2025-01-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Det har påståtts i tråden att Jocke fått polisskydd vid två tillfällen, dels innan jul och sen i januari. Vet du mer om det?

Det som jag hört, vilket jag naturligtvis inte vet till 100 procent, är att han har haft alternativt fortfarande har polisskydd.

Det är ju av polisens intresse att avstyra brott så det är inte orimligt att det är sant.
Citera
2025-01-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Jacke ponken kanske också som Linnea tror att chrippa är helt oskyldig till allt och kommer släppas snart.

Jacke har nog en förmåga att skjuta bort sånt som är jobbigt ifrån sig tror jag.

Linnéa är inte frisk.
Citera
2025-01-21, 09:12
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Samtidigt så inser fler och fler att Linnea är den enda normala i hela detta. .

NORMALT att :
• Insinuera att man vill sätta kniv i halsen, sex gånger, i en person som är ” offentlig”. (Och nu kommer det fram att samtidigt som hon sa så- så pågår en ev stämpling för grov misshandel som kan vara dödlig , under bordet så att polisen själva gör en anmälan när de hittar skiten i Crippas mobil.

• Att hota en fyraårig flicka med att hon ska behöva vara ensam med sin pappa och skrämma henne med lekar om monster och blod när hon redan känner rädsla av förmyndaren/na hon är med.
Att angripa modern till barnet verbalt när barnet står brevid och vill gå till sin mamma - men nekas.

• Utsätta barnet för våld, bevittna fysisk och psykiskt våld i hemmet.

• Få befogad kritik eller legitima frågor i sina chattar och svara med ” DIN MAMMA” eller ” Din pappa ” .

• Knulla en äldre man, utföra våld mot barn, vara i samröre med ärenden som rör mordhot, penningtvätt och skattesmitning ,- och samtidigt vara i beef med män i samma ålder som sin ”pojkvän”-
och att aldrig sänka axlarna då, och svara på frågor eller påståenden med en mognad eller insikt -
utan alltid referera till ”gamla 40åriga gubbar som går på en liten tjej” och ” dom jeeeeugooor” *dutt dutt*, nervöst, i pannan.

• Normalt att tillkalla hjälp och uppmärksamhet om att man blir misshandlad av sin pojkvän - av två tjejer , när man är ute och festar ,- när tjejerna gör sitt bästa genom att tillkalla polis så säger hon att de hittar på . Jag fattar att L kan ha varit rädd och inte ville att C skulle veta det. MEN - allt som händer där efter tyder på att hon är noll rädd för C, utan lever i och bidrar till en sjukt toxisk relation . INTE NORMAL.

• osv osv

Alla diskuterar hur smart och ”bra” Linnea och Julia är osv,
Men glömmer folk att de alltså VALDE Chrippa som livspartner ?
De umgicks med honom, hade djupa samtal vid middagar och inpå nätterna med Chrippa och kände ” Han är mannen i mitt liv ”. 🤣

För oavsett baktanke med relationen till en kändare Youtuber, hos L, så har hon suttit fast med Chrippa det senaste halvåret och till och med börjat ändra sin personlighet, skiftar konstant dialekter, hon försöker ha tempo och prata likt Chrippa , gör ljud och sjunger , hon är teatralisk och kör på det ”tonåriga” orten-beteendet , som Chrippa gör.

Linnea är inte ”NORMAL.”
Men, VEM är Linnea EGENTLIGEN?

…För just nu är hon en otäck copycat med noll insikt eller personlighet,
som faktiskt skulle kunna rädda sin sjunkande ”jolle” och göra en comeback.
Då krävs mod, mognad och insikt såklart.

..Men istället understryker hennes beteenden (även utan Chrippa) alla misstankar om att hennes intelligens är låg och att hon även besitter en åldersmässig omognad (25år).
Vilket inte borde vara en chock - eftersom hon , återigen, VALDE Chrippa som partner. 🔄
Citera
2025-01-21, 09:25
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Är det inte bra att hon söker jobb?

Varför vill man förstöra hennes möjligheter till självförsörjning?

Definitionen av drev/stalking

Jag tror ingen vill förstöra det. MEN dock så bidrar Linneas ” din Mamma!” Svar på alla seriösa frågor och interaktioner med följare / tittare till att hon skapar en större opposition är hon BORDE.
Men hon har för mycket stolthet för sitt bästa just nu. Sänker hon axlarna, visar på insikt och villig att kompromissa så skulle hon få en större hejarklack. Det sociala samspelet funkar ju så på gott och ont.
”Flocken” måste ju känna att de ”vinner”
på att ta in individen i samhörigheten igen. Men Linnea visar inga tecken på den önskan. Så antagligen är skammen över situationen för stor ihop med stoltheten,
eller är omognaden, eller så är det bara så att Linnea drivs av att leva i ett toxiskt klimat och önskar inte ha det på annat sätt i sitt liv. Hon kör på
➰Walk it like you talk it ➰
Citera
2025-01-21, 10:14
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Vad är oddsen för att det blir fängelse eller rättspsyk?

Ser inte varför det skulle bli rättspsyk. Han agerar ju "rationellt" eller vad man ska säga. Jocke är störig, bäst vi misshandlar honom. Staten vill ha mina pengar, bäst jag slussar ut dem via andra konton.

