2025-01-21, 13:04
Medlem
SVT svar är att de inte ansvarade för produktionen - Det gjorde Leroy Media enligt klippet men att de har nolltolerans mot alkohol i tjänsten så då borde de väl ha samma krav på sina samarbetspartners kan man tycka och ha någon slags riktlinjer för vad man som partner måste göra vid olika scenarior. Vilka satt bredvid Olle på middagen undrar man ju också. De borde ju ha sett om han drack vatten hela middagen.
Citera
2025-01-21, 13:10
Medlem
Jag tycker det var kul att han bryter lite mönster och pissar på svt genom detta. Klart uppfriskande!
Citera
2025-01-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajanene
Ja men jääääävlar. Sluddrar, avbryter och beter sig allmänt oprofessionellt. Kanske inte blir mer galor för honom nu. Oansvarigt av SVT att bjuda in med hans historik

Ja verkligen märkligt för en statligt finansierad mediekanal? Visst dom har gjort en del tokigheter. Men alkohol och droger i bagaget och även misstänkt för misshandel. Där går väl gränsen för att arbeta med honom? My let märkligt beslut att ha med han där. Men antar dom ville ha någon som ör lite skön men som ändå kan bete sig. Garplind hade passat betydligt bättre där än Olle.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Rejält dragen ja
En gång alkis alltid alkis antar jag
Hoppas någon lägger upp denna klassiska insats på Youtube.
Jag undrar hur de tänkte när de kom på att han skulle kommentera idrottsgalan efter 3 timmars middag med säkert 3-4 snapsar, 2-3 glas öl och sedan några glas vin och lite konjak på det för den gode Olle.

Ja de undrar jag med. Antar att tanken var att han inte skulle ställa dunder seriösa frågor annars hade någon annan fått den platsen men hans frågor eller scenarior som han målade upp va ju bara respektlösa. Stackarna visste ju inte hur dom skulle bete sig eller tolka frågorna
Citera
2025-01-21, 14:17
Medlem
discofunks avatar
Aah har haft Olles fd sambo som chef unde rett antal år.

Jag visste inte om deras förhållande för jag har liksom inte koll på kollegors respektive.

Jag blev inkallad till hennes rum för att jag i korridoren hade gjort mig lustig över hennes sambos medverkan i På Spåret.

Hade jag vetat att de var ett par hade jag ju inte nämnt det givetvis och jag bad om ursäkt så klart men det var riktigt stelt efter det.

Iaf gjorde hon väldigt klart för mig att de var ett par och jag inte skulle glömma det.

Och det glömde jag inte. Ni kan inte tänka er vilket leende jag mötte henne med dagen efter Olle hade åkt dit för att ha vinglat omkring på sin hoj helt kolad.
Exakt så här såg jag ut 😀
Citera
2025-01-21, 14:23
Medlem
Att SVT anlitar en person med Palmlöfs historik (rattfylla/drograttfylla, sannolik kvinnomisshandel samt känd alkoholism) är lika upprörande som Helge Fossmos anställning i en kriminalvårdskontext. De som anlitar Olle bör rimligtvis känna till hans historik och därför ha spröten ute när man misstänker att han är minsta påverkad. Ett stort antal personer inblandade i produktionen bör vid flera tillfällen under kvällen ha haft tillfälle att avgöra att han var för påverkad för att delta i direktsändningen? Varför stoppades han inte?

Jag har svårt att avgöra om han var påverkad redan under banketten, men det är tydligt att många glas (eller någon sorts drog) intagits vid tiden för eftersnacket. Att han till media förnekar att han druckit blir bara löjligt. Han borde tycka det är mer pinsamt att ha nonsenssvamlat sådär i nyktert tillstånd.

