2025-01-21, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Sveriges lag till U23-VM

Evelina Crüsell, Skellefteå SK
Elin Henriksson, Skellefteå SK
Lisa Ingesson, Piteå Elit SK
Märta Rosenberg, Trillevallens SK

Oskar Algotsson, Åsarna IK
Anton Grahn, IFK Mora SK
Erik Johansson, Falun-Borlänge SK
Måns Skoglund, Åsarna IK
Axel Werner, Östersunds SK

Jäkla snål trupp. Jag förstår faktiskt inte det.
Jadu, här hade man väl gott kunnat slänga in Lavén i så fall. Gisselman måste väl vara VM-klar också i och med att han inte är uttagen?
Citera
2025-01-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jadu, här hade man väl gott kunnat slänga in Lavén i så fall. Gisselman måste väl vara VM-klar också i och med att han inte är uttagen?

Gisselman är 01a och därmed för gammal.
Citera
2025-01-21, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicck
Gisselman är 01a och därmed för gammal.
Miss av mig, hade fått för mig han var 02:a och hade ett år kvar som U23.
Citera
2025-01-21, 18:56
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Sveriges lag till U23-VM

Evelina Crüsell, Skellefteå SK
Elin Henriksson, Skellefteå SK
Lisa Ingesson, Piteå Elit SK
Märta Rosenberg, Trillevallens SK

Oskar Algotsson, Åsarna IK
Anton Grahn, IFK Mora SK
Erik Johansson, Falun-Borlänge SK
Måns Skoglund, Åsarna IK
Axel Werner, Östersunds SK

Jäkla snål trupp. Jag förstår faktiskt inte det.
Men ganske sterk allikevel vel ?
Edit: men personlig ville jeg vel benyttet anledningen til å få sett Lavèn ( av flere årsaker selvsagt )
men fremst for va hennes resultat i USA egentlig står for.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-01-21 kl. 19:06.
Citera
2025-01-21, 20:05
Medlem
rainbowias avatar
SUI uttagning

Juniorinnen:
Estelle Darbellay
Ilaria Gruber
Anina Hutter
Leandra Schöpfer

Junioren:
Robin Bläsi
Maurin Jonas Egger
Nolan Gertsch
Janik Joos
Isai Näff

U23 Frauen:
Fabienne Alder
Marina Kälin
Ramona Schöpfer

U23 Männer:
Roman Alder
Pierrick Cottier
Silvan Hauser/Ilan Pittier*
Noe Näff
Jon-Fadri Nufer
Antonin Savary
Niclas Steiger

Bland juniorerna går underbarnet Isai Näff in som en av favoriterna, åtminstone på sprint och masstart. Regerande mästaren Marina K som kämpat sig tillbaks efter en bruten fot i somras samt ledband som strulat är ett intressant namn. Fylligt U23-herrlag. Silvan H och Ilan P gör upp om den fjärde sprintplatsen i helgen (Engadin).
Citera
2025-01-21, 20:11
Medlem
Självklart skulle Lavén blivit uttagen men regler är regler är regler och ve den som inte håller sig inom förbundets ramar.

I övrigt är det självklara uttagningar och den enda man saknar förutom Lavén är en Elin Näslund i form. Inte lätt att slå sig in i det där laget oavsett.
Citera
2025-01-21, 20:28
Medlem
Killarnas resultat är ju ganska svajiga. Kan tycka att Bosse Lövgren borde få plats i sprinten.
Citera
2025-01-22, 00:02
Moderator
Hjv9s avatar
Damernas U23-lag står sig starkt. Märta, Evelina och Elin borde vara med högt upp i båda distansloppen men framförallt det klassiska. Märta i sprint ändå största medaljchansen.

Herrarnas chanser ligger enbart på sprint men där är de i gengäld mycket goda. På distans ska vi vara glada om det blir topp-10, tror inte på det.
Citera
2025-01-22, 08:00
Medlem
Alkibiadess avatar
Lisa Eriksson har fått åka i världscupen denna säsong men något U23-VM får hon inte åka, trots att hon började visa upp bättre form nu i helgen.

Man pratar från skidförbundet om att det är viktigt att ge (så många som möjligt) unga åkare internationell erfarenhet men det är inget som får genomslag i uttagningarna till JVM och U23-VM. I Norge har man ett helt annat tänk där man tar ut typ 8+8. Och om vi skulle få sjukdom i laget så kan vi alltså inte ställa upp med fullt lag, det har slagit hårt under en del tidigare mästerskap.

Jag skulle ha tagit med båda Lisa Eriksson och Noa Bråmer i laget utöver de som nu blev uttagna.
Citera
2025-01-22, 11:03
Medlem
Ingen har väl missat Cirkus Hägg hoppas jag: https://www.instagram.com/reel/DFFz5...U0NWV2b2Y5ZTRw
Citera
2025-01-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ingen har väl missat Cirkus Hägg hoppas jag: https://www.instagram.com/reel/DFFz5...U0NWV2b2Y5ZTRw

Kul med glada och spralliga skidåkare.
Citera
2025-01-22, 11:39
Medlem
Citat:
Lisa Eriksson har fått åka i världscupen denna säsong men något U23-VM får hon inte åka, trots att hon började visa upp bättre form nu i helgen.

Man pratar från skidförbundet om att det är viktigt att ge (så många som möjligt) unga åkare internationell erfarenhet men det är inget som får genomslag i uttagningarna till JVM och U23-VM. I Norge har man ett helt annat tänk där man tar ut typ 8+8. Och om vi skulle få sjukdom i laget så kan vi alltså inte ställa upp med fullt lag, det har slagit hårt under en del tidigare mästerskap.

Jag skulle ha tagit med båda Lisa Eriksson och Noa Bråmer i laget utöver de som nu blev uttagna.

Hade också gärna sett Lisa Eriksson i U23-truppen. Hon var ett stort löfte innan hon fick problem med ryggen och har haft en tuff tid tillbaka. Om hon har löst ryggproblemen är hon absolut en åkare att satsa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in