Citat:
Ursprungligen postat av
Ezzelino
Nonsens. Tant Johaugs och idrottsläkarens desperata försök till bortförklaringar var inte trovärdiga - hade Karlsson stängts av 18 månader för missbruk av anabola steroider hade attityden med största sannolikhet generellt, från vintersportintresserade i Sverige, varit mycket annorlunda än den är i Norge i fallet Johaug. Hursomhelst är det meningslösa spekulationer från din sida: Johaug är dömd för doping, Karlsson är det inte.
Må få si at det overrasker meg at du liter mer på random flashbackere enn Åke Andrèn. Selv lener jeg meg heller på expertisen.
Den medisinske experten i RF`s dopingkommisjon tyckte presis som du, og var også skeptisk,
men det var innen han hadde
gjennomstudert fallet. Han var stenhard i sine uttalelser, innen han noggrant hadde forsket i alle dataene i testene.
Ingen hadde blitt testet så mye og frekvent som hun, innan fallet. 82 ganger var det. ( fordi hun vant så mye selvsagt)
Når han i tillegg fick värdet på den positive testen, vende han helt om, og sa så her:
"Halten hade behövt vara tusen gånger så hög för att vara suspekt.Tretton nanogram per milliliter är obetydligt mer än vad man kan mäta över huvud taget.
– Det här stödjer henne, det här värdet, säger Åke Andrén-Sandberg, medicinsk expert i RF:s dopningskommission."
Hans konklusjon var at både legen og Therese hadde gjort idiotiske misstak, og at straff var helt korrekt å utdømme, men at man kunne utelukke noe bevisst doping.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...haug-i-kroppen