2025-01-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Ett samhälle utan normer skulle inte fungera. Att vi däremot försöker motarbeta negativa normer som påverkar vårt samhälle på ett negativt sätt är en självklarhet.

Personer som dig har inte vett till att avgöra vad som är "negativa normer" eller vad dessa normer fyller för funktion i samhället. Föreställ du börjar ändra i en komplicerad mekanism som du själv inte begriper dig på som ett ekosystem eller vad som helst tar bort en del som du med ditt begränsade tänkande tycker är onödig. Resultatet blir något helt annat än du trodde det skulle bli.
Citera
2025-01-22, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Personer som dig har inte vett till att avgöra vad som är "negativa normer" eller vad dessa normer fyller för funktion i samhället. Föreställ du börjar ändra i en komplicerad mekanism som du själv inte begriper dig på som ett ekosystem eller vad som helst tar bort en del som du med ditt begränsade tänkande tycker är onödig. Resultatet blir något helt annat än du trodde det skulle bli.

Det är skolverket som satt läroplanen och bestämt att det här är någonting vi ska jobba med, inte jag personligen om du nu trodde det.

Kan du säga mig vad som skulle kunna vara positivt med att man blir utstött för att man inte är som alla andra i skolan?
Citera
2025-01-22, 11:52
Medlem
[quote=hedonismmm|90778094]Och där tar vi på oss offerkoftan igen. Jag skulle gärna vilja se statistik på detta. I vilka situationer tänker du att svenska män blir diskriminerade just pga sin hudfärg? Jag kan ärligt inte komma på ett enda tillfälle som ens skulle kunna vridas till att handla om det.

Jag är själv vit och umgås mest med andra vita svenskar och har aldrig hört att någon blivit diskriminerad pga sin hudfärg. Att muslimer och svarta i mina umgängeskretsar utsätts är däremot rätt vanligt. Har du någonsin blivit stoppad av polisen for no reason? Har du någonsin upplevt att du har svårare att få jobb pga din hudfärg eller ditt namn? Jag återgår återigen till samma exempel jag hade tidigare. Din vita son hade aldrig upplevt att andra såg det som ett problem att han gick hand i hand med sin vita tjej på stan. Hade han däremot vart en svart homosexuell man hade det sett väldigt annorlunda ut. Att vi har en acceptans mot homosexualitet i större utsträckning än vad vi traditionellt sett haft betyder inte att det fortfarande är ett problem att homosexuella och andra hbtq-personer diskrimineras pga sin sexuella läggning eller könsidentitet.[/QUOTE

Vita ungdomar blir förnedringsrånade, misshandlade, de blir utsatta i skolan av invandrar gäng och känner sig inte trygga i samhället bara några exempel på vad svenska vita ungdomar får genomlida påstå inget annat och lämna din fantasi värld
Citera
2025-01-22, 12:00
Medlem
[quote=Theicebear|90778704]
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Och där tar vi på oss offerkoftan igen. Jag skulle gärna vilja se statistik på detta. I vilka situationer tänker du att svenska män blir diskriminerade just pga sin hudfärg? Jag kan ärligt inte komma på ett enda tillfälle som ens skulle kunna vridas till att handla om det.

Jag är själv vit och umgås mest med andra vita svenskar och har aldrig hört att någon blivit diskriminerad pga sin hudfärg. Att muslimer och svarta i mina umgängeskretsar utsätts är däremot rätt vanligt. Har du någonsin blivit stoppad av polisen for no reason? Har du någonsin upplevt att du har svårare att få jobb pga din hudfärg eller ditt namn? Jag återgår återigen till samma exempel jag hade tidigare. Din vita son hade aldrig upplevt att andra såg det som ett problem att han gick hand i hand med sin vita tjej på stan. Hade han däremot vart en svart homosexuell man hade det sett väldigt annorlunda ut. Att vi har en acceptans mot homosexualitet i större utsträckning än vad vi traditionellt sett haft betyder inte att det fortfarande är ett problem att homosexuella och andra hbtq-personer diskrimineras pga sin sexuella läggning eller könsidentitet.[/QUOTE

