2022-04-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbur
Det är en sanerings firma.
Aldrig hört talas om. Vad är det för skit sätt att förhindra graffitti?
Citera
2022-05-31, 23:21
Medlem
Sweet dreamz, fisk, engel, au, coy och i could tell you what i'm thinking but i don't know how
några aktiva västeråsare
Citera
2022-11-17, 19:31
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Någon här som är vlt+ medlem som kan kopiera texten som står i artikeln?

https://www.vlt.se/2022-11-17/klottrare-fangades-av-overvakningskamera
Polisen larmades vid klockan 21.29 till en företagslokal på Arnbomsgatan av ett väktarbolag.

– Där ser man på en övervakningskamera hur klottrare sprejar färg på en vägg, säger Viktor Åkring Dicksved, vakthavande befäl vid polisens ledningscentral.

När polispatrullen anländer ska tre personer sprungit från platsen.

– Vi har sökt av platsen med hundpatrull och gjort en del tekniska fynd. Det finns även film där man kan säkra ljud och bild, säger Viktor Åkring Dicksved.

En anmälan om skadegörelse har upprättats. Ingen person är gripen för brottet.

VLT har varit i kontakt med fastighetsägaren som inte vill lämna ut filmen, utan hänvisar till polisen.

Är bilder på målningen. Står "TRE" signad av Chuf och Vder.
Ser ut som toys målat.
Citera
2022-11-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Polisen larmades vid klockan 21.29 till en företagslokal på Arnbomsgatan av ett väktarbolag.

– Där ser man på en övervakningskamera hur klottrare sprejar färg på en vägg, säger Viktor Åkring Dicksved, vakthavande befäl vid polisens ledningscentral.

När polispatrullen anländer ska tre personer sprungit från platsen.

– Vi har sökt av platsen med hundpatrull och gjort en del tekniska fynd. Det finns även film där man kan säkra ljud och bild, säger Viktor Åkring Dicksved.

En anmälan om skadegörelse har upprättats. Ingen person är gripen för brottet.

VLT har varit i kontakt med fastighetsägaren som inte vill lämna ut filmen, utan hänvisar till polisen.

Är bilder på målningen. Står "TRE" signad av Chuf och Vder.
Ser ut som toys målat.

Tack! Ja det verkar vara en Tr3 om de ej använt annan bild dvs.
Citera
2022-11-17, 21:39
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botanaren
Aldrig hört talas om. Vad är det för skit sätt att förhindra graffitti?

Göteborg använde den strategin mycket när det var kraftigt från 2008 å framåt.
Typ en grå betonglik färg. Självfallet saneras det inom 24/48h.

Vet ej dock vilka som sanerade i gbg dock, om det hörde till Västtrafik eller andra firmor. Mycket klotter blev det så mycket gråa streck.
Citera
2023-01-07, 15:45
Medlem
Muhammedpojkes avatar
Vem är grabben som torska på nyårsafton? finnslätten, wase?

"01 januari 00:08, Skadegörelse, Västerås
Man misstänkt för skadegörelse samt olaga intrång i Västerås.

Polisen får samtal från en väktare som gripit en man som tagit sig in på ett spårområde på Finnslätten i Västerås för att klottra.

En polispatrull beordras till platsen och tar upp anmälan och håller förhör.

Mannen, en man i 30-års åldern, är misstänkt för skadegörelse samt olaga intrång.

Mannen släpptes efter förhör.
Avsändare
RLC Mitt
Publicerad
01 januari 03:01"
Citera
2023-12-29, 22:37
Medlem
eliizars avatar
Hej tråden!

Har pga. familjeliv varit ute i våra urbana väldigt lite detta år. Hur var året för graffen i stan? Min känsla är att den är död igen. Sett lite tags men ingen klar övertagning av någon, möjligen mer av någon som jag glömd namnet på. Anoi har kört lite igen vet jag vilket uppskattas, Coy och Sweet Dreams ser man ju men vet inte vad som är nytt eller inte.

Vad tycker ni?
Citera
2023-12-31, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Hej tråden!

Har pga. familjeliv varit ute i våra urbana väldigt lite detta år. Hur var året för graffen i stan? Min känsla är att den är död igen. Sett lite tags men ingen klar övertagning av någon, möjligen mer av någon som jag glömd namnet på. Anoi har kört lite igen vet jag vilket uppskattas, Coy och Sweet Dreams ser man ju men vet inte vad som är nytt eller inte.

Vad tycker ni?

Scenen är inte speciellt stor längre, men sett lite av någon bleur (eller liknande sign) som legat i lite till och från. Mest crom och throwup grejer men ändå rätt bra, kan säkert bli riktigt bra med tiden.
Citera
2024-07-28, 20:54
Medlem
Är det nåt fame norr om gryta? Jag såg många tags i skogen på vägen till stället där jag såg tre poler med vatten som verkar tillhöra vafab. Men jag såg att området var mycket större när jag kollade på en karta. Det enda som fanns för att man inte skulle ta sig in på området var en bom och en skylt. Jag utforskade inte mycket alls pga att det var dagtid men jag hittade nära få tags. Så vet nån nånting om dt?
Citera
2025-01-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betonad
Scenen är inte speciellt stor längre, men sett lite av någon bleur (eller liknande sign) som legat i lite till och från. Mest crom och throwup grejer men ändå rätt bra, kan säkert bli riktigt bra med tiden.

Tror denhär ''Bleur'' är coy. bleur går bara över coy. samma stil som coy. plus har inte sätt nått nytt från coy sen typ 2023
Citera
2025-01-19, 22:03
Medlem
cestlaguerres avatar
Är det någon som håller haken i Västerås nu för tiden?
Citera
2025-01-22, 19:34
Medlem
Muhammedpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cestlaguerre
Är det någon som håller haken i Västerås nu för tiden?
ganska dött, småtags men inget som sticker ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in