2025-01-21, 13:07
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Chrippert är väldigt blyg iaf bland andra män, har lite svårt att se att han skulle vara fysisk mot sina kvinnor men iofs är det långt ifrån den första tönten/mesen som är kvinnoboxare.

Psykisk misshandel och terror verkar han dock utöva i överflöd.

Iom att han är så skör och osäker så kan fängelsetiden gå hur som helst, förhoppningsvis kan han när testot och den osunda relationen går ur kroppen skärpa till sig och bygga nytt och bli en hyfsat rekorderlig karl.

Man få hoppas så ..
Men vissa är hopplösa fall.
Han kan också bli mycket VÄRRE under fängelsetiden.
Kommer ut som ett monster
Citera
2025-01-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man få hoppas så ..
Men vissa är hopplösa fall.
Han kan också bli mycket VÄRRE under fängelsetiden.
Kommer ut som ett monster

Med honom så vet man aldrig, det kan mycket väl bli så att han kommer ut som ett monster och vill hämnas.
Men vi får hoppas att han ändrat på sig.
Citera
2025-01-21, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jacke har nog en förmåga att skjuta bort sånt som är jobbigt ifrån sig tror jag.

Linnéa är inte frisk.

Vad jag har hört så finns det bevis på att Linnea har varit med i chatt konversationer mellan C, L och personen som skulle skada Jocke & Anjo.
så hon var säkert med på det också.
Senast redigerad av Pino555 2025-01-21 kl. 13:47.
Citera
2025-01-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Tydligen så finns det bevis på att Linnea har varit med i chatt konversationer mellan C, L och personen som skulle skada Jocke & Anjo.

Vore det inte rimligt att hon plockas med då? Är ju ingen småsak direkt..
Citera
2025-01-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vore det inte rimligt att hon plockas med då? Är ju ingen småsak direkt..

Jo jag tycker det för nu börjar högen växa även för henne.
Citera
2025-01-21, 13:36
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Med honom så vet man aldrig, det kan mycket väl bli så att han kommer ut som ett monster och vill hämnas.
Men vi får hoppas att han ändrat på sig.

Det heter Kriminalvård så då borde det innefatta lite "vård"
men det tror jag inte på.
Kriminalförvaring snarare.
Vi får hoppas som sagt att han vänder till det bättre.
Men sitter man och planerar att skada/mörda sin egen bror så..
- Känns som - GAME OVER!
Skulle du ge en sådan människa en till chans?
Citera
2025-01-21, 13:36
Medlem
Citat:
Tydligen så finns det bevis på att Linnea har varit med i chatt konversationer mellan C, L och personen som skulle skada Jocke & Anjo.

Om det stämmer, finns det en till anledning att ifrågasätta hennes motiv till att söka upp och upprätthålla kontakten med Jocke under hela den här tiden.

Förklaringen om att vilja sammanföra två bröder som är osams framstår som orimlig, och påståendet att Jocke skulle trakassera henne saknar helt trovärdighet.

Det väcker frågan om vad duon, tillsammans med andra, egentligen har ägnat sig åt sedan februari eller mars förra året.
Citera
2025-01-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det heter Kriminalvård så då borde det innefatta lite "vård"
men det tror jag inte på.
Kriminalförvaring snarare.
Vi får hoppas som sagt att han vänder till det bättre.
Men sitter man och planerar att skada/mörda sin egen bror så..
- Känns som - GAME OVER!
Skulle du ge en sådan människa en till chans?

Någon form av vård behöver han ju, men jag vet inte vad som har att erbjuda riktigt.
Det har gått väldigt långt när man kan planera en sån sak på ens bror även fast man har en kaos relation.

Nej jag skulle aldrig kunna ge en sån människa en chans till, skulle inte kunna lita på personen överhuvudtaget även fast det var familj.
Skulle du kunna?
Citera
2025-01-21, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är i Chrippas första beslagtagna mobil brottet hittades i. Den andra telefonen som togs i beslag i Spanien ska tömmas.

Själva diskussionerna kring brottet hade skett i mars.

Det har diskuterats ingående hur brottet skulle begås och dödlig utgång kan inte uteslutas. Därav att brottsrubliceringen kan ändras.

Den som skulle begå själva handlingen valde att avstå pga av att Jonna och Jocke är för kända. Finns våldskapital.
Linnéa vet också vem det är.

Chrippa har tjatat för att få brottet gjort.

Det var under tiden som det hände mycket kring flickan.

Den som Chrippa försökte anlita är känd av polisen. Dvs de vet vem det är.

Thomas gapskrattade när han fick veta. Inte kan väl lillponken göra detta.
Dum i hela huvudet eller chock är frågan.