Någon som vet vad straffvärdet är för stämpling till grov misshandel? Lyckas inte hitta något tydligt i mina googlingar. Inga svar från ChatGPT tack.
Citera
2025-01-21, 10:15
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Jacke har nog en förmåga att skjuta bort sånt som är jobbigt ifrån sig tror jag.

Linnéa är inte frisk.

Ja jacke har nog en skev bild på vad ett normalt liv är överlag… lyssna på avsnittet han är med i ”bara en till” så förstår man att hur dålig deras uppväxt var fast han själv tyckte den var bra.

Citat:
Jacke- jag hade en kärleksfull o bra uppväxt.
Jacke- båda mina föräldrar var missbrukare.
Jacke- jag skrek vad fan håller du på med, är du dum i huvudet, sluta med det här till mamma.
Jacke- jag förstår hennes missbruk, det är inte så lätt att sluta.

Visst det är svårt att sluta med ett missbruk men det ursäktar inte ett dåligt föräldraskap.
Citera
2025-01-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Ja jacke har nog en skev bild på vad ett normalt liv är överlag… lyssna på avsnittet han är med i ”bara en till” så förstår man att hur dålig deras uppväxt var fast han själv tyckte den var bra.

Citat:
Jacke- jag skrek vad fan håller du på med, är du dum i huvudet, sluta med det här till mamma.

Visst det är svårt att sluta med ett missbruk men det ursäktar inte ett dåligt föräldraskap.

Bra att även han kan vara ärlig med vad som hände när dom växte upp, Jocke verkar inte ljugit så mycket ändå.
Jag håller med dig, finns inga ursäkt.
Citera
2025-01-21, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3

Citat:

Ja det är ett förnekande och säkert en överlevnadsstrategi.
Men en dag behöver han öppna ögonen och se sig om och välja sig själv.

Jag kan tycka att han vill se bevis fast beviset finns att se är att blunda. Säkert ett socialt arv och en rädsla att ta ställning.
Citera
2025-01-21, 10:35
Medlem
Citat:
Det är i Chrippas första beslagtagna mobil brottet hittades i. Den andra telefonen som togs i beslag i Spanien ska tömmas.

Själva diskussionerna kring brottet hade skett i mars.

Det har diskuterats ingående hur brottet skulle begås och dödlig utgång kan inte uteslutas. Därav att brottsrubliceringen kan ändras.

Den som skulle begå själva handlingen valde att avstå pga av att Jonna och Jocke är för kända. Finns våldskapital.
Linnéa vet också vem det är.

Chrippa har tjatat för att få brottet gjort.

Det var under tiden som det hände mycket kring flickan.

Den som Chrippa försökte anlita är känd av polisen. Dvs de vet vem det är.

Thomas gapskrattade när han fick veta. Inte kan väl lillponken göra detta.
Dum i hela huvudet eller chock är frågan.

Jacke vill nog inte ta in detta men det kan jag förstå. Det är mycket att ta in.

Minst 15 punkter är Chrippa misstänkt för i nuläget.

Chrippa är ju för sjutton livsfarlig!

Vad är oddsen för att det blir fängelse eller rättspsyk?

Bra sammanfattning.
15 punkter är en del, vi kan förvänta oss en jäkla fup och flera timmars rättegång.
Bra att dom tog honom, han ska inte vara ute i samhället.
Linnea är absolut inte oskyldig i detta, dom kan nog plocka in henne också när som helst.
Citera
2025-01-21, 10:43
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag tycker det är tydligt att Chrippa manipulerar andra för att få sin vilja fram. Vare sig det gäller penningtvätt eller misshandel. När den som utsatts inser att det är något fel, då blir Chrippa farlig.
Han använder sig av olika härskartekniker som skuldbeläggning och förminskning, men för de som inte utsätts kan han framstå som cool.
Citera
2025-01-21, 11:13
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag tycker det är tydligt att Chrippa manipulerar andra för att få sin vilja fram. Vare sig det gäller penningtvätt eller misshandel. När den som utsatts inser att det är något fel, då blir Chrippa farlig.
Han använder sig av olika härskartekniker som skuldbeläggning och förminskning, men för de som inte utsätts kan han framstå som cool.

Chrippert är väldigt blyg iaf bland andra män, har lite svårt att se att han skulle vara fysisk mot sina kvinnor men iofs är det långt ifrån den första tönten/mesen som är kvinnoboxare.

Psykisk misshandel och terror verkar han dock utöva i överflöd.

Iom att han är så skör och osäker så kan fängelsetiden gå hur som helst, förhoppningsvis kan han när testot och den osunda relationen går ur kroppen skärpa till sig och bygga nytt och bli en hyfsat rekorderlig karl.
Senast redigerad av FarliKorv 2025-01-21 kl. 11:16.
Citera
2025-01-21, 12:28
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
Men om den intagna som Crippa tillslut får dela cell med går från att ha det lugnt och skönt ,- till att få hål i huvudet av att sitta med C, kan den önska att inte få sitta med C mer då?
Tänker att det blir som ett extra straff för den intagna isf.
Plitarna hotar alla intagna med ” isolering eller Crippa, om du inte sköter dig nu .. ”

Haha, C eller isolering

Men ja, man kan önska att få bryta en dubbelbeläggning om det inte funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in