2025-01-22, 16:45
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Så det är fel av mig att tänka att det kanske finns några av flera tusen som äger aktien och som tolkade det som att han heilade och därför vill sälja av för att de inte vill stötta honom? Oj vad korkat av mig..! Aktien gick ner igår, cool insicident?
Ja, helt klart feltänkt av dig med tanke på att aktien gick ner ynka 0.57%.
Vad en insicident är har jag ingen aning om. Jag tror inte ens att det är ett ord.

Verkar som att du faktiskt har IQ badboll.
Citera
2025-01-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Ja, helt klart feltänkt av dig med tanke på att aktien gick ner ynka 0.57%.
Vad en insicident är har jag ingen aning om. Jag tror inte ens att det är ett ord.

Verkar som att du faktiskt har IQ badboll.

Blir lätt fel stavning när man skriver från mobilen men du förstår vad jag menar, spela inte dum.

Att Elon gör en hälsning som kan likna sig vid en hitlerhälsning kan gott påverka Tesla aktien. Motbevisa mig ist för att spela tuff. Fast du kanske sitter på aggression som måste ut? Du kanske suger Elons kuk och tog illa vid dig? Isf ber jag om ursäkt. Fortfarande går den ner btw.
Senast redigerad av Snarkomanen 2025-01-22 kl. 18:17.
Citera
2025-01-22, 18:59
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Blir lätt fel stavning när man skriver från mobilen men du förstår vad jag menar, spela inte dum.

Att Elon gör en hälsning som kan likna sig vid en hitlerhälsning kan gott påverka Tesla aktien. Motbevisa mig ist för att spela tuff. Fast du kanske sitter på aggression som måste ut? Du kanske suger Elons kuk och tog illa vid dig? Isf ber jag om ursäkt. Fortfarande går den ner btw.
Nej jag förstår inte vad du menar, skriv ordet rätt stavat så blir det lättare att hänga med.
Seriöst, jag försöker verkligen, incident ? Makes no sense.

Jag motbevisade väl genom att peka på att den bara gick ner 0.57%, vilket är att beräkna som brus.
Nibe exempelvis är ner 1.24% idag utan att Gerteric gjort en segerhälsning.
Förmodligen är det så att de få som uppfattade det hela som en sieg heil inte har kapital nog att köpa varken aktier i Tesla eller någon bil.
Alltså påverkar det inte aktiekursen eller Teslas försäljning.

Nej, jag suger inte någon kuk och tycker elbilar är trams.
Senast redigerad av kim-bong-il 2025-01-22 kl. 19:01.
Citera
2025-01-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
Nej jag förstår inte vad du menar, skriv ordet rätt stavat så blir det lättare att hänga med.
Seriöst, jag försöker verkligen, incident ? Makes no sense.

Jag motbevisade väl genom att peka på att den bara gick ner 0.57%, vilket är att beräkna som brus.
Nibe exempelvis är ner 1.24% idag utan att Gerteric gjort en segerhälsning.
Förmodligen är det så att de få som uppfattade det hela som en sieg heil inte har kapital nog att köpa varken aktier i Tesla eller någon bil.
Alltså påverkar det inte aktiekursen eller Teslas försäljning.

Nej, jag suger inte någon kuk och tycker elbilar är trams.

Incident. Du har stavat rätt på det själv. Inget jättesvårt ord men förstår om det hamnat utanför ditt ordförråd. Det betyder i alla fall "en händelse" eller "ett infallande". Att Elon gjorde den opassande hälsningen som många tolkade som en hitlerhälsning kan kallas för en "märklig incident", till exempel. "Såg du Elon incidenten?" för att sätta det i kontext.

Vi kommer nog ingen vart i diskussionen (om vi ens haft någon). Jag vill nog fortfarande hävda att Teslas aktie kan skadas efter att Elon gör på detta vis men det behöver ju nödvändigtvis inte vara därför som den går ner, aktier kan du bättre än mig. Men jag får nog säga att de allra flesta som har sett Elon göra hälsningen nog uppfattade det som en "hitlerhälsning" och ingen "segerhälsning" men det är ju såklart en tolkningsfråga och en diskussion som inte hör hemma i den här tråden. Tack för din input!
Senast redigerad av Snarkomanen 2025-01-23 kl. 12:35.
Citera
2025-01-23, 14:15
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Incident. Du har stavat rätt på det själv. Inget jättesvårt ord men förstår om det hamnat utanför ditt ordförråd. Det betyder i alla fall "en händelse" eller "ett infallande". Att Elon gjorde den opassande hälsningen som många tolkade som en hitlerhälsning kan kallas för en "märklig incident", till exempel. "Såg du Elon incidenten?" för att sätta det i kontext.

Vi kommer nog ingen vart i diskussionen (om vi ens haft någon). Jag vill nog fortfarande hävda att Teslas aktie kan skadas efter att Elon gör på detta vis men det behöver ju nödvändigtvis inte vara därför som den går ner, aktier kan du bättre än mig. Men jag får nog säga att de allra flesta som har sett Elon göra hälsningen nog uppfattade det som en "hitlerhälsning" och ingen "segerhälsning" men det är ju såklart en tolkningsfråga och en diskussion som inte hör hemma i den här tråden. Tack för din input!
Märkligt sätt att formulera sig. Cool incident ? Jaja. Jag tackar för förklaringen.

Då ska jag bjuda på lite upplysning tillbaks, segerhälsning och hitlerhälsning är synonymer och betyder alltså precis samma sak.
Jag tror som sagt tvärtom, att det var extremt få som uppfattade det på det viset, mest journalister och vänsterfolk, som till viss del också kan sägas vara synonymer.
Citera
2025-01-23, 15:17
Medlem
marytraders avatar
Så där, kanonrapport från Swedbank. Bankerna är på hugget. Köper en större position i Handelsbanken. Hur går det för er andra idag? Några fina affärer?
Citera
2025-01-23, 16:39
Medlem
Klas-Vegass avatar
Svagt ner. Jag tror fortfarande på nvidea som vinnare tack vare "stargate" men viktade om mina cert från 10gg (med bra vinst) till 6ggr. Köpte även en del guldcert som borde tjäna på svagare dollar.

Inte mycket rockn roll där idag.
Citera
2025-01-23, 18:25
Medlem
Glossuss avatar
Stökigare än vanligt.

Låg 11k minus vid lunchtid.
+44k kl 16.
+2700 i skrivande stund.
Citera
2025-01-23, 18:28
Medlem
Swingexpertens avatar
En historisk dag, där Stockholmsbörsens OMXS30 satte ett nytt ATH på 2672,65. Innan utbrottet upp, hade vi ett falskt utbrott ner, vilket innebär att nästa anhalt blir 3000. Efter det, är det fritt fram upp till 5000, som vi når innan år 2030. Jag går ”all-in” med max belåning.

Festen kan börja! 👏🏻🥳
Citera
2025-01-23, 19:09
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Stökigare än vanligt.

Låg 11k minus vid lunchtid.
+44k kl 16.
+2700 i skrivande stund.

Vilka papper låg du i?
Citera
2025-01-23, 19:15
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Vilka papper låg du i?

CIFR, CLSK, WULF, COIN, MSTR.
Plus några kryptocert.
Det är de sistnämnda som går knackigt.
Citera
2025-01-23, 20:37
Avslutad
Det här har definitivt varit en bra vecka.

Jag tror jag kan softa ett par år till framför datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in