Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag är ganska säker på att uppgiften om säljaren finns i sammandragen av TÅ:s förhör. Polisen listade datum och händelser som var kopplade till duon Catrine/Tor.
Att kamma igenom annonserna är drygt men fullt möjligt. Man kan begära kopior på annonssidorna.. Det blir väl fyra sidor sammanlagt.
Tyvärr tror jag att tidningarna man hittade var från maj.
Men eftersom C sparade två Aftonblad, fanns det säkerligen något viktigt i dem.
Dessa kvällstidningar hittades i hennes skåp.
Jag vet inte om det finns ytterligare uppgifter någon annanstans, men i förhöret som finns i Dropboxen uppger Åberg att C ringde på en kattannons från en telefonapparat på Centralen, den 9 juni. Hon fick dock inget svar.
Några intressanta noteringar:
• Strax dessförinnan hade C suttit och tittat på kattannonser i en dagstidning, oklart vilken. Det bör inte ha varit någon av de tidningar som återfanns i hennes skåp, eftersom hon lämnade in sina saker dagen innan. Men annonsdelarna i t ex DN och SvD från den 9 juni 1984 kunde ju vara av intresse.
• C påstod att det saknades 150 kr för att kunna köpa katten. Om det stämde torde det röra sig om en relativt värdefull katt, förslagsvis en raskatt.
• C säger sig, enligt Åberg, vid flera tillfällen när hon är vid Centralen ha för avsikt att gå hem. Oklart vaf hon syftar på för hem (hon kan självfallet bara ha velat skaka av sig Åberg).