.
Schysst om det är så att han hjälper Engberg utan att tjäna på det. Han kanske gör det för att förbättra sitt rykte?

Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Låg inte Gladius tidigare i Uddevalla för snart två decennier sedan? Det hette väl då Lupus?
Nej de startade i Göteborg men kanske hade en filial i Uddevalla men det tror jag inte. Men i Stockholm fanns de också vad hände med det?
Citera
2022-10-17, 09:58
Medlem
Jag citerar mitt tidigare inlägg:

"....så mkt prat om hur de stöttar stackars invandrare och riskgrupper, när den nya placeringen är precis intill Askim, ett större överklassområde, och åt andra hållet, öster om "industriområdet" verkar det finnas en golfbana och ett stort shoppingområde, under exploatering.

Det är därför dom vill vara där egentligen skulle jag gissa. Vilket är ok, men då ska man inte nyttja kortet med invandrare, utsatta och offer-göra så mycket som i denna artikel.

Speciellt inte då den nya placeringen är 1 timmes resväg från den gamla, som på riktigt låg i ett område med många så kallade "utsatta" och invandrare osv. Det är inte kommunens fel att dessa inte längre kan träna längre. För de kan inte ens ta sig till denna plats på ett fungerande sätt. Det blir lite lågt att prata sådär av tre svennar, i detta sammanhang iaf."

Så ja, det blir lite av idioti. Respektlöst mot de egna/medlemmarna. Tror han att de är för korkade att förstå detta? Lite som en korrupt politiker. Inte smart medialt heller. Tror samhället börjar tröttna på" invandrarkortet".

Citat:

Just denna klubb hoppar runt som en jävla jojjo över hela staden. Varför kan inte gbg kommun ge dom en central enorm fastighet som bara riktar in sig på kampsport. Visst det blir dyrt men alla tjänar på det i längden. Finns väldigt många verksamheter också som ligger någorlunda centralt som står tomma i gbg.

Hade en perfekt nybyggt ställe där jag bor som hade varit lätt tillgänglig för alla stadsdelar. Den stod tomt då den planerade verksamheten inte ville ta över den pga av covid och flera tusen hade kunnat träna där men nu är den chansen missad.

Alltid får dom tryckas in i en övergiven industrilokal som ligger långt åt helvete, vara där några år och sen flytta till andra sidan staden. Det här gör att folk slutar som ex jag.
Folk behöver en stabil punkt som är lättillgänglig. Hade den legat i stan så hade jag lätt tränat där.
Senast redigerad av RastaFari22 2022-10-17 kl. 10:01.
Citera
2023-05-07, 08:21
Medlem
I överlag, har mma vuxit i Göteborg?

Kanske det är jag som är gammal men för 12-15 år sedan var ju The zone fc se bästa som hände.
Citera
2023-05-07, 08:26
Medlem
Citat:

Hade en perfekt nybyggt ställe där jag bor som hade varit lätt tillgänglig för alla stadsdelar. Den stod tomt då den planerade verksamheten inte ville ta över den pga av covid och flera tusen hade kunnat träna där men nu är den chansen missad.

Hyran ligger väl på 150 000 i månaden i centrala städer och intäktsmodellen i mma klubbar kan inte mötas gentemot en padelhall där man kan lätta spendera 500 kr för en timme gånger 4 = 2000 kr i timmen gånger 10 = 20 000 om dagen+ intäkter för att köpa sportdrycker och ibland mat.
Citera
2023-05-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Hyran ligger väl på 150 000 i månaden i centrala städer och intäktsmodellen i mma klubbar kan inte mötas gentemot en padelhall där man kan lätta spendera 500 kr för en timme gånger 4 = 2000 kr i timmen gånger 10 = 20 000 om dagen+ intäkter för att köpa sportdrycker och ibland mat.

Ännu viktigare att kommunen står för hyran för en stor central byggnad.
Citera
2023-05-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ännu viktigare att kommunen står för hyran för en stor central byggnad.

Jag vet inte hur det fungerar att få tex kampsportsklubbar har en lokal centralt i städer. Står föreningen för hyran eller hur fungerar det?

Har svårt att se en karateklubb i Stockholms innerstad kan betala 80 000-120 000 i hyra varje månad.
Citera
2023-05-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag vet inte hur det fungerar att få tex kampsportsklubbar har en lokal centralt i städer. Står föreningen för hyran eller hur fungerar det?

Har svårt att se en karateklubb i Stockholms innerstad kan betala 80 000-120 000 i hyra varje månad.

Det går inte, om inte dom börja göra den inkomstbringande som fotboll och Hockey.
Citera
2023-07-30, 19:53
Medlem
Finns modeller som funkar. Ju fler ungdomar desto mer bidrag. Varför tror du vissa klubbar dundersatsar på ungdomar? Visst en del kan vara att de vill driva en sekt men en annan del är pengarna de får per medlem under 20år (tror jag).

Sen att ha en större yta centralt, går bara om man själv äger lokalen. Ingen kampsportsklubb kan betala t.ex. 150K/mån över tid. Om det inte ligger way back tidsmässigt, är enda möjligheten då att någon tät person köper lokalen för säg 10 mille. Även rika kan fastna för kampsport och då kan det hända såna här saker. Har skett lite då & då bakåt i tiden.

Mindre ytor centralt kan gå att lösa dock. Titta bara på
nya BJJ klubben "Stark" mitt i centrala Stockholm. Kan bara gissa, att det ligger mkt hårt arbete bakom den (?).
Citera
2025-01-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RastaFari22
Finns modeller som funkar. Ju fler ungdomar desto mer bidrag. Varför tror du vissa klubbar dundersatsar på ungdomar? Visst en del kan vara att de vill driva en sekt men en annan del är pengarna de får per medlem under 20år (tror jag).

Sen att ha en större yta centralt, går bara om man själv äger lokalen. Ingen kampsportsklubb kan betala t.ex. 150K/mån över tid. Om det inte ligger way back tidsmässigt, är enda möjligheten då att någon tät person köper lokalen för säg 10 mille. Även rika kan fastna för kampsport och då kan det hända såna här saker. Har skett lite då & då bakåt i tiden.

Mindre ytor centralt kan gå att lösa dock. Titta bara på
nya BJJ klubben "Stark" mitt i centrala Stockholm. Kan bara gissa, att det ligger mkt hårt arbete bakom den (?).

Hur mycket får man per ungdom? Kan verkligen 100 ungdomar i en kampsportsklubb täcka alla hyror och elräkningar och övriga utgifter?
Citera
2025-01-15, 19:08
Medlem
En av ansikten från Gladius (om jag minns rätt) som hette Andreas Bruzelius gick bort förra året. Oklart varför men säkerligen en sjukdom bakom (cancer?).
Citera
2025-01-16, 17:05
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
En av ansikten från Gladius (om jag minns rätt) som hette Andreas Bruzelius gick bort förra året. Oklart varför men säkerligen en sjukdom bakom (cancer?).

Ingen aning om varför men han är en riktig legend.

Haft han som domare i många SW-matcher på Alive förr i tiden. Han var även en av de bästa kamsportskribenterna också.
Citera
2025-01-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Ingen aning om varför men han är en riktig legend.

Haft han som domare i många SW-matcher på Alive förr i tiden. Han var även en av de bästa kamsportskribenterna också.

Med tanke på dagens mma-journalistik kan jag härmed säga att det kommer aldrig finnas någon som honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in