2025-01-22, 11:27
Medlem
Har sett sista avsnittet nu och kan konstatera att serien hll stilen och gick i ml som smsta serie jag sett.
Jag skall inte spoila ngra detaljer nu, terkommer kanske i morgon.
Nu en annan liten reflektion. Var var statisterna? Statister r som levande inventarier, dom behvs fr att gra filmen levande. Ngon som cyklar i bakgrunden, mnniskor som sitter som gster i restaurangen osv.
Jag tror inte jag sg en statist i hela serien. Dom som var med hade en uppgift i varje scen. Mjligen kan man kalla en och annan polis p mtet fr statist. Fast dom hade ju en konkret uppgift, att st och se fniga ut.
Men det r klart, nr jag var statist var vanliga arvodet en biobiljett och det hade kanske inte produktionen rd med.
Citera
2025-01-22, 11:56
Medlem
Kan inte slppa serien.
Tnk om det r s att vi som r kritiska har missat ngot........serien kanske r en parodi p just den hr typen av serier??
Citera
2025-01-22, 14:56
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Kan inte slppa serien.
Tnk om det r s att vi som r kritiska har missat ngot........serien kanske r en parodi p just den hr typen av serier??
Det skulle frklara mycket.
Citera
2025-01-22, 15:12
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Kan inte slppa serien.
Tveksamt. Alla Rosenfelds deckarbcker r verdrivna s att det blir p grnsen till parodi. Men tyvrr inte som en medveten parodi. Blir extremt "amerikanskt" p ett stt som inte passar i en svensk milj
Citera
2025-01-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Sg sista avsnittet i natt. Udda serie minst sagt. Jag har upplevt den spnnande och underhllande och visst anar man Rosenfeldts berttarstrk men hade jag inte vetat bttre hade jag gissat att Vargasommar var ett projekt han gjorde p gymnasiet, fr att senare i livet excellera med tex Bron.

Skdespelarna har jag inga synpunkter p, mnga helt OK eller tom bra och trovrdiga. Undantaget ryska skummisarna d, de r svrbedmda.

fan vet vad dom menade i slutet :P
Citera
2025-01-22, 16:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Bra id till serie, lite synd att man misslyckas med den. Tyvrr faller den platt p det orealistiska och ogenomtnkta manuset och de intetsgande karaktrerna. Skdespelarinsatsen r ocks av vldigt varierande kvalitet.
Citera
2025-01-22, 17:30
Medlem
Mazeppas avatar
Citera
2025-01-22, 18:29
Medlem
Smegmas avatar
Vilken jvla skit. Hans Rosenfeldt - gr om och gr RTT!

En transa som torped och smalbenet Sarri som gangster?

Vilken jvla KALKON!
Citera
2025-01-22, 20:22
Medlem
Peace2023s avatar
Har inte tv4 plus och undrar hur det slutar.
Tycker serien r spnnande. Men hemskt s kallblodig Kat r. Hur tolkar jag tidigare inlgg hr, som att Kat skulle vara Elin?
Citera
2025-01-22, 20:59
Medlem
kl4sseKocks avatar
Som mnga andra skum serier ingen logik hur saker hnger ihop eller lses upp men frbannat var man tvungen och se "nu kanske det kommer igng" men i stllet blir mer ologiskt
Citera
2025-01-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger

fan vet vad dom menade i slutet :P

Efter att ha sett sista avsnittet knde jag mig mer korkad n vanligt!
Citera
2025-01-22, 21:56
Medlem
Kan ngon frklara slutet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här