2025-01-21, 18:59
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Lika fysiskt jobbigt som Skytte, Casting, Frisbee & Slungboll...

Ja schack är verkliigen hjärnornas kamp och lite autism inblandat.
Citera
2025-01-21, 18:59
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Volleybollen är stor i världen men inte i Sverige.
Jag skulle tippa att det är världens typ 3:e största lagidrott efter typ fotboll.
Går säkert att googla på.

Isabella Haak är Sveriges högst betalda kvinnliga idrottskvinna.

Simning är rätt liten och även friidrott.

Mycket felaktigheter i ditt inlägg!!

Först, väldigt oklart om just Isabella Haak skulle vara bäst betalda idrottskvinnan i Sverige?
Linn Grant i golf har tjänat runt 30 miljoner SEK på sina tre säsonger som proffs på LPGA-touren (25 år gammal).
Förutom prispengar från LPGA-touren har Linn Grant andra inkomster som borde överstiga Isabella Haak para…

Simning och friidrott små sporter??
Herregud så jäkla fel en person kan ha!

Volleyboll är inte 3:e största sporten sett till antalen tävlinglicenser - både pingis och bowling har över 50 miljoner aktiva, pingisen ännu fler troligen.

Det finns +50 miljoner tennisspelare i världen.

Tror nog ingen exakt kan säga en topplista på olika sporters storlek.
Citera
2025-01-21, 19:03
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vilken tur att man hann spela in buskisen.

Kan du inte lägga upp det här någonstans? Det var ju kul
Citera
2025-01-21, 19:15
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Kan du inte lägga upp det här någonstans? Det var ju kul
Hittade den på YT. Vilken klassiker, största fyllefloppen sedan Peter Raweth röjde loss under presidentinstallationen 2016.

Fan, Mondo och Jörgen satt 3 dm intill när han spottade ut sina spritångor och sluddrade... Mando

Nu bli're detox och rehab för fråga Olle...
Citera
2025-01-21, 19:21
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Stackars Mondo han måste ju ha undrat vad det var för fylletratt som ställde mongolida frågor 😀

https://youtu.be/vqQhiNFZVm8?si=ixTm3dWu_aKhtjw9
Citera
2025-01-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Stackars Mondo han måste ju ha undrat vad det var för fylletratt som ställde mongolida frågor 😀

https://youtu.be/vqQhiNFZVm8?si=ixTm3dWu_aKhtjw9

Nog har väl stavarna utvecklats en hel del sedan Kjell Isakssons och även Sergei Bubkas tid. Hur högt Duplantis hoppar tack vare bättre stavar kommer vi nog aldrig att få veta.
Citera
2025-01-21, 21:35
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Svt har nolltolerans mot alkohol på Idrottsgalan. Noll tolerans. Måste vara något nytt? Är väl att om någon druckit en droppe alkohol så får dom. Inte vara med på tv.

För några år sedan så var det ju roligt om någon var lite på lyset och med på tv. På Idrottsgalan. Nog lite svårt och ha nolltolerans för många som inte idrottar eller gjort men slutat brukar säga att spriten räddade dom.

Jag tror vi läser lite för snabbt. Antar det är deras egna arbetande personal där det råder nolltolerans. Inte ev. intervjuade. Där blir det ju bara bra TV ifall de är lite småsliriga, och är det inte värre än då gissar jag att de gärna sänder det.
Citera
2025-01-21, 22:08
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Jag tror vi läser lite för snabbt. Antar det är deras egna arbetande personal där det råder nolltolerans. Inte ev. intervjuade. Där blir det ju bara bra TV ifall de är lite småsliriga, och är det inte värre än då gissar jag att de gärna sänder det.

Förr drack ju programledarna på SVT alkohol i direktsändning. Jobbade rena alkoholisterna på SVT. Det var sprit och horor. På TV 4 är det mer populärt med kokain.

Kom och tänka på en "gammal" klassiker där kärringen Jan Guillou gör bort sig.

https://www.youtube.com/watch?v=HycuUtBl3fs
Citera
2025-01-21, 22:28
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Mycket felaktigheter i ditt inlägg!!

Först, väldigt oklart om just Isabella Haak skulle vara bäst betalda idrottskvinnan i Sverige?
Linn Grant i golf har tjänat runt 30 miljoner SEK på sina tre säsonger som proffs på LPGA-touren (25 år gammal).
Förutom prispengar från LPGA-touren har Linn Grant andra inkomster som borde överstiga Isabella Haak para…

Simning och friidrott små sporter??
Herregud så jäkla fel en person kan ha!