”Mando…asså Mondo vann. Och Sarah Sjöström vann. Och det var som det var, och det är som det är. Och det är väl fint att det är så…..”
Citera
2025-01-21, 14:39
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHILIEXPLOSION
Att SVT anlitar en person med Palmlöfs historik (rattfylla/drograttfylla, sannolik kvinnomisshandel samt känd alkoholism) är lika upprörande som Helge Fossmos anställning i en kriminalvårdskontext. De som anlitar Olle bör rimligtvis känna till hans historik och därför ha spröten ute när man misstänker att han är minsta påverkad. Ett stort antal personer inblandade i produktionen bör vid flera tillfällen under kvällen ha haft tillfälle att avgöra att han var för påverkad för att delta i direktsändningen? Varför stoppades han inte?

Jag har svårt att avgöra om han var påverkad redan under banketten, men det är tydligt att många glas (eller någon sorts drog) intagits vid tiden för eftersnacket. Att han till media förnekar att han druckit blir bara löjligt. Han borde tycka det är mer pinsamt att ha nonsenssvamlat sådär i nyktert tillstånd.

”Mando…asså Mondo vann. Och Sarah Sjöström vann. Och det var som det var, och det är som det är. Och det är väl fint att det är så…..”
Ja detta kan man verkligen undra. Totalt oansvarigt att inte dra i nödbromsen och låta Maria Wallberg köra eftersnacket själv när det var uppenbart hur packad och/eller hög Olle var. Förutom att han själv nu måste hamna mycket djupt ner i frysboxen och få kicken från de SVT-produktioner han är inblandad i måste ju också den chef/producent som var ansvarig för sändningen och inte plockade bort Olle få foten.

Man kan bara tänka sig hur det hade varit om Farah Abadi hade lett sändningen tillsammans med Olle istället för Maria Wallberg. Då hade Farah efter Olles första urspårade fråga sagt åt honom Olle nu är du för full och jag får be dig lämna studion
Citera
2025-01-21, 15:03
Medlem
BombaySaphires avatar
Varför är han skriven på samma adress som sin exfru? Är de ihop igen?
Citera
2025-01-21, 15:17
Medlem
hyssasess avatar
vart kan man se det roliga? Svtplay?
Citera
2025-01-21, 15:22
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Haha, han säger till Aftonbladet att han inte var full. Eller hur, sitter och gungar på stolen och har hållning som om han satt i en soffa på en sen efterfest.

Kolla 11:23 i klippet, när han häller i sig ett glas vatten som om det vore kvällens sista öl. Helt otroligt att han i höll balansen.

SVT tog ned klippet, per omgående.
Citera
2025-01-21, 15:29
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Haha, han säger till Aftonbladet att han inte var full. Eller hur, sitter och gungar på stolen och har hållning som om han satt i en soffa på en sen efterfest.

Kolla 11:23 i klippet, när han häller i sig ett glas vatten som om det vore kvällens sista öl. Helt otroligt att han i höll balansen.

Han har rätt i sak att han inte var full. Han var dyngrak.
Citera
2025-01-21, 15:33
Medlem
katws avatar
Nu är eftersnacket bortplockat från SVT Play.
Citera
2025-01-21, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Enda direkta minnet jag har är av han som vänster är hans gnällkrönika över hockeyspelarnas höga löner.

Kanske var nåt med hans estetik och sätt att prata som gjorde att jag förutsatte att han var vänstermediaman, bara för att alla andra var vänster på den tiden?

Nu är han pro-israel, verkar skeptisk till massinvandring, skeptisk till feminism, tycker det gått för långt med hbtq osv. Käbblar ofta med programledaren Ekstedt som är väldigt pk, skönt nog blir det ofta två mot en då Mats Strandberg backar upp Palmlöf.

Han var väl programledare för nåt som hette typ CP-magasinet, tv-program om/av och med handikappade som skulle prata om… ja vad? Handikapp typ. Mycket PK, ”synliggörande” etc

Edit: jösses, jag mindes rätt, men herregud, att man gav stora Journalistpriset till detta
Sverige i ett ankdamms-nötskal.

Citat:
Programmet belönades år 2004 med Stora Journalistpriset i kategorin årets förnyare. Juryns motivering löd: "Med humor, värme och utan omskrivningar skildrar CP-Magasinet på ett nyskapande sätt livet för en utsatt grupp på dess egna villkor".
Senast redigerad av KnugenSkuk1 2025-01-21 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in