Har nu sett de första 5 avsnitten, har inte tittat på Farmen på många år. Tror jag såg fram till den första säsongen med Vincent, men har inte sett sedan dess. Men igår startade någon det på TV:n och så tittade jag.
Killen med keps i första avsnittet som skulle låtsas vara dummare än han faktiskt är reagerade jag mest på. Högljud och sprallig, visst var det han som sprang och ringde i klockan och skrek för full hals att de fått buffé också?
Tyckte den brittiske mannen var skön, synd att han åkte hem så tidigt. Hade gärna sett mer av honom.
Var inte beredd på bråk och att någon var tvungen att åka hem så tidigt. Hängde inte riktigt med i vad som hände men har läst här i tråden om det. Minns någon säsong där någon blev förbannad och kastade ett ägg, var sedan tvungen att lämna farmen.

Dock var det längre in i säsongen om jag inte minns fel.
Minns inte vad Peters ex hette men hennes reaktion på att se honom fick mig att höja på ögonbrynet. Peter ville prata men hon ville absolut inte ens vara i närheten av honom, verkar det som. Någon annan skrev att hon nästan såg rädd ut. Undra om han varit elak på något sätt?
Som någon annan skrev så saknas det ålderskillnad mellan deltagarna. Det fanns en som var lite äldre, och han fick åka hem innan första veckan var slut. Men kanske äldre personer är lite slöare på att skapa drama (eller slöare över huvudtaget, storbonden menade ju på att han inte var så värst pigg när han jobbade heller). Kanske inte hade gått med för många äldre personer. Men ändå.
Minns en säsong jag tittade på, då när Gutta fortfarande var vid liv och orkade hålla på. Då fanns det en äldre kvinna och en ung vuxen kvinna som började med ett sjuhelvetes bråk och drama. Sedan skildes de åt i en kram med mycket tårar och snackade om att hålla kontakten efter farmen. Minns någon det? Tänker faktiskt på dem ibland.
Nu har jag skrivit alldeles för mycket. Godmorgon FB!