Volleyboll är inte 3:e största sporten sett till antalen tävlinglicenser - både pingis och bowling har över 50 miljoner aktiva, pingisen ännu fler troligen.

Det finns +50 miljoner tennisspelare i världen.

Tror nog ingen exakt kan säga en topplista på olika sporters storlek.

Vad är det för felaktigheter i mitt inlägg.
Om du läser det en gång till så ser du att jag skrev lagsporter
Volleyboll är en av världens största lagsport.
För mig är inte tennis simning golf pingis lagsporter.
Lagsport är handboll fotboll baseball ishockey ja…. där man är fler på plan samtidigt.
Jag anser inte att 50 miljoner tennisspelare är lagspelare. Hur många är de i det laget?

Det jag skrev var ( kopierat)

Jag skulle tippa att det är världens typ 3:e största lagidrott efter typ fotboll.

Läs om läs rätt!

Sedan tjänar Isabella Haak över 10 millar per år och hon tjänar mer än de flesta svenska kvinnliga idrottare. Det var några år sedan och hon tjänar knappast sämre idag. Idag är hon klassad en av de bästa i världen.
Linn Grant ligger säkert nära beroende på hur hon spelar. Du skriver att hon tjänar 30 millar på 3 säsonger.

Du verkar inte vara så insatt i idrotter och skillnad på vad en lagidrott är och inte är.
Vilken friidrottsgren är en lagsport?

Om du sedan tar dig tid att googla så ser du att Volleybollen har över 800 miljoner utövare i hela världen.

Vilka var felaktigheterna i mitt inlägg?
*suck* pinsamt.
Senast redigerad av BallaBella 2025-01-21 kl. 22:56.
Citera
2025-01-21, 22:45
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Förr drack ju programledarna på SVT alkohol i direktsändning. Jobbade rena alkoholisterna på SVT. Det var sprit och horor. På TV 4 är det mer populärt med kokain.

Du menar Nattsudd? Klassiker!! https://www.youtube.com/watch?v=fhmnCk5oKMQ

Alltså, håller med om att Guillou inte skötte det snyggt. Tycker dock reportern är alltför provocerande, givet att det är ett nöjesprogram. Ingen politiker han ska ställa mot väggen direkt. Stellan är ju bara FÖR skön!!

Edit: Sorry, hängde inte med i videon du länkade. <3 Själva klippet var från kanal 5, men de visade ju inslag från SVT. Missade det!
Senast redigerad av Dancer-in-the-dark 2025-01-21 kl. 22:51.
Citera
2025-01-21, 23:01
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:

Jag var på en tv-inspelning en gång på 90 talet då deltagarna var rejält fulla och drack under inspelningen. Det var tider det!

Måndagsklubben hette det om jag inte minns helt fel.

Det var lite mer avslappnat på den tiden.
Senast redigerad av BallaBella 2025-01-21 kl. 23:05.
Citera
2025-01-21, 23:02
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Vad är det för felaktigheter i mitt inlägg.
Om du läser det en gång till så ser du att jag skrev lagsporter
Volleyboll är en av världens största lagsport.
För mig är inte tennis simning golf pingis lagsporter.
Lagsport är handboll fotboll baseball ishockey ja…. där man är fler på plan samtidigt.
Jag anser inte att 50 miljoner tennisspelare är lagspelare. Hur många är de i det laget?

Det jag skrev var ( kopierat)

Läs om läs rätt!

Sedan tjänar Isabella Haak över 10 millar per år och hon tjänar mer än de flesta svenska kvinnliga idrottare. Det var några år sedan och hon tjänar knappast sämre idag. Idag är hon klassad en av de bästa i världen.
Linn Grant ligger säkert nära beroende på hur hon spelar. Du skriver att hon tjänar 30 millar på 3 säsonger.

Du verkar inte vara så insatt i idrotter och skillnad på vad en lagidrott är och inte är.
Vilken friidrottsgren är en lagsport?

Om du sedan tar dig tid att googla så ser du att Volleybollen har över 800 miljoner utövare i hela världen.

Vilka var felaktigheterna i mitt inlägg?
*suck* pinsamt.

Ajdå, blev du lite stött?

Ber om ursäkt att jag läste lite dåligt (lagidrotter).

Men, jag har jäkligt svårt att tro på din siffra att 800 miljoner människor i världen tävlar i volleyboll!

Att var tionde person på detta klot skulle spela volleyboll, aktivt, låter verkligen totalt omöjligt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in