Citat:
Ursprungligen postat av
enslitenpappa
Hej!
..
Och vem vet? Kanske kan det här sättet att nå ut till andra hjälpa mig att tänka till och hitta en väg framåt – kanske till och med ett sätt att börja 'arbeta' bort min skuld.
Tack.
Hej!
Är i en väldigt liknande situation. Har fru, barn, bostadslån och fastnade i ett spelmissbruk. För ungefär 1.5 år sedan hade jag målat in mig i ett hörn, hade spelat bort en halv miljon, kvar fanns bara blanco-lån som frugan inte kände till, som kostade stora summor varje månad. Såg ingen utväg när jag inte längre kunde betala räkningarna, så jag försökte ta mitt liv. Det misslyckades och slutade med inläggning på psyket och behandling för missbruk (är även alkis).
Nu har jag varit fri från spel om pengar (även om jag syndar och spelar för fejk-pengar ibland) och helt nykter sedan dess, men skulderna har inte blivit mindre. Den enda glädjen är väl att räntorna gått ner, så förhoppningsvis kan jag börja betala av skulderna nu med början i April.
Min enda "idé" hittills har varit att hitta saker på Tradera som ligger ute för underpriser. Letar efter annonser som ingen budar på, kan vara för att annonsen är från en ny användare, att den innehåller innehåller stavfel osv. Ibland har man tur och vinner något som man vet kan sälja för dubbla priset. Inga dyrare saker direkt, kanske köper för 2-300:- med frakt, så kan man kanske putsa upp, ta lite snygga bilder och sälja för 4-500:-. Inte mycket till extraknäck men alltid något.
(Hade gärna tagit ett extrajobb men då vi har ett barn som kräver uppsikt dygnet runt och ofta är vaken om nätterna så går det inte.)
Men jag förstod det som att din fru vet om att du har i alla fall en halv miljon i skulder och du har varit spelfri ett längre tag nu? Vi kan klara detta, det är jag säker på!