2025-01-20, 14:18
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Du svarar ju inte på någonting förutom att du, som vanligt är med norrmän, försvarar din landsmaninna genom att kallar skribenten för bitter och hatisk. Du kan inte själv se att Stavås Skistad besitter en mängd attribut som gör att det går att ifrågasätta henne? Titta på hennes ryggtavla, den ser ut som en östtysk simmerskas från 70-talet. Hon vinner tävlingar primärt för att hennes kropp liknar en mans. Detta gäller även exempelvis simmerskan Sarah Sjöström som med sina 182 cm och 42 i skostorlek har en extrem fysiskt fördel, dock utan moonface och alfahanne-beteende. Lyft dina argument om du skall tas på allvar. Annars finns det säkert något norskt forum, där alla tycker lika, som du kan ägna dig åt istället.

Så kvinnliga idrottare får alltså bara se ut på ett enda sätt om de skall räkans som riktiga kvinnor.
Citera
2025-01-20, 14:19
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så kvinnliga idrottare får alltså bara se ut på ett enda sätt om de skall räkans som riktiga kvinnor.

Skrev jag verkligen det eller önskar du mest att jag skrev det?
Citera
2025-01-20, 14:22
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
intersex är en eufemism för hermafrodit, alltså tvekönad.

Exakt. Då kan det ser ut lite hursomhelst i den nedre regionerna. Typ en cameltoe halvvägs upp till naveln.

https://gfx.nrk.no/Ryt6UFTE4L_0d-dwClq_2wwXXaCBoy9EjRHb3UMfuskg.jpg
Citera
2025-01-20, 14:23
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Du hade en bild på en röv med blå dräkt väl..? trodde det var en finska
Nope ! Var Jonna, the one and only
Citera
2025-01-20, 14:29
Medlem
Citat:

Inte hela poängen, det är mer det jag lyfter fram att atleten visar flera klara tecken på doping användning som t.ex. moonface i kombination med en enorm prestationshöjning under en sommar just samtidigt då Johaug och Falla slutade. Spelar ingen roll om atleten är stor eller liten, ifall den använder doping har den ingen plats i tävlingarna. Sedan har jag också spekulerat i att atleten kunde vara intersex då det skulle förklara flera saker. Detta skulle innebära en genetik som liknar en mans vilket är långt ifrån att bara vara "storvuxen" eller en kvinna som inte följer idealen.
Citera
2025-01-20, 14:29
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Nope ! Var Jonna, the one and only
bättre vy : https://cdn-sport.newsner.com/wp-content/uploads/sites/3/2022/02/30141653/Jonnaguld1.jpg
Citera
2025-01-20, 14:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Skrev jag verkligen det eller önskar du mest att jag skrev det?

Borde kanske avslutat med ett frågetecken så det blev en fråga till dig. För det är den fråga jag ställer mig när jag läser ditt inlägg.

Skall Kowalczyk eller Majdic räknas som riktiga kvinnor eller sorterar du in de i samma fack som Skistad?

Att Skistad har en viss typ av ryggtavla är inte tillräckligt för att man skall dra slutsatsen att hon inte bör ses som en riktig kvinna enligt mig.
Citera
2025-01-20, 14:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Inte hela poängen, det är mer det jag lyfter fram att atleten visar flera klara tecken på doping användning som t.ex. moonface i kombination med en enorm prestationshöjning under en sommar just samtidigt då Johaug och Falla slutade. Spelar ingen roll om atleten är stor eller liten, ifall den använder doping har den ingen plats i tävlingarna. Sedan har jag också spekulerat i att atleten kunde vara intersex då det skulle förklara flera saker. Detta skulle innebära en genetik som liknar en mans vilket är långt ifrån att bara vara "storvuxen" eller en kvinna som inte följer idealen.

Jag tycker inte man kan spekulera om doping utifrån så svaga tecken. Särskilt inte som man kan förklara dessa på annat sätt.
Citera
2025-01-20, 14:35
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Borde kanske avslutat med ett frågetecken så det blev en fråga till dig. För det är den fråga jag ställer mig när jag läser ditt inlägg.

Skall Kowalczyk eller Majdic räknas som riktiga kvinnor eller sorterar du in de i samma fack som Skistad?

Att Skistad har en viss typ av ryggtavla är inte tillräckligt för att man skall dra slutsatsen att hon inte bör ses som en riktig kvinna enligt mig.

Du har inte läst inläggen innan som diskussionen baseras på? Ryggtavlan är ett av flera attribut som sticker ut hos Stavås Skistad i kombination men grav acne, moonface, extrem käke, alfabeteende, humörproblem etc. Sarah Sjöström tog jag upp som just ett exempel där en kvinna har överlägsna fysiska förutsättningar men inte det övriga attributen som gör att man kan misstänka intersex eller till och med doping.
Citera
2025-01-20, 14:37
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Exakt. Då kan det ser ut lite hursomhelst i den nedre regionerna. Typ en cameltoe halvvägs upp till naveln.

Takk for et bra bilde. Er jo lett å se at hun er en mann .... eller ?
Citera
2025-01-20, 14:37
Medlem
Citat:
Jag tycker inte man kan spekulera om doping utifrån så svaga tecken. Särskilt inte som man kan förklara dessa på annat sätt.

Det finns för många tecken liksom jag har nämnt i tidigare inlägg som gör det nästan omöjligt att förklaras på några andra sätt. Dessutom jämfört dessa tecken med andra atleter som blivit fast för doping eller misstänkts använt doping och varit exakt samma.
Citera
2025-01-20, 14:40
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
bättre vy : https://cdn-sport.newsner.com/wp-content/uploads/sites/3/2022/02/30141653/Jonnaguld1.jpg
Man takker. Fy f... hvor fin hun er på alle mulige sett. Og det at hun er veltalende, klok, humoristisk og analytisk i tillegg, drar ikke inntrykket ned precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in