2025-01-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Yes här kommer den:

https://www.youtube.com/watch?v=kEW70YhFyws

Den finns även här:

https://gofile.io/d/muSoXz

Tack!

Vet inte om ni sett denna, men hittade den i en reddit-tråd.
https://gofile.io/d/WZXKBh

Kartan från GTA V högupplöst, png-bilden är 142mb stor.

Ganska imponerande när man ser den sådär, vilket jobb dom lägger ner, och tänk då att GTA 6 förmodligen kommer vara betydligt större!
Citera
2025-01-20, 12:59
Medlem
Hört rykten om att kryptovaluta eventuellt ska integreras i spelet. Någon som vet något mer om det?
Citera
2025-01-20, 13:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torken05
Hört rykten om att kryptovaluta eventuellt ska integreras i spelet. Någon som vet något mer om det?

Ja, det kommer inte att hända.
Citera
2025-01-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Ja, det kommer inte att hända.
Hur vet du det?
Citera
2025-01-20, 13:52
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torken05
Hur vet du det?

För att det inte finns någon bra anledning till det, GTA är redan fruktansvärt populärt och drar in tillräckligt med pengar utan att behöva experimentera med olika låtsasmynt. Det är inte något som spelare efterfrågar och ger inga fördelar samtidigt som det ger massor med nackdelar som att kryptos ofta används av kriminella för att tvätta pengar.
Citera
2025-01-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
För att det inte finns någon bra anledning till det, GTA är redan fruktansvärt populärt och drar in tillräckligt med pengar utan att behöva experimentera med olika låtsasmynt. Det är inte något som spelare efterfrågar och ger inga fördelar samtidigt som det ger massor med nackdelar som att kryptos ofta används av kriminella för att tvätta pengar.
Okej. Den som lever får se! Dom lyckas säkert skjuta upp releasen ett par gånger till...
Citera
2025-01-21, 09:06
Medlem
Kung52s avatar
GTA 6 - Trailer släppt i december AI?

Tjenna! Har lite funderingar kring GTA 6, vars trailer släpptes i december 2023.

Specifikt AI i spelet, hur kommer det bli tror ni?
I trailern ser man alla NPC(Non playable character, alltså datormänniskorna i spelet) gå runt på ett väldigt verklighetsbaserat sätt, dem beter sig som på riktigt.

Hur kommer skillnaden vara från floppen GTA 5 och kanske GTA 4?
Har sett på Youtube att GTA 4 har bättre AI än GTA 5 , vilket oroar mig.
Kanske att GTA 6 så tänker man bara på grafiken istället för hur människorna i spelet är.
Tror ni att man kommer kunna ha en flickvän i spelet? Det kunde man nämligen ha i gta sananderas som jag spelat flitigt. Ni kan googla hot coffee mod

Vad tror ni, kommer gta 6 bli helt otroligt eller en flopp?
Specifict vad man kommer kunna göra med alla NPC, typ ha dem som flickvän osv.

Mvh E=MC2
Citera
2025-01-21, 09:21
Avslutad
Alla GTA-spel har samma koncept i grunden och med tanke på att Rockstar har mjölkat GTA 5 sedan 2013 så tror jag inte att det kommer bli så stor skillnad förutom bättre grafik.

AI är bara ett "buzz word" som jag är förbannat trött på att se överallt i fan alla sammanhang! NPCs kommer vara som de alltid varit, scripted.
Citera
2025-01-21, 09:21
Medlem
Klandalfs avatar
"Floppen" GTA V, världens genom tiderna mest inkomstbringande mediaprodukt

GTA IV var ett grått, daskigt skitspel med bilfysik från helvetet. Hey cousin, let's go bowling.
I övrigt beter sig NPC:erna likartat i alla spel, det är inget tal om någon djävla AI. De följer förutbestämda handlingsmönster och har ett antal scriptade responser baserat på spelarens interaktioner med dem.
Citera
2025-01-21, 09:30
Medlem
Kung52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Alla GTA-spel har samma koncept i grunden och med tanke på att Rockstar har mjölkat GTA 5 sedan 2013 så tror jag inte att det kommer bli så stor skillnad förutom bättre grafik.

AI är bara ett "buzz word" som jag är förbannat trött på att se överallt i fan alla sammanhang! NPCs kommer vara som de alltid varit, scripted.
Hur är är AI ett buzz word? Dem har ju onekligen någon sorts av intelligens, jag undrar hur man gjort för att sammanlänka chatgpt mot NPC?
Citera
2025-01-21, 09:32
Medlem
Kung52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
"Floppen" GTA V, världens genom tiderna mest inkomstbringande mediaprodukt

GTA IV var ett grått, daskigt skitspel med bilfysik från helvetet. Hey cousin, let's go bowling.
I övrigt beter sig NPC:erna likartat i alla spel, det är inget tal om någon djävla AI. De följer förutbestämda handlingsmönster och har ett antal scriptade responser baserat på spelarens interaktioner med dem.
GTA IV hade ju visserligen inte chatgpt AI, som GTA 6 kommer ha. Men dem var ändå smarta, dem kände t.ex. att det regnade, och gömde sig för regnet.
Poliserna arresterade NPC människor.
Listan fortsätter i hur NPC kunda tänka själva.
Citera
2025-01-21, 09:39
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung52
GTA IV hade ju visserligen inte chatgpt AI, som GTA 6 kommer ha. Men dem var ändå smarta, dem kände t.ex. att det regnade, och gömde sig för regnet.
Poliserna arresterade NPC människor.
Listan fortsätter i hur NPC kunda tänka själva.

Det kallas SCRIPT, det du inte förstår om GTA, spel eller AI är överydligt. På ren svenska så framstår du som dummare än tåget.

Om jag stjäl en bil i GTA så kommer en av två saker hända: antingen kommer NPCn jag sliter ur fordonet försöka dra ut mig ur fordonet för att slåss eller så kommer den springa iväg. Varje gång. Det är ett script, inte en aktiv handling.

Det är FÖRUTBESTÄMDA beteenden som aktiveras när diverse vilkor uppfylls. Om du ser polisen gripa någon så är det för att spelet regisserar den sekvensen, inte för att en NPC var sugen på att stjäla en snickers och polisen råkade bevittna det.

Du tittar på en film som följer ett manus men tror det är på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in