[quote=Theicebear|90778704]
Citat:
Ursprungligen postat av
hedonismmm
Och där tar vi på oss offerkoftan igen. Jag skulle gärna vilja se statistik på detta. I vilka situationer tänker du att svenska män blir diskriminerade just pga sin hudfärg? Jag kan ärligt inte komma på ett enda tillfälle som ens skulle kunna vridas till att handla om det.
Jag är själv vit och umgås mest med andra vita svenskar och har aldrig hört att någon blivit diskriminerad pga sin hudfärg. Att muslimer och svarta i mina umgängeskretsar utsätts är däremot rätt vanligt. Har du någonsin blivit stoppad av polisen for no reason? Har du någonsin upplevt att du har svårare att få jobb pga din hudfärg eller ditt namn? Jag återgår återigen till samma exempel jag hade tidigare. Din vita son hade aldrig upplevt att andra såg det som ett problem att han gick hand i hand med sin vita tjej på stan. Hade han däremot vart en svart homosexuell man hade det sett väldigt annorlunda ut. Att vi har en acceptans mot homosexualitet i större utsträckning än vad vi traditionellt sett haft betyder inte att det fortfarande är ett problem att homosexuella och andra hbtq-personer diskrimineras pga sin sexuella läggning eller könsidentitet.[/QUOTE
Vita ungdomar blir förnedringsrånade, misshandlade, de blir utsatta i skolan av invandrar gäng och känner sig inte trygga i samhället bara några exempel på vad svenska vita ungdomar får genomlida påstå inget annat och lämna din fantasi värld
Vad är det som får dig att tänka att detta beror på deras etnicitet? Även barn med annan bakgrund blir förnedringsrånade, misshandlade och "utsatta av invandrargäng". Det grundar sig inte i deras hudfärg, utan det är helt enkelt så som samhället ser ut just nu.
Jag väntar fortfarande på att att få höra nånting som vita svenskar utsätts för just pga deras etnicitet, hudfärg eller namn.