Vita ungdomar blir förnedringsrånade, misshandlade, de blir utsatta i skolan av invandrar gäng och känner sig inte trygga i samhället bara några exempel på vad svenska vita ungdomar får genomlida påstå inget annat och lämna din fantasi värld

Vad är det som får dig att tänka att detta beror på deras etnicitet? Även barn med annan bakgrund blir förnedringsrånade, misshandlade och "utsatta av invandrargäng". Det grundar sig inte i deras hudfärg, utan det är helt enkelt så som samhället ser ut just nu.

Jag väntar fortfarande på att att få höra nånting som vita svenskar utsätts för just pga deras etnicitet, hudfärg eller namn.
Citera
2025-01-22, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Konstigt, klart man inte accepteras som svensk bara för att man är född här. Man är inte svensk bara för att man råke födas på en geografisk plats. Men vad är det för skoluppgift? Låter mer som en pamflett om värdegrunden.
Ja, svenskhetsnormen är just det som du säger. Fel att diskutera den? Det där de brukar skriva på Flashback om katten eller råttan som föds i stallet.
Citera
2025-01-22, 12:14
Medlem
[quote=hedonismmm|90778752]
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear

Vad är det som får dig att tänka att detta beror på deras etnicitet? Även barn med annan bakgrund blir förnedringsrånade, misshandlade och "utsatta av invandrargäng". Det grundar sig inte i deras hudfärg, utan det är helt enkelt så som samhället ser ut just nu.

Jag väntar fortfarande på att att få höra nånting som vita svenskar utsätts för just pga deras etnicitet, hudfärg eller namn.

Det beror visst på deras hudfärg och etnicitet är du helt blåst. Kolla statistiken och vakna upp ur drömmen. Du borde inte få jobba inom skolmiljö helt otroligt. Typiskt att det är så synd om alla invandrare när det är de som har skapat alla problem. Skyll allt på de vita ungdomarna så löser det sig säker. Idiot.
Citera
2025-01-22, 12:20
Medlem
RightRites avatar
Alltså fattar ingenting av vad du skriver. Är du analfabet?

Tror dock att, även om jag är höger, så är denna tråd inte sann.
Citera
2025-01-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Alltså fattar ingenting av vad du skriver. Är du analfabet?

Tror dock att, även om jag är höger, så är denna tråd inte sann.

Hur kan du inte förstå vad jag skriver? Jag skulle säga att du är analfabet isåfall. Tråden är förövrigt helt sann.
Citera
2025-01-22, 12:40
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Hur kan du inte förstå vad jag skriver? Jag skulle säga att du är analfabet isåfall. Tråden är förövrigt helt sann.

Alltså vad går uppgiften ens ut på? Får de massa idiotiska påståenden om samhället och att de sedan ska skriva vad de tycker om det?
Citera
2025-01-22, 12:44
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
”De” som inte kommer att ändra ”sin” läroplan, det är riksdagspolitikerna.
Jag har arbetat inom skolans värld hela mitt arbetsliv. Lärare måste följa läroplanen och den kursplan som finns för respektive ämne.
Det är inte de enskilda lärarna du ska klaga hos. Du ska istället rösta på ett parti som vill förändra skolan.
Tack. Inte för att det tar många minuter att lista ut för någon som kollar upp hur det ligger till.
Citera
2025-01-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightRite
Alltså vad går uppgiften ens ut på? Får de massa idiotiska påståenden om samhället och att de sedan ska skriva vad de tycker om det?

Ja de ska få påstående och sen skriva varför det är synd om personerna som blir ”utsatta”
Citera
2025-01-22, 12:48
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ja de ska få påstående och sen skriva varför det är synd om personerna som blir ”utsatta”

Jävla hjärntvätt alltså...
Nu när du förklarat lite mer så fattar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in