Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Enda direkta minnet jag har är av han som vänster är hans gnällkrönika över hockeyspelarnas höga löner.
Kanske var nåt med hans estetik och sätt att prata som gjorde att jag förutsatte att han var vänstermediaman, bara för att alla andra var vänster på den tiden?
Nu är han pro-israel, verkar skeptisk till massinvandring, skeptisk till feminism, tycker det gått för långt med hbtq osv. Käbblar ofta med programledaren Ekstedt som är väldigt pk, skönt nog blir det ofta två mot en då Mats Strandberg backar upp Palmlöf.
Han var väl programledare för nåt som hette typ CP-magasinet, tv-program om/av och med handikappade som skulle prata om… ja vad? Handikapp typ. Mycket PK, ”synliggörande” etc
Edit: jösses, jag mindes rätt, men herregud, att man gav stora Journalistpriset till detta
Sverige i ett ankdamms-nötskal.
Citat:
Programmet belönades år 2004 med Stora Journalistpriset i kategorin årets förnyare. Juryns motivering löd: "Med humor, värme och utan omskrivningar skildrar CP-Magasinet på ett nyskapande sätt livet för en utsatt grupp på dess egna villkor".