2025-01-23, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Var kommer uppgiften om att hon var ensamkommande? Jag har uppgifter på att bägge hennes föräldrar finns i Piteå med uppehållstillstånd och båda har arbete och hon har småsyskon där.
Ja, det kan inte vara lätt att vara en lyxbimbo.
Ah. Jag läste slarvigt. Då har antagligen föräldrarna beviljats ett arbetstillstånd för dem och medföljande minderåriga barn. Då blir det så här när barnen fyller arton. Men hon omfattas ju som sagt av massflyktsdirektivet och får stanna ändå.
Citera
2025-01-23, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ah. Jag läste slarvigt. Då har antagligen föräldrarna beviljats ett arbetstillstånd för dem och medföljande minderåriga barn. Då blir det så här när barnen fyller arton. Men hon omfattas ju som sagt av massflyktsdirektivet och får stanna ändå.
Och hur ska hon kunna det om hon kom hit långt före kriget? Jag kan inte sveriges bizarra lagstiftnin när det gäller immigration
Citera
2025-01-23, 16:27
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Klart bimbon vill ha en ung snygg östeuropeisk skönhet utkastad, men allt jävla pack som flödar in ska få stanna så du kan sära på benen för dessa. Svenska luder ser dessa skönheter som competition.
Citera
2025-01-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmeastro
Klart bimbon vill ha en ung snygg östeuropeisk skönhet utkastad, men allt jävla pack som flödar in ska få stanna så du kan sära på benen för dessa. Svenska luder ser dessa skönheter som competition.
Va? Jag skrev ju bara att hon kommer att få stanna?
Citera
2025-01-23, 16:32
Medlem
Citat:
Och hur ska hon kunna det om hon kom hit långt före kriget? Jag kan inte sveriges bizarra lagstiftnin när det gäller immigration
Alla ukrainska medborgare omfattas.
Citera
2025-01-23, 16:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Har vi inte tillräckligt med otacksamma parasiter i landet?
Just därför finns andra att skicka ut istället för den här tjejen.
Exempelvis den tjetjenska maffian som ogenerat verkar i Stockholmsregionen.
Citera
2025-01-23, 16:36
Medlem
reffis avatar
Det här är det riktiga anledningen till att jag aldrig skulle försvara Sverige. Mitt land står för något helt annat än vad jag gör.

På riktigt, det gamla fina Sverige finns inte längre. Nu ser man till att mördare, våldtäktsmän, knarksäljare och importörer, sprängare... allt där personer med vidrig och äcklig bakgrund får stanna. Det finns folk inom staten som verkligen kämpar för att alla dessa kriminella ska få en trygg punkt att knyta an till. Kyrkor som sprider sin propaganda om MENA.

Det är verkligen som att simma i motvind. Varenda dag får jag höra sånt här jävla trams. Det finns inte en anledning till att utvisa denna flicka. Hade man utvisat varenda jävla kriminell så hade jag förstått att regler är regler. Men när man väljer att skicka ut skötsamma människor som kan bidra positivt till Sveriges framtid samtidigt som man skyddar kräken från MENA så ger iallafall jag upp.
Citera
2025-01-23, 16:38
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

För det innefattar även de som kom innan kriget bröt ut. Vore väl märkligt att skicka tillbaka folk som varit här rakt in i ett brinnande krig.
Citera
2025-01-23, 16:42
Avslutad
Citat:
Alla ukrainska medborgare omfattas.
Ska hon då skiljas från sin familj och hamna på en flyktingförläggning med allsköns kåta manliga flyktingar från arabvärlden? Jag har läst att man inte kan flytta till eget valt boende längre som flykting längre.
Finns det någon immigrationstekniker som har koll på detta?
Citera
2025-01-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ska hon då skiljas från sin familj och hamna på en flyktingförläggning med allsköns kåta manliga flyktingar från arabvärlden? Jag har läst att man inte kan flytta till eget valt boende längre som flykting längre.
Finns det någon immigrationstekniker som har koll på detta?
Nej hon blir kommunplacerad, sannolikt med sin familj. Hon är inte asylsökande och ska således inte bo på förläggning.
Citera
2025-01-23, 16:47
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Nej, vi måste fylla upp Sverige med fler afrikaner, araber och övriga muslimer från hela världen. Inte ska vi ta emot en enda bildbar Europé.
Gäller självklart även alla andra sk flyktingar men när det gäller Ukraina är det ju så extremt uppenbart.
De som flyr landet måste vara extremt hatade av den övriga befolkningen som stannar och gör motstånd.
Citera
2025-01-23, 16:59
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Vita ukrainare är välkomna i Sverige, de är produktiva och passar in här. Vi har även en liknande kultur och gemensamma gener, glöm inte att svenska vikingar grundade Kiev-Rus med bas i Kiev en gång i tiden. Klart Anastasiia skall få stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in