Jacke vill nog inte ta in detta men det kan jag förstå. Det är mycket att ta in.

Minst 15 punkter är Chrippa misstänkt för i nuläget.

Chrippa är ju för sjutton livsfarlig!

Vad är oddsen för att det blir fängelse eller rättspsyk?

Det här stämmer bättre med att det före jul någon gång skrivits om anstiftan/stämpling.

Det har också skrivits om polisskydd vilket brukar vara i form av personlarm. Det är inte SÄPO vi pratar om här liksom .

Då måste ju Jocke haft vetskap om detta tidigare och inte först när han får ett målsägandebiträde.

Detta ska enligt dig ha kommit till polisens kännedom redan i mars.

Man undrar ju vem fan som läckt uppgifterna tidigare när det är sekretess på utredningen.

Jävligt omdömeslöst eftersom uppgifterna som framkommit i tråden kan påverka andra misstänkta och vittnens uppgifter. Det finns flera skäl till sekretess och ett av detta är att det som nu går att anpassa utsagor efter vad som framkommit.

Hur vet du att Linnea känt till detta?
Vad/hur mycket känner Linnea till?

Linnea kommer absolut att höras men det är inte rätt få det att framstå som om hon är misstänkt för stämpling till grov misshandel.

Linnea kanske är vittne till stämpling eller så kanske hon kan komma att misstänkas i någon grad/form men man ska akta sig för att gå händelser i förväg.

Du skrev vidare bla att Thomas skrattat. Hur vet man det?

Hur tillförlitlig är din källa?

Uppgifterna måste ha kommit från Jocke men hur många omvägar har uppgifterna gått innan du fått dessa?
Citera
2025-01-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Om det stämmer, finns det en till anledning att ifrågasätta hennes motiv till att söka upp och upprätthålla kontakten med Jocke under hela den här tiden.

Förklaringen om att vilja sammanföra två bröder som är osams framstår som orimlig, och påståendet att Jocke skulle trakassera henne saknar helt trovärdighet.

Det väcker frågan om vad duon, tillsammans med andra, egentligen har ägnat sig åt sedan februari eller mars förra året.

Ja det är faktiskt väldigt skumt, jag tror inte att det fanns goda avsikter iaf.
Efter allt som har hänt så kan vi konstatera att Jocke inte har trakasserat L det är bara skitsnack.
Citera
2025-01-21, 13:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Någon form av vård behöver han ju, men jag vet inte vad som har att erbjuda riktigt.
Det har gått väldigt långt när man kan planera en sån sak på ens bror även fast man har en kaos relation.

Nej jag skulle aldrig kunna ge en sån människa en chans till, skulle inte kunna lita på personen överhuvudtaget även fast det var familj.
Skulle du kunna?

Nej Nej. Aldrig.
Fast jag e rätt svart/vit. Ser inte andra färger
Nej! Aldrig jag skulle.
Det liksom dör inom en..
*känner -vet* känslan.

Men då måste han välja att ta emot den vården? Det kan dom väl inte tvinga han till?
Om han inte vill?
Naja. Det blir säkert bra
Citera
2025-01-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Det här stämmer bättre med att det före jul någon gång skrivits om anstiftan/stämpling.

Det har också skrivits om polisskydd vilket brukar vara i form av personlarm. Det är inte SÄPO vi pratar om här liksom .

Då måste ju Jocke haft vetskap om detta tidigare och inte först när han får ett målsägandebiträde.

Detta ska enligt dig ha kommit till polisens kännedom redan i mars.

Man undrar ju vem fan som läckt uppgifterna tidigare när det är sekretess på utredningen.

Jävligt omdömeslöst eftersom uppgifterna som framkommit i tråden kan påverka andra misstänkta och vittnens uppgifter. Det finns flera skäl till sekretess och ett av detta är att det som nu går att anpassa utsagor efter vad som framkommit.

Hur vet du att Linnea känt till detta?
Vad/hur mycket känner Linnea till?

Linnea kommer absolut att höras men det är inte rätt få det att framstå som om hon är misstänkt för stämpling till grov misshandel.

Linnea kanske är vittne till stämpling eller så kanske hon kan komma att misstänkas i någon grad/form men man ska akta sig för att gå händelser i förväg.

Du skrev vidare bla att Thomas skrattat. Hur vet man det?

Hur tillförlitlig är din källa?

Uppgifterna måste ha kommit från Jocke men hur många omvägar har uppgifterna gått innan du fått dessa?

Det Jocke har gått ut med får han gå ut med.

Det finns sms som visar på att L har vetat om en hel del.
Detta är inget Jocke har gått ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in