Citat:
Ursprungligen postat av
enslitenpappa
Måste få tillägga att av dom 700k jag har i skulder så är det inte enbart spelpengar men ja, en stor del av dom pengarna hör till mitt spelmissbruk mer eller mindre. För att täcka privata skulder pga spel osv. Jag kör med öppna kort till en viss del, hon vet om att jag har en stor skuld sedan tidigare på 500.000kr. Men hon vet inte om att det har ökat sedan dess.
Jag lever ju inte loppan på det sätt att jag lånar för att köpa saker. Utan ett missbruk jag haft som gjort det tillgängligt att låna pengar för att fortsätta spela.
Du har rätt, jag riskerar en hel del. Just därför jag försöker hitta lösningar till detta..
Kan du inte lägga om lånet och baka in detta i huset om huset är värt mer. Det är väl någonting som man skulle kunna lösa för att kunna få ner räntan.
Nu vet jag inte hur mycket räntan ligger på. Samtidigt är det nog bara upp på hästen och hittar något arbete lite extra.
Det känns väl inte som att det finns så mycket val överhuvudtaget. Det bästa är väl att du lämnar över kreditkortet till din sambo eller fru.
Det känns ändå som att det är en bra början för att du måste ju medverka till något. Du kan ju liksom inte bara sköta om detta själv med tanke på att du har svårt att hålla fingrarna borta från godisburken.
Samtidigt får du väl ta chansen och jobba över lite om du kan jobba på jobbet. Det innebär att du behöver jobba mindre timmar för att tjäna bättre.
Att hitta extrajobb innebär att du börjar från norr och på normal lön. Med lite övertidsarbete på jobbet kan du tjäna in lite större pengar.
Jag tror ändå att det första steget måste vara att lämna över kreditkortet och låta sambon eller frun styra inkomster och utgifter.
Sedan får hon ge dig någon form av Maestro kort eller kontanter som typ någon veckopeng.
Det finns liksom inga omvägar överhuvudtaget.