2025-01-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axeln
Avplocka människan. Jag vill inte betala personens hyra.

Hon kan ju fortsatt bo med sin familj.
Citera
2025-01-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Hon kan ju fortsatt bo med sin familj.
Hon kan bo med dig. Här har hon inget att hämta. I min värld kämpar man för sitt land… oavsett ålder eller kön.
Citera
2025-01-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Gäller självklart även alla andra sk flyktingar men när det gäller Ukraina är det ju så extremt uppenbart.
De som flyr landet måste vara extremt hatade av den övriga befolkningen som stannar och gör motstånd.

Samtidigt underlättar det för dem som bor kvar om man ser till elförsörjning etc, har för mig att Zelensky har uppmanat en del att fly landet också.
Citera
2025-01-23, 17:20
Medlem
Citat:
Hon kan bo med dig. Här har hon inget att hämta. I min värld kämpar man för sitt land… oavsett ålder eller kön.

Nu lever vi inte i din värld, hon behövs i Sverige eftersom vårt land har ett underskott på 100,000 unga kvinnor.
Citera
2025-01-23, 17:25
Avslutad
Citat:
Avplocka människan. Jag vill inte betala personens hyra.
Det gör hennes föräldrar som har uppehållstillstånd med sina löner från sina arbeten, så det behöver du inte fundera över.
Jag har svenska som modersmål, kan du förklara vad avplocka människan betyder i denna kontext? Jag har aldrig hört det utrycket i hela mitt liv.
Citera
2025-01-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Just därför finns andra att skicka ut istället för den här tjejen.
Exempelvis den tjetjenska maffian som ogenerat verkar i Stockholmsregionen.
Som sagt, Anastasia ska inte någonstans. Regeln funkar inte längre som den borde, men det finns många andra vägar för henne att stanna/återvända, så hennes liv är inte i fara. Och den ”tjetjenska maffian” är ungefär lika verklig som tomten.
Citera
2025-01-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det gör hennes föräldrar som har uppehållstillstånd med sina löner från sina arbeten, så det behöver du inte fundera över.
Jag har svenska som modersmål, kan du förklara vad avplocka människan betyder i denna kontext? Jag har aldrig hört det utrycket i hela mitt liv.
Åk hem och gör jobbet. Vuxna föräldrar ” flyr”… jäkla fegisar.
Citera
2025-01-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/18-ariga-anastasiia-utvisas-till-krigets-ukraina-splittras-fran-sin-familj

Men såhär gör dom hela tiden
Jag fattar inte
Citera
2025-01-23, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Gäller självklart även alla andra sk flyktingar men när det gäller Ukraina är det ju så extremt uppenbart.
De som flyr landet måste vara extremt hatade av den övriga befolkningen som stannar och gör motstånd.
Jaha, så du tycker att Sverige ska skicka en ensam fllicka till fronten som nybliven 18-åringför att bekämpa ryska vuxna män? Bra, då vet vi.
Citera
2025-01-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Nu lever vi inte i din värld, hon behövs i Sverige eftersom vårt land har ett underskott på 100,000 unga kvinnor.
Underskott? Ja, det är väl inte så konstigt då ni har importerat oerhört många analfabeter från Afghanistan och övriga länder från arabvärlden. Tragiskt.
Citera
2025-01-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfritt2035
Varför inte låta henne stanna för? Är inte bättre man gå in på Hall eller Kumla , sedan gör man olle dolle doff på icke Svensk medborgare som får enkel biljett hem istället. Vi har mycket avskrap som helst ifrån MENA området som kan vi kan returnera imorgon tillbaka till Syrien och Palestina. Dags att göra Finskan till största minoritetsspråket ingen.

Migrationsverket har beslutat att 18-åriga Anastasiia Bigun ska utvisas till Ukraina, medan resten av hennes familj fått permanent uppehållstillstånd i Sverige. Familjen, som bott i Norrbotten i fem år, har överklagat beslutet och oroas över att Anastasiia tvingas återvända till ett krigsdrabbat land ensam.

Anastasiia, som kom till Sverige som 13-åring, går sista året på gymnasiet och drömmer om att bli läkare. Hon är förtvivlad över beslutet som hotar hennes framtid och familjens sammanhållning.

Migrationsverket motiverar beslutet med att hon fyllt 18 år och därför inte längre omfattas av föräldrarnas tillstånd. Myndigheten hänvisar till att det inte finns ett generellt utvisningsförbud till Ukraina och att Anastasiia kan ansöka om skydd genom massflyktsdirektivet. Familjen menar dock att detta skulle innebära att hennes år i Sverige inte skulle räknas vid en framtida ansökan om permanent uppehållstillstånd.

http://svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/18-ariga-anastasiia-utvisas-till-krigets-ukraina-splittras-fran-sin-familj

Varför är hon inte hemma frivilligt och deltar i försvaret av hennes hemland? Tänker på det hela tiden att det finns massvis med unga friska män och kvinnor från Ukraina som inte har ansvar för barn eller äldre släktingar som befinner sig här men som skulle vara en god resurs för sitt land i kriget mot Ryssland.
Citera
2025-01-23, 17:39
Avslutad
Citat:
Åk hem och gör jobbet. Vuxna föräldrar ” flyr”… jäkla fegisar.
Hon kom till Sverige för 5 år sen, långt innan putler startade den fullskaliga invasionen av Ukraina.
Fan vad låg kvalitet på inläggen ni håller på med! J-vla pappskalle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in