2025-01-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det går att göra utan förnedringsunderhållning. Jag vet att du njuter av varje uthängning. Därför försvarar du det sjuka och kriminella med näbbar och klor.

Jag tycker det här är något som polisen borde sköta men fram tills dess så är det bra att dumpen gör vad dom kan för att uppmärksamma problemet

Det enda sjuka är att vårt samhälle tillåter gäddor ströva fritt ute på nätet och riskera barns integritet

Det finns ingenting njutbart av dumpens arbete, det är ett nödvändigt ont i en sjuk verklighet och kriminellt är det inte heller än eftersom ingen har dömts än
Citera
2025-01-20, 17:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Generellt får motparten betala rättegångs kostnaderna och vad du beskriver så skulle företaget absolut fått sina kostnader betalda då det inte ens är de som inlett. Därför låter det skumt att de skulle undvika om de har god bevisning.

https://www.foretagarna.se/juridisk-faq/lokalhyra--fastighetsratt/vem-betalar-advokaten/

Det va så att företaget som drog det andra företaget inför rätta
Och efter den första förhandlingen så drog de sig ur då det va för lite att ev vinna.

Det blev även lite fel då inkassobolaget hänvisade till en advokat som inte va lokal.
Så det va tveksamt om hans långa resor skulle täckas av rättshjälpen.
Citera
2025-01-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Men om vi säger att han skulle få panik, tro att det är några skummisar, rånare eller argt ex han stämt träff med och springer därifrån.

Förtjänar han att bli felaktigt uthängd då?

Ska han verkligen behöva bli uthängd först menar du och sedan få förklara sig trots att han kanske inte själv vet om att han är på Dumpen? Skadan är ju redan skedd om han blivit uthängd, ska inte Dumpen kontrollera att det 100% är rätt person innan man hänger ut någon?

Argt ex? Dom är alltid två eller fler och menar du då att alla skulle vara personens ex som dessutom ska vara arga vilket inte dumpen är i sina konfrontationer, möjligen bestämda

Rånare? Då bör något form av hot kommit först där dom säger åt personen att lämna ifrån sig sina värdesaker

Dina scenarion är inte särskillt trovärdiga
Citera
2025-01-20, 17:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Det går att göra utan förnedringsunderhållning. Jag vet att du njuter av varje uthängning. Därför försvarar du det sjuka och kriminella med näbbar och klor.

Det är ytterst få som njuter och ser det som en underhållning
Däremot vill arbetsgivare och folk i deras närhet få veta vilka de är.
Så att man kan hålla dem borda från föreningsliv, arbetsplatser och från sina nära och kära
Ingen vill ha med en gädda att göra inte heller ha dem i sin närhet, är det verkligen så svårt att förstå det?
Citera
2025-01-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
De verkar då tycka att det är jävligt roligt så som de skrattar och raljerar.

När man jobbar med tunga saker så skämtar man rätt ofta, det är ett sätt att orka med jobbet
Skulle man inte göra det så skulle man aldrig klara av jobbet i längden
Citera
2025-01-20, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Av de uthängningar där ett fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum och som jag har tagit del av, har det dock varit kontakt mellan Sara och den uthängde i form av ett eller flera telefonsamtal före publiceringen. Det är ändå ett sätt att säkra att det inte är fel person. Har det hängts ut med bara chatt och inte ens telefonsamtal?

Jag tror det finns några med enbart en chatt, men jag kan ha fel.
Citera
2025-01-20, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
De verkar då tycka att det är jävligt roligt så som de skrattar och raljerar.

Tycker också det är märkligt, om dom nu bryr sig så mycket om barnen som dom utger. Då borde det aldrig vara skratt eller roliga stunder. Varför är något roligt när det handlar om något såpass allvarligt?

Om någon du vet utsattes för något riktigt hemskt och du konfronterar personen som gjorde detta, hade du då skrattat och haft ett gott humör?
Senast redigerad av HallonAppleR 2025-01-20 kl. 18:06.
Citera
2025-01-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
När man jobbar med tunga saker så skämtar man rätt ofta, det är ett sätt att orka med jobbet
Skulle man inte göra det så skulle man aldrig klara av jobbet i längden
De filmar i snitt typ 3 minuter per vecka. Skulle man inte kunna finna sig i allvaret sketna 3 minuter per vecka?
Citera
2025-01-20, 20:29
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallonAppleR
Tycker också det är märkligt, om dom nu bryr sig så mycket om barnen som dom utger. Då borde det aldrig vara skratt eller roliga stunder. Varför är något roligt när det handlar om något såpass allvarligt?

Om någon du vet utsattes för något riktigt hemskt och du konfronterar personen som gjorde detta, hade du då skrattat och haft ett gott humör?

Det är därför jag tycker att dom känns som 2 viglianter ute på hämnd turne just för fnitter och skratt.
Jag hoppas verkligen att det är en genuin omtanke mot barnen som driver dom och inte att dom startat upp något för att bli förmögna på och som är idiotsäkert som inte går att misslyckas med, ja menar pedofili är ju något som alla normala människor avskyr och några som försöker bekämpa det är ju guldkalvar som absolut inte får ifrågasättas på något sätt.
Vanliga människor har väl egentligen betalat nya tänder till Sara och även hennes tidigare skuld samt, även körkort och bil om jag förstått det rätt. (rätta mig om jag har fel)
Vad hade hon gjort om inte detta? sjukskriven eller lönebidrags anställning som inte hade gett många kronor?
Citera
2025-01-20, 23:21
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Argt ex? Dom är alltid två eller fler och menar du då att alla skulle vara personens ex som dessutom ska vara arga vilket inte dumpen är i sina konfrontationer, möjligen bestämda

Rånare? Då bör något form av hot kommit först där dom säger åt personen att lämna ifrån sig sina värdesaker

Dina scenarion är inte särskillt trovärdiga

Det enda som krävs är att personen får panik när han förstår att han är lurad och det inte finns någon kvinna där, lägger benen på ryggen och drar därifrån utan att snacka med Dumpen. Det är verkligen inget omöjligt scenario i alla fall.
Citera
2025-01-21, 00:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Av de uthängningar där ett fysiskt konfrontationsmöte inte har ägt rum och som jag har tagit del av, har det dock varit kontakt mellan Sara och den uthängde i form av ett eller flera telefonsamtal före publiceringen. Det är ändå ett sätt att säkra att det inte är fel person. Har det hängts ut med bara chatt och inte ens telefonsamtal?
Hur kopplar du en röst till en person? Och om någon inte säger något vid en konfront? Då kan man inte koppla den springande till telefonsamtalet.
Citera
2025-01-21, 00:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag tycker det här är något som polisen borde sköta men fram tills dess så är det bra att dumpen gör vad dom kan för att uppmärksamma problemet

Det enda sjuka är att vårt samhälle tillåter gäddor ströva fritt ute på nätet och riskera barns integritet

Det finns ingenting njutbart av dumpens arbete, det är ett nödvändigt ont i en sjuk verklighet och kriminellt är det inte heller än eftersom ingen har dömts än
Om polisen börjar sköta det, och Dumpen fortsätter kommer du ändra dig i denna fråga, för du stöttar Dumpen i vått och torrt, i havets botten eller i stratosfären. Du är Dumpens största fann.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-01-21 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in