2025-01-21, 15:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Det är ju inte detta som gör att man är misstänksam för doping. Den där delen lyfte jag bara upp i spekulationer om en möjlig intersex i tillägg då vet flera intersex personer med exakt samma story.

Du har ingenting annat än egna vanföreställningar att komma med. Varför ska du sprida dina egna ogrundade spekulationer och få dem att utgöra grunden för din hatiska attityd?

Ditt tidigare försök att beskriva dig som komma från »läkemedelsbranschen« borde ju innebära att du inser att du inte besitter någon särskild kunskap om »intersex«. Ditt anekdotiska försök att du »vet flera« är en argumentation utan substans.
Citera
2025-01-21, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har ingenting annat än egna vanföreställningar att komma med. Varför ska du sprida dina egna ogrundade spekulationer och få dem att utgöra grunden för din hatiska attityd?

Ditt tidigare försök att beskriva dig som komma från »läkemedelsbranschen« borde ju innebära att du inser att du inte besitter någon särskild kunskap om »intersex«. Ditt anekdotiska försök att du »vet flera« är en argumentation utan substans.

Det är inget hat ellet vanföreställningar att ta upp att en åkare visar flera tecken som är oftast konsekvenser från doping.
Citera
2025-01-21, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jo det var den onormala längdtillväxten samtidigt som hon inte kommit in i puberteten. Det handlade alltså om något privat. Hon fick Etinylestradiol och Primolut för att påskynda puberteten och ha en kontrollerad tillväxt. Dessa läkemedel stod inte ens på WADA:s lista.

WADA:s gränsvärdet för noretisterone är 2 ng/mL, och en normaldos daglig dos av Primolut (10 mg norethisterone) innebär uppmätta värden av
19-norandrostenedione till över 40 ng/mL, alltså 20 gånger högre än gränsvärdet.

Så jo det är dopingklassat och kräver TUE, och har man väl TUE så kan man dopa sig ohämmat med anabola eftersom Primolut kan fungera som täckmantel.

Men troligtvis är Grott-Kikki en intersex som proppas full av diverse hormoner och dopingklassade substanser för att febrilt hålla en nivå där hon både kan dra fördel av sin enorma testosteronnivå, dopingeffekter av preparaten samt fortfarande kunna likna en kvinna.

Hon verkar lyckas med allt förutom det sistnämnda då hon mer och mer liknar en sådan här: https://images-cdn.bridgemanimages.com/api/1.0/image/600wm.REU.38748080.7055475/8081604.jpg
Citera
2025-01-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Just det tror jeg deg på. For det er store likheter med en i vintersport og dopingrykten som var like besatt som deg.

Han hadde flere hundre innlegg med fuskanklager mot nordmenn for å få med seg den avundsjuke og bitre delen av svenskene med seg.
Når hans tilhengerskare var stor nog, begynte innleggene med at russerne var rene, og bare ble urettferdig behandlet.

Fick en viss heltestatus der, og da kom anti-Nato og prorussike innlegg i andre tråder, og at det var Norge og ikke Russland som saboterte kabelen bl. a. Så jo da, du er nog ikke svensk, for det er egntlig ikke så veldig vanskelig "å kjenne igjen lusa på gangen som vi sier her."

Kan inte förstå hur ni norrmän lyckas ignorera alla misstankar och till och med försvara era åkare fast de åkt tid för doping när ni på andra sidan beter er helt motsatt ifall detta skulle gälla en åkare från en annan nation. Skulle vilja se din min ifall hela norska laget skulle åka dit under vm.
Citera
2025-01-21, 15:31
Medlem
Citat:
Kan inte förstå hur ni norrmän lyckas ignorera alla misstankar och till och med försvara era åkare fast de åkt tid för doping när ni på andra sidan beter er helt motsatt ifall detta skulle gälla en åkare från en annan nation. Skulle vilja se din min ifall hela norska laget skulle åka dit under vm.
Skistad har ikke "åkt dit" for doping, så det er ikke så vanskelig å forsvare.
Citera
2025-01-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
WADA:s gränsvärdet för noretisterone är 2 ng/mL, och en normaldos daglig dos av Primolut (10 mg norethisterone) innebär uppmätta värden av
19-norandrostenedione till över 40 ng/mL, alltså 20 gånger högre än gränsvärdet.

Så jo det är dopingklassat och kräver TUE, och har man väl TUE så kan man dopa sig ohämmat med anabola eftersom Primolut kan fungera som täckmantel.

Men troligtvis är Grott-Kikki en intersex som proppas full av diverse hormoner och dopingklassade substanser för att febrilt hålla en nivå där hon både kan dra fördel av sin enorma testosteronnivå, dopingeffekter av preparaten samt fortfarande kunna likna en kvinna.

Hon verkar lyckas med allt förutom det sistnämnda då hon mer och mer liknar en sådan här: https://images-cdn.bridgemanimages.com/api/1.0/image/600wm.REU.38748080.7055475/8081604.jpg

Vill dock kommentera på detta inlägg att har aldrig brytt mig så mycket av de medicinerna Skistad fått i sig under barndomen då dessa inte funnits med på Wadas lista utan mina misstankar gällande doping har riktats till de senaste åren.
Citera
2025-01-21, 15:34
Avslutad
Citat:
Vill dock kommentera på detta inlägg att har aldrig brytt mig så mycket av de medicinerna Skistad fått i sig under barndomen då dessa inte funnits med på Wadas lista utan mina misstankar gällande doping har riktats till de senaste åren.

Det finns inget som tyder på att hon slutat med Primolut, Marit Björgen använde det under hela sin karriär ex.
Citera
2025-01-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Skistad har ikke "åkt dit" for doping, så det er ikke så vanskelig å forsvare.

Ni beter er exakt på samma sätt gällande Johaug och ignorerar alla tecken jag lyft upp som gör en misstänksam som ni skulle själv ha lyft upp ifall åkaren skulle varit från ett annat land.
Citera
2025-01-21, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det finns inget som tyder på att hon slutat med Primolut, Marit Björgen använde det under hela sin karriär ex.

Det har du rätt i!
Citera
2025-01-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ni beter er exakt på samma sätt gällande Johaug och ignorerar alla tecken jag lyft upp som gör en misstänksam som ni skulle själv ha lyft upp ifall åkaren skulle varit från ett annat land.
Nei, jeg har aldri beskyldt Linn Svahn for doping, selv om jeg burde gjort det etter din logikk.
Citera
2025-01-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nei, jeg har aldri beskyldt Linn Svahn for doping, selv om jeg burde gjort det etter din logikk.

Stor skillnad på ett få tecken och många tecken då dessutom landet med "många tecken" haft mycket fler märkligheter gällande doping.
Citera
2025-01-21, 15:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

I fallet Johaug råder dock inte minsta tvekan, hon stängdes ju av 18 månader för missbruk av anabola steroider.
Men tant Johaug återkallades från sin välförtjänta pension ändå, för i Norge är det inga problem med att vara dömd för doping, och nu behövdes hon inför Trondheim-VM (och högst sannolikt Milano-OS) för att om möjligt hindra svenskorna att dominera i spåren. I Sverige uppskattar vi inte dopade idrottare, i synnerhet inte om de skulle ha svenskt medborgarskap. Men tant Johaug är en norsk nationalidol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in